اخبار داغ

برگزاری اختتامیه با حضور وزیر ورزش

بدمینتون فجرکاپ| ناکامی تمام عیار بدمینتون بازان به داخل خانه رسید/ این رشته هوای تازه می خواهد

بدمینتون فجرکاپ| ناکامی تمام عیار بدمینتون بازان به داخل خانه رسید/ این رشته هوای تازه می خواهد
مسابقات بدمینتون فجرکاپ در حالی به پایان رسید که هیچ بدمینتون باز ایرانی موفق به کسب مدال نشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم اختتامیه سی و دومین دوره رقابتهای بدمینتون فجرکاپ با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد. رویداد بین المللی بدمینتون فجر در حالی به پایان رسید که وزیر ورزش همچون مراسم افتتاحیه در مراسم اختتامیه و توزیع مدال حضور یافت.

این مسابقات که از 11 بهمن ماه در سالن افراسیابی مجموعه شیرودی آغاز شد، 26 کشور از سراسر دنیا و نزدیک به 219 شرکت کننده داخلی و خارجی در این دوره از رقابت ها حضور داشتند.

سطح این دوره از رقابت ها که از دیدگاه اصحاب فن و کارشناسان نسبت به سال های گذشته بالاتر بود نزدیک به 20 بازیکن رنک زیر 100 جهان در آن حضور داشتند.

در پایان رقابتها کشور اندونزی، مالزی و هندوستان بیشترین مدال را کسب کردند و برزیل و فیلیپین و ویتنام هم موفق به کسب مدال شدند. این در حالی بود که دست بدمینتون بازان ایران از سکوی سه گانه و مدال و دلار خالی ماند و عملکرد ضعیفی را در این دوره از رقابتها بر جای گذاشتند که جای بررسی و تحلیل بیشتر را دارد. ناکامی تمام عیار بدمینتون بازان لزوم تغییرات در این فدراسیون را بیش از پیش یادآوری می کند که در 3 دوره اخیر با یک رئیس سنتی پله های پسرفت و قهقهرا را با سرعت طی کرده به گونه ای که در مسابقات داخل خانه نیز هیچ کدام از بدمینتون بازان ایران موفق به کسب مدال نمی شوند.

عدم استعدادیابی و توجه به تیم های پایه، عدم اعزام تیم های بدمینتون ایران به رویدادهای بین المللی و محروم ماندن از کسب حتی یک مدال درخور در طول این سالها بخشی از ناکامی های فدراسیون بدمینتون در دوره پوریا در 3 دوره اخیر بوده و همین لزوم تغییرات در این فدراسیون و جاری شدن خونی تازه را برای این رشته تایید می کند.

مراسم اختتامیه با حضور حمید سجادی مقام عالی وزارت ورزش و جوانان، محمد پولادگر معاونت توسعه ورزش قهرمانی، مریم کاظمی پور معاونت ورزش بانوان، محمدرضا پوریا سرپرست فدراسیون بدمینتون، حسین شهرابی مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان، در یک جشن باشکوهی برگزار گردید و مدال قهرمانان یک نفره و دونفره زنان و مردان توزیع شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه