اخبار داغ

آیت‌الله مکارم شیرازی:

تحریم‌ها فرصتی برای خودکفایی در تولید واکسن و دارو ایجاد کرد

تحریم‌ها فرصتی برای خودکفایی در تولید واکسن و دارو ایجاد کرد
یکی از مراجع عظام تقلید، تولید بعضی از اقلام دارویی و واکسن‌ها توسط شرکت‌های داخلی را از جمله ثمرات تحریم‌ها دانست و گفت: تحریم‌های آمریکا و غرب فرصتی ایجاد کرد تا در این تولیدات به خودکفایی برسیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در ادامه سفر به قم با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی دیدار کرد. آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار از فعالیت‌ها و پیشرفت‌هایی که در علوم پزشکی کشور حاصل شده، تشکر کرد و گفت: وزارت بهداشت و درمان افزون بر ارتقای سطح سلامت و بهداشت کشور، باید نسبت به مسائل درمانی قشر ضعیف کشور به خصوص بیماران صعب العلاج کمک کند.

وی تولید بعضی از اقلام دارویی و واکسن‌ها توسط شرکت‌های داخلی را از جمله ثمرات تحریم‌ها دانسته و افزود: تحریم‌های آمریکا و غرب فرصتی ایجاد کرد تا در این تولیدات به خودکفایی برسیم.

این مرجع تقلید در ادامه گفت: مسئله افزایش جمعیت کشور پیش از آن که یک مسئله درمانی باشد، اخلاقی است. باید مردم بدانند که آنچه سبب حفظ مملکت می‌شود، جمعیت کشور است. چین به سبب جمعیتی که دارد در بسیاری از مسائل، حرف اول را در دنیا می‌زند.

آیت‌الله مکارم شیرازی، شعار جمعیت کمتر، زندگی بهتر را اشتباه دانسته و تأکید کرد: برخی تنها آرامش و آسایش امروز خودشان را ملاحظه می‌کنند، اما فردا وقتی جمعیت کم و پیر‌ شد، با کمبود و پیری جمعیت، نسل آینده شما چه خواهد شد؟ اینکه اجازه نمی‌دهیم محیط زیست تخریب شود، برای این است که محیط زیست تنها برای ما نیست، بلکه برای آیندگان هم است، بنابراین به فکر آیندگان بودن، خود یک مسئله مهم است.

وی تأکید کرد: مسائل فرهنگی بیشتر از آموزش سرچشمه می‌گیرد نه از فشار؛ اینکه بخواهیم با فشار، مسئله حجاب و یا کمبود جمعیت را حل کنیم، درست نیست و بدون کار فرهنگی مناسب، نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه حوزه‌ علمیه را دارای ظرفیت عظیم فرهنگی، تربیتی و اجتماعی برشمرد که می‌تواند جهت ارتقای سطح سلامت و بهداشت کشور، به وزارت بهداشت کمک نماید.

وی وجود بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی در سطح کشور به خصوص مناطق محروم که به همت حوزه و مراجع تقلید بنا گردیده و به صورت خیریه جهت درمان بیماران ناتوان و ضعیف فعّال هستند را از نمونه‌های آن برشمرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: وزارت بهداشت می‌تواند با ایجاد مراکزی در قم و آموزش به طلاب، از آنان برای درمان در مناطق محروم استفاده نماید.

آیت‌الله مکارم شیرازی به هزینه بالای ویزیت پزشکان اشاره کرد و گفت: برخی از پزشکان، برای منفعت بیشتر خودشان، بیماران را به مطب‌شان ارجاع می‌دهند، و در آنجا هم هزینه‌های سنگینی بر آن‌ها تحمیل می‌کنند، که مناسب است با مسائل فرهنگی و تربیتی نسبت به حل این مسئله هم اقدام گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه