اخبار داغ

آغاز عملیات اجرایی ۱۰۵۶۹ واحد مسکونی در ایام مبارک دهه فجر

آغاز عملیات اجرایی ۱۰۵۶۹ واحد مسکونی در ایام مبارک دهه فجر
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از آغاز عملیات اجرایی ۱۰۵۶۹ واحد مسکونی در ایام مبارک دهه فجر در مناطق ۱۸، ۱۹،۲۰ و ۲۲ خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از نیاز سالانه 150 هزار واحد مسکونی و متوسط تولید سالانه 65 هزار واحد در تهران خبر داد و گفت: این امر حاکی از شکاف 140 درصدی میان عرضه و تقاضای مسکن در پایتخت است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که 66 سال زمان انتظار برای خانه دار شدن موجب شده نیمی از خانواده های تهرانی اجاره نشین باشند، عنوان کرد: احداث مسکن استطاعت‌پذیر از اهداف شهرداری تهران است تا بتواند سهم 65 درصدی مسکن از هزینه خانوار را به حداقل برساند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: در این شرایط، تأمین مسکن در داخل شهر تهران برای اغلب شهروندان دشوار شده و مهاجرت دهک های متوسط و پایین جامعه به مناطق جنوبی تهران و در نهایت خارج از شهر و استقرار ناگزیر در حاشیه و سکونتگاه‌های غیررسمی روز به روز در حال افزایش است.

هدایت تصریح کرد: از همین رو و برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه تأمین مسکن با استفاده از همه ظرفیت‌های دستگاه ها و نهادهای مختلف، تشکیل قرارگاه جهادی تأمین مسکن در شهرداری تهران، برای رونق‌بخشی به تولید مسکن در دستور کار قرار گرفت تا با رفع موانع و تسهیل امور، امکان خانه دار شدن شهروندان را فراهم سازد.

بر اساس این گزارش، عملیات اجرایی 10569 واحد مسکونی فردا سه شنبه 18 بهمن ماه با حضور شهردار تهران به شرح زیر آغاز خواهد شد:منطقه 18: شمس آباد به ظرفیت 540 واحد منطقه 19: نعمت آباد- موقوفه مروی(مسکن پرسنل آتشنشانی) به ظرفیت 1140 واحد منطقه 20: دولت آباد- شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر به ظرفیت 456 واحد منطقه 22: هوانیروز به ظرفیت 240 واحد و پروژه‌های مردمی در سطح مناطق به ظرفیت 6749 واحد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه