اخبار داغ

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران:

امید به زندگی مردم ایران در طول ۴۴ سال اخیر افزایش یافته است

امید به زندگی مردم ایران در طول ۴۴ سال اخیر افزایش یافته است
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: باید در سیر زمان به اهمیت کارکرد جامعه پزشکی توجه داشت که در طول ۴۴ سال گذشته شاخص طول عمر از ۵۵سالبه ۷۷ سال رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، روز یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱، در نشست خبری که به مناسبت تشریح دستاوردهای جامعه پزشکی در دوران پس از انقلاب برگزار شد، گفت: جامعه پزشکی همواره متهم به کم کاری است، در حالی که اینگونه قضاوت‌ها خیلی دقیق و درست نیست.

وی افزود: ما باید در سیر زمان به اهمیت کارکرد جامعه پزشکی توجه داشت که در طول ۴۴ سال گذشته شاخص طول عمر از ۵۵ سال به ۷۷ سال رسیده است.

رئیس زاده ادامه داد: سن امید به زندگی در ایران، بالاتر از میانگین جهانی است.

وی افزود: استقرار ۳۵ هزار بهورز در ۳۹ هزار روستا، از جمله برنامه‌های موفق در حوزه مراقبت و بهداشت است.

در پوشش واکسیناسیون، جزء رتبه های اول دنیا هستیم

رئیس زاده به کنترل و ریشه کنی بیماری‌هایی همچون سل، مالاریا، وبا و…، اشاره کرد و گفت: در پوشش واکسیناسیون، از ۲۵ درصد به ۹۹ درصد رسیده ایم که جزو رتبه‌های اول دنیا هستیم.

وی به مرگ و میرها در کشور اشاره کرد و افزود: مرگ و میر در کشور ۱۰ برابر کاهش یافته که شامل مرگ و میر نوزادان، مادران باردار و…، می‌شود.

رئیس زاده به نیروی انسانی در حوزه پزشکی اشاره کرد و گفت: تعداد پزشکان ما از ۱۳ هزار پزشک در اوایل انقلاب به ۱۵۰ هزار پزشک افزایش یافته است.

وی به ۶۷ دانشکده پزشکی، ۴۴ دانشکده دندانپزشکی و ۲۲ دانشکده داروسازی در کشور اشاره کرد و افزود: ۶۰ درصد فارغ التحصیلان کارشناسی حوزه سلامت را بانوان تشکیل می‌دهند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران ادامه داد: ۲۵۵۰ استاد تمام و پروفسور و ۲۱ هزار هیأت علمی داریم.

وی افزود: تا قبل از انقلاب ۱۱ هزار اعزام بیمار برای درمان به خارج از کشور داشتیم که بابت هر کدام ۱۰ هزار دلار هزینه می‌شد.

رئیس زاده تاکید کرد: بعد از انقلاب از محل عدم اعزام بیمار به خارج از کشور و درمان، سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان صرفه جویی ارزی کشور بوده است.

وی افزود: همچنین ۶۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی ارزی از محل دارو و تجهیزات پزشکی در بعد از انقلاب داشته ایم که عدد قابل قبولی است.

صرفه جویی ارزی ۷۰ هزار میلیاردتومانی

رئیس زاده گفت: در مجموع سالانه ۷۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی ارزی حاصل از حوزه سلامت برای کشور رقم خورده است که ثمره تلاش تمامی افرادی است که در این حوزه درگیر هستند.

وی افزود: هر تخت بیمارستانی ۱۰ میلیارد تومان هزینه می‌برد و راه اندازی این تعداد تخت بیمارستانی در کشور، کار آسانی نبوده است.

ارائه ۷۰۰ میلیون خدمت توسط بخش خصوصی

رئیس زاده ادامه داد: سالانه ۹۰۰ میلیون نفر خدمت درمانی در کشور ارائه می‌شود که ۷۰۰ میلیون نفر خدمت آن سهم بخش خصوصی است.

وی افزود: از ۸.۵ میلیون بستری سالانه در کشور، ۱.۵ میلیون آن سهم بخش خصوصی است.

رئیس زاده به آمار تخلفات پزشکی اشاره کرد و گفت: در مقابل این حجم از خدمت در بخش خصوصی، میزان تخلفات بسیار ناچیز است که به شدت برخورد می‌کنیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه