اخبار داغ

تحلیل مربی و مدرس بین‌المللی هندبال از عملکرد هندبالیست ها؛

حبیبی: مقابل قدرت‌های هندبال جهان دست و پا بسته نبودیم

حبیبی: مقابل قدرت‌های هندبال جهان دست و پا بسته نبودیم
مربی و مدرس بین‌المللی هندبال ایران گفت: عملکرد خوب ملی‌پوشان در رقابتهای جهانی باعث شد تا حریف دست و پا بسته‌ای در مقابل قدرت‌های جهان به نظر نرسیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، علیرضا حبیبی مربی برجسته و مدرس بین‌المللی هندبال ایران در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان 2023 لهستان اظهار داشت: تیم ملی هندبال ایران پس از حضور در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ قطر برای دومین بار حضور در مسابقات قهرمانی جهان را در سال ۲۰۲۳ تجربه کرد. شرکت در بالاترین رویداد جهانی با حضور برترین و صاحب نام‌ترین نمایندگان هندبال جهان فرصتی ارزشمند برای ترسیم  آینده‌ای بهتر برای هندبال ایران است. در مجموع تیم ملی ایران با حضور یک سرمربی برجسته و باتجربه، کادر فنی و سرپرستی خوب، حضور تعدادی از بازیکنان با تجربه و از همه مهم‌تر ظهور تعدادی از جوانان عزیز و مستعد کشورمان که برای اولین بار در این میدان بزرگ پا گذاشتند، عملکرد خوبی را در مقابل قدرت‌های برتر جهان به نمایش گذاشتند.

وی افزود: ملی‌پوشان ایران در گام اول با پیروزی خوب در مقابل شیلی توانستند جواز صعود به مرحله بعدی را بدست آورند و بتوانند در مقابل  تیم‌هایی مطرحی همچون اسلوونی، فرانسه و لهستان قرار گیرند. تقابل با تیم‌های قدرتمند هندبال جهان شاید برای هر کسی، همواره به عنوان یک آرزو و رویا بوده است. عملکرد خوب ملی‌پوشان سبب شد تا حریف دست و پا بسته‌ای در مقابل قدرت‌های جهان به نظر نرسیم و هندبال ایران بیش از پیش به جهان معرفی شود.

حبیبی اضافه کرد: ما باید از تجارت بدست آمده از این مسابقات بهترین بهره‌برداری را برای ترسیم آینده هندبال کشورمان انجام دهیم و با کارشناسی و شناسایی نقاط ضعف و قوت خود مسیر توسعه را هموارتر نماییم و فاصله خودمان را با تیم‌های مطرح دنیا کمتر و کمتر کنیم . رقابت‌های سنگین و پی در پی در این دوره از مسابقات جهان به‌خوبی نشان داد که باید در بحث آمادگی جسمانی نگاهی ویژه‌تری داشته باشیم. از سوی دیگر این عامل در اثر فشار و خستگی باعث افزایش اشتباهات تکنیکی و از دادن فرصت‌ها شد و در صورت پایین آوردن درصد این اشتباهات و عدم مصدومیت تعدادی از بازیکنان موثر تیم قطعا به موفقیت‌های بهتری هم دست پیدا می‌کردیم.

مربی برجسته هندبال کشورمان خاطر نشان کرد: توجه بیشتر به رده‌های سنی پایه، نحوه و عملکرد باشگاه‌ها در آماده‌سازی تیم‌ها و بازیکنان خود و سطح کیفی مسابقات هندبال لیگ برتر در آماده سازی بازیکنان از لحاظ آمادگی فیزیکی و تکنیکی بسیار موثر است. زیرا عموما در آماده‌سازی‌های کوتاه مدت و اردوهای مقطعی تیم ملی بیشتر باید به آماده‌سازی تاکتیکی و هماهنگی و بازی‌های تدارکاتی و رفع نقاط ضعف تیم توجه شود، اما این وقت و انرژی صرف آمادگی فیزیکی و تکنیکی بازیکنان ‌می‌شود.

او ادامه داد: نکته‌ای که بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و باید ضمن عرض تبریک و خسته نباشید به کادر فنی زحمتکش و بازیکنان با غیرت و مجموعه پر تلاش فدراسیون هندبال به آن اشاره کنم، این است که با توجه به داشته‌هایمان، روحیه جنگندگی، جسارت و تلاش بی‌دریغ مجموعه تیم در مقابل قدرت‌های بلامنازع جهان که سال‌ها عنوان‌دار مسابقات قهرمانی جهان و المپیک بوده‌اند و قابل ستایش است.

حبیبی در پایان گفت: امیدوارم فدراسیون هندبال و در راس آن پاکدل ریاست پرتلاش فدراسیون که همواره حامی تیم ملی بوده‌اند به همراه وزارت محترم ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک با تقدیر از زحمات مجموعه تیم و ایجاد انگیزه مضاعف، حمایت بیشتر و ایجاد بستری شایسته‌تر از پیش و استفاده از تجارب بدست آمده را در دست اقدام قرار داده و مسیر موفقیت هندبال را برای آینده هموارتر نمایند.

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه