اخبار داغ

رژیم صهیونیستی در حال بررسی تمدید اوکراین با گنبد آهنین است/ جنگ خیابانی در باخموت و کی یف 

رژیم صهیونیستی در حال بررسی تمدید اوکراین با گنبد آهنین است/ جنگ خیابانی در باخموت و کی یف 
نیروهای جدایی‌طلب وفادار به مسکو در شرق اوکراین اعلام کردند که به محاصره شهر استراتژیک باخموت در شرق این کشور نزدیک شده‌اند، از سوی دیگر، شبه‌نظامیان روسی واگنر در داخل باخموت با نیروهای اوکراینی جنگ خیابانی به راه انداخته‌اند. کیف متعهد شد که از سلاح های غربی برای حمله به سرزمین های روسیه استفاده نکند.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در استان دونتسک، شرق اوکراین، نیروهای طرفدار روسیه اعلام کردند که کنترل برخی از ورودی های شهر اوگلیدار را به دست گرفته اند و به قول خودشان به زودی محاصره باخموت را آغاز خواهند کرد.
موسس گروه مزدور واگنر، یوگنی پریگوژین، امروز یکشنبه گفت که نبردهای شدیدی با نیروهای اوکراینی در تمام خیابان های محله شمالی باخموت در شمال دونتسک در جریان است.
پریگوژین در بیانیه ای در تلگرام گفت: سربازان ما برای هر خیابان، هر خانه و هر پلکان ساختمان می جنگند. نیروهای موجود اوکراین عقب نشینی نمی کنند و تا انتها می جنگند.
امروز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور موارد مهمی در محور دونتسک را تحت کنترل درآورده و بیش از 115 سرباز اوکراینی را کشته اند.
از سوی دیگر، وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که 140 تن از نیروهای شبه نظامی واگنر در نبرد باخموت کشته یا زخمی شدند.
فرماندهی ستاد اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسی در محورهای جنگی در منطقه در شهرهای باخموت، لیمان، اودیوکا و نووپاولفکا در حال تجدید قوا هستند. تأیید کرد که چندین تلاش این نیروها برای پیشروی در 9 محور در منطقه را دفع کرده است.
الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین امروز گفت که وضعیت در شرق بسیار دشوار، اما قابل کنترل خواهد بود. نیروهای دفاعی در آنجا مستقر هستند. سرویس مرزی اوکراین تصاویری از تخلیه جنگجویان مجروح در نبردهای باخموت منتشر کرد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، پیشتر گفته بود که روسیه نیروهای بیشتری را برای شکستن پدافند هوایی کشورش بسیج می کند.
این وضعیت پیچیده در جبهه باخموت توسط منابع نظامی اوکراینی نیز به الجزیره تایید شد و با توجه به حمله نیروهای روسی از چند محور به این شهر، آن را سخت ترین وضعیت در طول جبهه توصیف کردند.
این منابع افزودند که تلاش ها برای قطع بزرگراه جنوب شهر متوقف نمی شود و تاکید کردند که نیروهای اوکراینی همچنان قادر به دفع این حملات و وارد کردن خسارات سنگین به مهاجمان هستند.
و در شمال شرقی اوکراین، اداره نظامی منطقه در خارکف اعلام کرد که این شهر در معرض دو حمله روسیه قرار گرفت و 5 مجروح و خسارت به ساختمان های مسکونی و یک موسسه آموزش عالی برجای گذاشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه