اخبار داغ

تاکید دو نهاد بر تعامل و همکاری هر چه بیشتر

پس از دیدار با مسئولین IOC؛ رئیس کمیته ملی المپیک به ایران بازگشت/ نگرانی های باخ در دیدار با خسروی وفا

پس از دیدار با مسئولین IOC؛ رئیس کمیته ملی المپیک به ایران بازگشت/ نگرانی های باخ در دیدار با خسروی وفا
رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان که به درخواست کمیته بین المللی المپیک، راهی لوزان شده بود، به ایران بازگشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ دیدار محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک با مسئولین IOC که در راستای گسترش دیپلماسی ورزشی و افزایش تعامل و همکاری با نهادهای بین المللی و ارکان ورزشی جهان صورت گرفت، در خصوص موضوعات مختلفی از جمله وضعیت ورزش ایران در آستانه بازیهای آسیایی و همچنین رویدادهای کسب سهمیه المپیک بحث و بررسی صورت گرفت.

در این دیدار که 3 ساعت بطول انجامید، وضعیت ورزشکاران ایرانی و به طور کلی ورزش در ایران و نقش کمیته ملی المپیک ایران در حفاظت از ورزشکاران و اعضای خانواده المپیک مورد بررسی قرار گرفت. موضوع حضور ورزشکاران ایرانی در مسابقات ورزشی بین المللی بدون هیچ گونه تبعیض نسبت به سایر ورزشکاران نیز مطرح شد.

در حاشیه دیدار رئیس کمیته ملی المپیک ایران با رئیس کمیته بین المللی المپیک؛ توماس باخ ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های صورت گرفته  در کمیته ملی المپیک طی چند ماه اخیر، دغدغه و نگرانی خود را نسبت به برخی گزارش ها مبنی بر اخذ ضمانت‌های مالی از ورزشکاران و تیم‌ها، قبل از سفر به خارج از کشور برای شرکت در مسابقات بین‌المللی ورزشی ابراز داشت و بر اهمیت عدم تبعیض از هر نظر و رعایت کامل منشور المپیک توسط کمیته ملی المپیک تاکید کرد.

ضمنا مقرر شد کمیته ملی المپیک ایران تلاش‌های خود را برای حفظ حقوق ورزشکاران، هم از منظر انسانی و هم از منظر ورزشی، پیگیری و گسترش دهد و به عمل خود مطابق با منشور َالمپیک و رعایت کامل اصل عدم تبعیض ادامه دهد.

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک درخواست نمود تا گزارش کتبی از کمیته ملی المپیک ایران در خصوص تمامی این موضوعات و همچنین ارائه گزارش بیشتر در مورد وضعیت زنان در ورزش ایران به کمیته بین المللی المپیک ارسال گردد.

پس از دریافت این گزارش، بخش روابط کمیته های ملی المپیک IOC گزارش خود را در جلسه بعدی هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک در مارس 2023 ارائه خواهد کرد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه