اخبار داغ

جلیلوند:

تولید محتوا در پرس تی وی باید منطبق با نیازهای مخاطبان باشد

تولید محتوا در پرس تی وی باید منطبق با نیازهای مخاطبان  باشد
کارشناس روابط بین الملل گفت: پرس تی وی باید از رسانه های قدرتمند دیگر که در سطح جهانی هستند و عملکرد خوبی دارند، الگوبرداری کند؛ به طور مثال شبکه های امریکایی مثل سی ان ان و فاکس نیوز در لفافه سیاست خارجی امریکا را مطرح می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن جلیلوند کارشناس روابط بین الملل با تاکید بر اینکه پرس تی وی باید سعی کند خودش را با نیازهای روز منطبق کند، اذعان کرد:  هماهنگی با دستگاه سیاست خارجه و سیستم هایی که در این حوزه تاثیرگذار هستند، می تواند به ارتقای برنامه های این شبکه کمک کند. البته یک مشکل اساسی سیاست خارجی ما این است که از سردرگمی رنج می برد و اگر رسانه بخواهد کمکش کند دقیقا نمی داند که کجا، چگونه و چرا باید کمک کند. من معتقدم که سیاست خارجی ما بیش از اینکه سیاست خارجی باشد، روابط خارجی است و چون روابط خارجی است نگرش استراتژیک در آن نیست و بیشتر یک حالت تاکتیکی دارد.
وی ادامه داد: پرس تی وی باید از رسانه های قدرتمند دیگر که در سطح جهانی هستند و عملکرد خوبی دارند، الگوبرداری کند؛ به طور مثال شبکه های امریکایی مثل سی ان ان و فاکس نیوز در لفافه سیاست خارجی امریکا را مطرح می کنند. با رصد و بومی سازی این ترفندها می توان شاهد اتفاقات خوبی برای پرس تی وی بود.

محسن جلیلوند کارشناس روابط بین الملل ضمن تعریف دیپلماسی عمومی و نسبت دادن این مفهوم به کلید واژه تاثیر گذاری، عنوان کرد: در راستای این کلید واژه تاثیرگذار، به جای کانون های قدرت باید خود جامعه را کانون اصلی قدرت حساب کنیم. رسانه ها و به طور خاص پرس تی وی می تواند با توجه به گفتمانی که دارد بر دیپلماسی عمومی تاثیر بگذارد؛ با این شرط که این گفتمان جدید باشد. به عبارتی دیگر، نمی توان با نگرش های خاص گذشته به موضوع نگاه کنیم. به هر صورت این شبکه ابزاری است که افکار عمومی را تغذیه می کند و ظرافت کار زمانی رعایت می شود که سلایق و علایق این مخاطبان در نظر گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,


وی در همین راستا گفت: رسانه های تصویری برای جذب مخاطب کار دشواری دارند، چراکه ذائقه هر جامعه با جامعه دیگر متفاوت است. نمی توان آن چه برای ایالات متحده پخش می شود، برای اروپا هم پخش شود چراکه ذائقه این دو با هم کاملا متفاوت است. اگرهم بخواهیم یک نگاه یگانه داشته باشیم و آنچه را که خودمان می پسندیم بیان می کنیم، محتوا پس زده می شود و توفیقی حاصل نخواهد شد. باید به درون این جوامع رفت و شیوه معیشت و نگرش آنها به جهان کشف شود و مطابق آن محتوا تولید کنیم.

,
,


 جلیلوند با اشاره به حضور تیمی از کارکنان حرفه ای در پرس تی وی، به شیوه هایی برای ارتقای برنامه های این شبکه پرداخت و گفت: مهم ترین مسئله برای ارتقا این شبکه این است که یک طرفه به مسائل پرداخته نشود؛ به طور مثال در مسئله هسته ای و مذاکرات، اگر گفتمان و نظریات دیگری هم که حتی خودمان با آن مخالف هستیم، منعکس شود به جذابیت برنامه های این شبکه افزوده خواهد شد.

,
,


این کارشناس حوزه بین الملل با توجه به جایگاه ایران در منطقه خاورمیانه، به نقش رسانه های برون مرزی  اشاره کرد و گفت: اصولا رسانه ابزاری برای مطرح کردن دیدگاه ها است. مدیریت افکار توسط رسانه اگر منطبق با شرایط روز حرکت کند، طبیعی است که می تواند نقش تاثیرگذاری در سیاست خارجه داشته باشد.

,
,


وی ادامه داد: امروزه رسانه های تعاملی که حول محور فضای مجازی هستند، رسانه های یک سویه را کاملا تحت الشعاع قرار داده اند، رسانه های یک سویه برای اینکه موفق باشند باید نگرش جدیدی داشته باشند یعنی سوای مسائل مختلف مالی و مدیریتی و... باید نوع نگرششان را هم تغییر دهند.  

,
,

این کارشناس بین الملل عرصه رقابت کنونی پرس تی وی را با  رسانه های تعاملی دانست و گفت: در گذشته میدان رقابت پرس تی وی با رسانه های یک سویه بود، اما اکنون با رسانه های تعاملی قد علم کردند. امروزه بسیاری از رسانه های مکتوب دیگر چاپ نمی شوند و به حوزه دیجیتال ورود کرده اند و به نوعی در مقابل رسانه های تعاملی عقب نشینی  کرده اند. از این رو توازن قوا بین این رسانه ها به هم خورده و در حال حاضر رسانه های تعاملی دست بالا را دارند.

,

انتهای پیام/


 

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه