اخبار داغ

عملکرد خودروسازان بزرگ در آذرماه نشان می‌دهد؛

فروخته شدن بیش از ۱۰۸ هزار خودرو تولید و حدود ۱۱۶ هزار دستگاه

فروخته شدن بیش از ۱۰۸ هزار خودرو تولید و حدود ۱۱۶ هزار دستگاه
آمار عملکرد خودروسازان بزرگ طی آذر ماه سال جاری نشان می‌دهد که ایران‌خودرو و سایپا (و پارس‌خودرو به‌عنوان زیر مجموعه سایپا) در مجموع بالغ بر ۱۰۸ هزار دستگاه خودرو تولید کرده‌ و قریب به ۱۱۶ هزار دستگاه هم در مدت مذکور سال جاری فروخته‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طبق آمار ارائه شده از عملکرد خودروسازان بزرگ (ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو به‌ عنوان زیرمجموعه سایپا) در آذرماه امسال، در مجموع این خودروسازان ۱۰۸ هزار و ۴۱۵ دستگاه خودرو تولید کرده‌ و ۱۱۵ هزار و ۸۲۰ دستگاه هم فاکتور کرده‌اند.

تولید ۶۰ هزار و ۶۶۵ دستگاه و فروش ۶۴ هزار و ۹۵۲ دستگاه از محصولات ایران‌خودرو 

ایران خودرو در آذر ماه سال جاری در مجموع ۶۰ هزار و ۶۶۵ دستگاه خودرو تولید کرده و در مقابل برای ۶۴ هزار و  ۹۵۲ دستگاه خودرو فاکتور تجاری صادر کرده است.

به تفکیک طبق آمار، ایران‌خودرو ۳۵ هزار و ۵۰۱ دستگاه محصولات گروه پژو و ۵۸۴۵ دستگاه از محصولات خانواده سمند در نهمین ماه از سال ۱۴۰۱ تولید کرده و برای ۳۸ هزار و ۵۵۳ دستگاه از انواع پژوها و ۶۸۰۷ دستگاه محصولات سمند فاکتور فروش صادر کرده است.

همچنین ایران‌خودرو به ترتیب ۹۲۰۶ دستگاه دنا، ۳۲۹۷ دستگاه رانا و ۴۲۴۸ دستگاه تارا تولید کرده که به ترتیب ۸۱۳۷ دستگاه دنا، ۳۳۰۶ دستگاه رانا و ۳۹۰۹ دستگاه تارا در آذر ماه امسال فاکتور فروش صادر کرده است. این گروه خودروسازی در آذر امسال همچنین ۱۳۷۰ دستگاه خودرو هایما  تولید کرده و ۱۹۱۵ دستگاه هم فروخته است.

ضمن اینکه ۱۱۹۸ دستگاه از سایر محصولات این گروه خودروسازی در آمار تولید این ماه و ۲۳۲۵ دستگاه هم در آمار فروش آن‌ها ثبت شده است. 

تولید ۳۴ هزار و ۷۶۱ دستگاه و فروش ۳۸ هزار و ۱۳۲ دستگاه از محصولات سایپا

دیگر خودروساز بزرگ کشور (سایپا) نیز در آذر ماه امسال در مجموع ۳۴ هزار و ۷۶۱ دستگاه خودرو تولید کرده و در مقابل برای ۳۸ هزار و ۱۳۲ دستگاه خودرو فاکتور فروش صادر کرده است.

به تفکیک آمار، گروه خودروسازی سایپا در نهمین ماه از سال جاری ۴۷۲۶  وانت پراید (سایپا ۱۵۱) تولید کرده و ۴۳۴۸ دستگاه از این محصول را تجاری‌سازی کرده است. همچنین ۳۹۴۲ دستگاه شاهین تولید کرده که ۳۵۰۲ دستگاه از آن را فروخته است.  

در یک‌ماهه مذکور، سایپا در مجموع ۲۶ هزار و ۰۹۳ دستگاه از محصولات خانواده X۲۰۰ (تیبا، ساینا و کوییک) به تولید رساند. این خودروساز ۳۰  هزار و ۲۸۲ دستگاه از محصولات این خانواده را در این ماه تجاری‌سازی کرده است.

تولید قریب به ۱۳ هزار و فروش بالغ بر ۱۲.۵ هزار دستگاه از محصولات پارس‌خودرو

همچنین شرکت پارس خودرو به عنوان زیرمجموعه گروه سایپا در ماه آذرماه ۱۲ هزار و ۹۸۹ دستگاه خودرو تولید و ۱۲ هزار و ۷۳۶ دستگاه فروخته است. از تعداد خودروهای تولیدی پارس‌خودرو در ماه آذر سال امسال، ۶۸۳۰ دستگاه مربوط به محصولات گروه Q۲۰۰ است که آمار فروش ۶۷۰۶ دستگاهی از این محصولات دیده می‌شود.

در مدت مذکور ۵۹۷۸ دستگاه کوییک معمولی دنده‌ای و ۵۲ دستگاه کوییک پلاس اتوماتیک تولید شده که همه آن‌ها فروخته شده است.

پارس خودرو در آذر ماه سال جاری نیز تولید و فروش کوییک S نداشته  است، اما در گزارش عملکرد خود در این ماه امسال، تولید ۱۲۹ دستگاه بدنه پراید نیز داشته است که به گفته سایپا (با توجه به ممنوعیت تولید پرایدها از سال ۱۳۹۸) به‌ جهت گارانتی و وارانتی خودروهای موجود در بازار تولید می‌شوند، اما فروشی نداشته است.

  • برچسب ها

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه