اخبار داغ

پای لنگ پرداخت تسهیلات بانکی به بنگاه های اقتصادی؛

از استنکاف تا مانع تراشی‌های بانک‌ها/ نصب سرعت‌گیرهای نفس‌گیر بانکی در مسیر فعالیت واحدهای تولیدی

از استنکاف تا مانع تراشی‌های بانک‌ها/ نصب سرعت‌گیرهای نفس‌گیر بانکی در مسیر فعالیت واحدهای تولیدی
با وجود ضرورت حمایت از تولید داخل و تاکیدات مقام معظم رهبری همچنان شاهد سنگ اندازی های بانکی برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، در شرایط تحریم، تورم، بوروکراسی های اداری افزون بر مسائل و مشکلات روزمره فعالیت یک بنگاه اقتصادی شاهکار است شاهکاری که برای دستیابی به آن هفت خان باید پشت سرگذاشته شود و البته غول اول و آخر آن بانکها هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیو,

صرف نظر از سخت گیری های عجیب بانکی به منظور ارائه وثایق بانکی با توجه به نوع به کارگیری کارمندان امروزی در ادارات دیگر پیدا کردن کارمند رسمی خواب و خیال است، امروزه بانکها رغبتی برای پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی ندارند اگرچه بر مبنای قانون باید ۴۰ درصد منابع بانکی در راستای تولید و اشتغال آفرینی صرف شود.

,

, ,

عدم پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی مشکل آفرین خواهد شد

, عدم پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی مشکل آفرین خواهد شد, عدم پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی مشکل آفرین خواهد شد,

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: منابع مالی بانکها بیشتر صرف پرداخت وامهای خرد با موضوع مسائل اجتماعی و معیشتی است.

,

وی افزود: اگرچه در جای خود لازم است تسهیلات مسکن و کمک معیشت هم پرداخت شود اما اگر نتوانیم برای بخش های تولیدی تسهیلاتی را بپردازیم مشکلاتی جدی متوجه این واحدها می شود.

,

قادری گفت: بخش تولید باید  از طریق بازار سرمایه منابع خود را تامین کنند اما باید توجه شود منابعی که از طریق بازار سرمایه تامین می شودگران و پر هزینه است.

,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه بخش های تولیدی نمی توانند هزینه های تامین مالی از بازار سرمایه را تامین کنند و عملا بخشی از نیاز واحدهای تولیدی از طریق سیستم بانکی تامین می شود.

,

قادری تصریح کرد: بانک مرکزی باید به درستی منابع مالی را شناسایی کند و منابع مورد نیاز بخش تولیدی را به آنها اختصاص دهد در عین حال که منابع مناسبی را برای مسائل اجتماعی و معیشتی در نظر دارد.

,

, ,

نباید نگاه ها برای تامین منابع مالی واحدهای تولیدی تنها به سمت بانک‌ها باشد

, نباید نگاه ها برای تامین منابع مالی واحدهای تولیدی تنها به سمت بانک‌ها باشد, نباید نگاه ها برای تامین منابع مالی واحدهای تولیدی تنها به سمت بانک‌ها باشد,

محمد بهمن در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: این روزها به دلیل تورم ناشی از حجم نقدینگی، بانک مرکزی برای کنترل حجم نقدینگی چاره ای جز جلوگیری از چاپ پول ندارد.

,

وی افزود: با توجه به تسهیلاتی هم که از سوی بانک مرکزی طی سال های اخیر پرداخت شده احتمالا منابع بانکی به دنبال عدم بازپرداخت این تسهیلات روبه اتمام است.

,

بهمن خاطرنشان کرد: شرایط مذکور سبب می شود واحدهای تولیدی نیازمند به حمایت مالی برای آغاز فعالیت‌های خود یا ادامه آن با مشکل مواجه شوند.

,

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: اکنون در دنیا به منظور تامین مالی نگاه ها تنها به سمت بانک‌ها نیست بلکه از سایر منابع هم استفاده می کنند.

,

بهمن تصریح کرد: یکی از روشهایی که برای تامین مالی واحدهای تولیدی به کار گرفته می شود، استفاده از ظرفیت شرکت‌های تامین سرمایه است.

,

مدیر تالار بورس منطقه ای کرمانشاه گفت: واحدهای بزرگ صنعتی را می توان در بازارهای بورس و فرا بورس عرضه کرد و بخشی از نیاز مالی این شرکتها را برای گسترش فعالیت شان از طریق بازار سرمایه تامین کرد.

,

, ,

هرگز اختصاص۴۰ درصد منابع بانکی به تولید و اشتغال به خوبی مدیریت نشد

, هرگز اختصاص۴۰ درصد منابع بانکی به تولید و اشتغال به خوبی مدیریت نشد, هرگز اختصاص۴۰ درصد منابع بانکی به تولید و اشتغال به خوبی مدیریت نشد,

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: علاوه بر قانون در برنامه ششم توسعه هم تعیین شده که ۴۰ درصد منابع بانکی باید به سمت تولید و اشتغال پیش رود که سهم بزرگی است.

,

وی افزود: اگر بانکها به درستی پای کار آیند و از سوی دولت که در یک طرف آن وزارت صمت قرار دارد مدیریت درستی صورت گیرد  فعال سازی واحدهای نیمه راکد و راکد ظرفیت خوبی در راستای ایجاد اشتغال و تولید است.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر حرکت دولت برای فعال کردن واحدهای نیمه تعطیل بسیار کند است و بانک‌ها به تکالیف خود عمل نمی کنند.

,

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد: اکنون نظارت مسئولان وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی برای فعال کردن بنگاههای اقتصادی راکد و نیمه راکد ضعیف است.

,

وی با انتقاد از عملکرد دولت‌ها در فعال کردن واحدهای راکد و نیمه راکد، افزود:  در این چند سال هرگز به درستی اختصاص۴۰ درصد منابع بانکی به تولید و اشتغال مدیریت نشده است.

,

به گزارش مرصادنیوز، با توجه به ضرورت حمایت از بنگاه های اقتصادی و مشکلات جدی که در پیش رو دارند باید شرایط تامین مالی آنها فراهم شود که نیازمند عزم راسخ متولیان امر است.

, مرصادنیوز,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه