اخبار داغ

روزنامه‌های امروز در سرمقاله‌های خود چه نوشتند؟

روزنامه‌های امروز در سرمقاله‌های خود چه نوشتند؟
با مرور سرمقاله و یادداشت‌های روز روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور، مطالبی از جمله تلاش مضحک قطره‌ها برای تحریم سرچشمه، جنگ اوکراین نقطه عطف، عفو رهبری، گامی مهم در مسیر همدلی به چشم می‌خورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با مرور سرمقاله و یادداشت‌های روز روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور، مطالبی از جمله تلاش مضحک قطره‌ها برای تحریم سرچشمه، جنگ اوکراین نقطه عطف، عفو رهبری، گامی مهم در مسیر همدلی به چشم می‌خورد.

کیهان: در یادداشت روز خود با عنوان «تلاش مضحک قطره ها برای تحریم سرچشمه» نوشت: پس از برگزاری خوب و موفق جشنواره تئاتر فجر در روزهای گذشته، این روزها چهل ویکمین جشنواره فیلم فجر با استقبال خوب مردم، رسانه ها و بخش زیادی از اهالی سینما در حال برگزاری است. از ویژگی های مثبت این جشنواره افزایش فیلم های شرکت کننده و راه یافته به بخش رقابتی نسبت به سال قبل و حضور چهره های جوان و بروز استعدادهای جدید است که می تواند نویدبخش تزریق خونی تازه به حوزه مهم و اثرگذار سینمای کشورمان باشد. جشنواره این دوره اما در اتفاقی نادر چند روز یا چند هفته زودتر از آغاز خود با اکران نمایش رقت انگیز عده ای از روزی خوران دور از منطق سینما کلید خورده بود. مستحق دریافت نمایشــی که به دلیل ضعف در سناریو و باورناپذیری روایت شدیدا تمشک طلایی است.

وطن امروز: مهدی بختیاری در یادداشتی با عنوان «عملیات بزرگ ضد صهیونیستی مقاومت، هدف؛ قلب تل آویو» چنین نوشت: سال ها قبل بین دهه 1۹۹0 تا 2010 عملیات های شهادت طلبانه فلسطینی ها علیه اشغالگران سرزمین شان، شکل و شمایل متفاوت تری با آنچه امروز می بینیم، داشت. گروه های مقاومت برای رسیدن به اهداف شان باید عوامل شهادت طلب را یک به یک از میان حصارهای در هم تنیده و سدهای متعدد حفاظتی که دور تا دور سرزمین اشغالی کشیده شده بود، عبور می دادند؛ آن عامل، جلیقه انفجاری یا مواد منفجره را همراه خود به میان اشغالگران می برد و با زدن یک دکمه، تکه های بدنش را مانند ترکشی به جان اشغالگران سرزمینش می کوبید.

اطلاعات: در مطلبی با عنوان «جنگ اوکراین نقطه عطف!» نوشت: یك ماه از سال جدید میلادي گذشت در حالي که همچنان جنگ بایدن پوتین در اوکراین ادامه دارد و مهم ترین رویداد براي مجموعه روابط بین المللي کشورها است. در تنظیم روابط آمریکا و اتحادیه اروپا با دیگر کشورها، جنگ در اوکراین و چگونگي مواضع سیاسي کشورها درباره این جنگ با شاخصه رد یا تعدیل روسیه و مواضع پوتین، ملاك ارزشیابي تنظیم روابط دو و چند جانبه شده است. بسیاري از کارشناسان سیاسي و نظامي در اروپا و آمریکا اگرچه جنگ در اوکراین را نقطه عطف مهم براي آینده جهان، به ویژه کشورهاي غربي اروپا و آمریکا مي شمارند، اما بعد از گذشت یك سال از این جنگ، همچنان توان آینده نگري دقیق براي آن کدام طرف پیروز مي شوند ندارند! لذا در اغلب برداشت هاي تحلیلگران، این ارزیابي ها دیده مي شود: ارزیابي دولت بایدن از طولاني شدن جنگ، اشاعه گزاره سیاسي تبلیغي تقابل دمکراسي با دیکتاتوري از سوي غرب متحد اروپا و آمریکا است. هرچه این جنگ طولاني تر شود، پوتین و همراهان او به دایره انزواي بین المللي رانده مي شوند تا آنجا که شکست را بپذیرند.

جام جم: مسعود رضایی در یادداشتی با عنوان «عفو رهبری، گامی مهم در مسیر همدلی» چنین نوشت: در طول دوران شکلگیری انقلاب و بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی، وحدت و همدلی یکی از عوامل مهم در پیشرفت کشور و اهداف عالیه انقلاب بوده است. موضوع یکپارچگی و اتحاد بین آحاد جامعه همواره مورد تاکید امام راحل بود و همچنین رهبر انقلاب هم پیوسته روی این مساله تاکید داشتند.

جوان: رسول سنایی راد در یادداشتی با عنوان «رکورد رژیم پهلوی در وطن فروشی و خیانت» این گونه نوشت: غالب عکس های باقی مانده از رضاخان پهلوی و پسرش محمدرضا، آنها را در لباس نظامی نشان می دهد و این تصور را به ذهن متبادر می سازد که آنها دارای نگرشی نظامی بوده اند که آثار آن اقتداری برای حفاظت از مرز ها و امنیت ملی بوده است. اما مروری بر تاریخ مربوط به جدایی بخش هایی از جغرافیای کشور در دوران رژیم پهلوی نشان دهنده این واقعیت تلخ است که این شمایل نظامی گری پدر و پسر، فقط برای اعمال استبداد و سرکوب داخلی بوده و همان قدر که در برابر مطالبات برحق مردم در داخل با زور و قلدری برخورد کرده اند، در برابر فشار تهدید بیگانگان حاتم بخشی و عقب نشینی پیشه کرده اند. واگذاری بخش هایی از اراضی کشور یک رویه ذلیلانه در رژیم پهلوی بوده که با چشم پوشی از حاکمیت ایران بر قصبه فیروزه به نفع شوروی سابق، در دوره وزیرالوزرایی رضاخان در دوران قاجار شروع شده که برای کسب قدرت به دور از حساسیت حاکمان مسکو صورت گرفت و بعد ها به آن رسمیت داده شد.

خراسان: سید علی علوی در یادداشتی با عنوان «4سوال بی پاسخ مصوبه واگذاری اموال مازاد دولت» نوشت: طرح فروش یا اجاره یا تهاتر اموال مازاد دولت که اسمش را گذاشته اند طرح مولدسازی همچنان پر واکنش است. از واکنش ها درباره خلاف قانون بودن واگـذاری اموال به غیر ایرانی ها تا توضیحات غیرقابل قبول و مبهم وزیر اقتصاد و معاون اول درباره مصونیت قضایی هیئت ۷ نفره در مورد مصوبات هیئت تا واکنش روز گذشته دکتر احمد توکلی به عنوان چهره ای شناخته شده در عرصه قانون گذاری و اجرا که در نامه ای به سران قوا این مصوبه را نوعی کاپیتولاسیون نامید و از زدن چوب حراج به بیت المال نوشت. در هر حال تا این جا آن چه مشخص است این است که انتقادها با گوش شنوایی هنوز مواجه نشده اند .

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه