اخبار داغ

نگه داشتن نفت در لیگ برتر کمتر از قهرمانی نیست؛

عنایتی: من هم با تیم ملی به جام‌جهانی می‌رفتم، همین نتیجه را می‌گرفتم!

عنایتی: من هم با تیم ملی به جام‌جهانی می‌رفتم، همین نتیجه را می‌گرفتم!
سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان گفت: هر کسی را اگر به تیم ملی می‌فرستادید و اگر حتی من هم با تیم ملی به قطر می‌رفتم همین نتیجه را می‌گرفتم و هیچ فرقی نمی‌کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا عنایتی سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل استقلال اظهار داشت: اول باید بگویم که خیلی خوشحالم که دوباره به کمپ ناصر حجازی برگشتم و امیدوارم که این کمپ هرچه زودتر شرایط خوبی پیدا کند. ما خاطرات بسیار خوبی در این کمپ داریم، ان‌شاءالله که این کمپ شرایطی پیدا کند که  تیم استقلال دغدغه‌ای نداشته باشد. ما می‌دانیم که چه بازی سختی داریم، مقابل تیمی که شخصیت قهرمانی دارد و سال گذشته قهرمان لیگ شده و امسال هم فوق‌العاده کار کرده است. تمام تلاش ما و بازیکنانم این است که بازی خوبی انجام داده و تمام تمرکزمان را داشته باشیم، چون می‌دانیم هر لحظه غفلت کنیم می‌تواند خیلی خیلی برای ما گران تمام شود.

وی ادامه داد: استقلال بازیکنان خیلی خوبی دارد و همه آنها می‌توانند در لحظه نتیجه را تغییر دهند. ما در این سه چهار روز گذشته که با بازیکنان‌مان صحبت کردیم تمام نکات را گوشزد کردیم و ان‌شاءالله فردا بتوانیم بازی قابل قبولی داشته باشیم. با توجه به شرایط‌مان در جدول امیدواریم که در همه بازی‌ها امتیاز کسب کرده و در پایان فصل شرایط را برای خودمان ایده‌آل کنیم. کار ما خیلی سخت است و یک عزم استانی می‌خواهد که تمام مشکلات ما برطرف شود تا تیم را در پایان فصل در لیگ نگه داریم. خودمان می‌دانیم که کار خیلی سختی داریم.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در پاسخ به طرح این موضوع که حضور در این تیم سخت‌ترین تصمیم برای او بوده است، گفت: من بارها گفته‌ام که دوست دارم در مربیگری ریسک کنم. همه دوستان این دغدغه را داشتند که چرا این مسئولیت را قبول کردم. با توجه به بازیکنان و پتانسیلی که تیمم دارد می‌توانیم یک شرایط خوبی را به وجود بیاوریم. کار سختی داریم، ولی به بازیکنانم اطمینان دارم که در بازی‌های باقیمانده ان‌شاءالله کارهای بزرگی انجام دهند.

عنایتی در مورد اینکه در نشست خبری بازی قبل گفته بود اگر مدیران نفت به وعده‌های‌شان عمل نکنند حاضر به همکاری در این تیم نیست، تصریح کرد: ما صحبت‌های‌مان با دوستان‌مان در مدیریت باشگاه را انجام دادیم و قبل از بازی نمی‌خواهم درباره این مسائل صحبت کنم. چیزی که همه به آن اذعان دارند این است که باشگاه نفت به لحاظ مالی مشکل دارد، ولی قول دادند که بعد از این بازی و تا آخر این هفته مشکلات برطرف شود، اجازه دهید بعد از این بازی یا آخر هفته در این خصوص صحبت کنیم.

وی درباره اینکه گفته می‌شود فدراسیون فوتبال دنبال انتخاب مربی ایرانی برای تیم ملی است، خاطر نشان کرد: به لحاظ فوتبالی اگر بخواهم جواب بدهم طبیعی است که در شرایط فعلی مربی ایرانی خیلی بیشتر می‌تواند به تیم ملی کمک کند. با توجه به شناختی که به لحاظ فنی و روحی و روانی دارد مربی ایرانی خیلی بیشتر به درد تیم ملی می‌خورد.

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به یادآوری این موضوع که خیلی از مربیان ایرانی مدارک بالای مربیگری را دارند، گفت: فوتبال را خیلی پیچیده نکنید. فوتبال یک قاعده و قانون دارد و در همه جای دنیا به همان نحو جلو می‌رود. شما می‌بینید مربیان بزرگ دنیا که تا سال پیش جزو کاندیداهای بهترین مربیان دنیا بودند، الان به مشکل خوردند. فوتبال هر روز نوسان و اتفاق دارد و نمی‌توانید پیش‌بینی کنید. همه مربیان داخلی ما به اندازه مربیان خارجی دانش دارند، فقط بحث اعتماد است و باید این اعتماد بین مسئولان فدراسیون فوتبال و مربیان داخلی ما به وجود بیاید. شما ببینید هر کسی را اگر به تیم ملی می‌فرستادید و اگر حتی من هم با تیم ملی به قطر می‌رفتم همین نتیجه را می‌گرفتم و هیچ فرقی نمی‌کرد. اینکه همه چیز را برای خودمان بزرگ کنیم، درست نیست. ما باید خودمان را قبول کنیم و بزرگ فرض کنیم و با خودمان روراست باشیم. مطمئناً مربیان ایرانی می‌توانند کارهای بزرگی بکنند.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان که فردا به‌عنوان یک پیشکسوت استقلالی روی نیمکت حریف این تیم می‌نشیند، در این مورد هم به خبرنگاران یادآور شد: فضای استادیوم برای من یادآور خاطرات خیلی خوب است. من خاطرات خیلی خوبی با هواداران استقلال دارم و هیچ وقت اتفاقات بزرگی را که با آنها رقم زدیم از یاد نمی‌برم. من بر حسب وظیفه فردا باید تیم نفت مسجدسلیمان را هدایت کنم، ولی هواداران استقلال می‌دانند که من چه خوبی‌هایی از آنها دیدم. مطمئنم که فردا روز قشنگی خواهد بود.

عنایتی در واکنش به این موضوع که بعد از حضور او خط دفاع نفت بهتر عمل کرد و فردا باید مقابل استقلالی بازی کند که در هفته‌های گذشته خوب گل زده است، خاطر نشان کرد: اینکه بخواهیم بازی را پیش‌بینی کنیم، چیزی درباره آن ندارم. ما تمام توان‌مان را به کار می‌گیریم که بتوانیم از نقاط ضعف استقلال استفاده و نقاط قوت این تیم را مهار کنیم. بازیکنان استقلال همه تأثیرگذار و بین‌المللی هستند. خدا را شکر در دو هفته گذشته بازیکنان تیم ما به لحاظ اعتمادبه‌نفس بهتر شدند و تغییر سیستم دادیم و این تغییر برای خط دفاعی ما خوب بوده و جواب داده است. تلاش می‌کنیم که با دست پر به مسجدسلیمان برگردیم.

وی درباره اینکه پیش از حضور او در نفت، چند بازیکن کنار گذشته شده بودند و با حضورش به این تیم برگشتند، گفت: جو تیم الان خیلی خوب است. من فکر می‌کردم که جو این تیم ملتهب‌تر از این باشد و اینقدر مردم خونگرم بودند و استقبال خوبی داشتند که من خیلی امیدوار شدم. شاید اوایل که می‌خواستم به مسجدسلیمان بروم دچار تردید شدم، ولی این تیم تنها دلخوشی مردم مسجدسلیمان هست و ما باید تمام توان‌مان را به کار بگیریم که آنها را خوشحال کنیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان، درباره اینکه اختلاف‌نظر‌هایی در باشگاه نفت وجود دارد، تصریح کرد: این حرف‌ها را من از شما می‌شنوم! آن چیزی که واقعیت دارد این است که من الان در نشست خبری شرکت کردم و کادر فنی من مشخص است و هیچ مشکلی وجود ندارد. من موقعی که می‌خواستم به این تیم بیایم تمام صحبت‌ها را کردم و دوستان هم قبول کردند و هیچکس نمی‌توانست بگوید که چه کسی را بیاورم یا نیاورم. من یکسری تفکراتی دارم و با یک مجموعه‌ای کار می‌کنم که با من کاملاً همسو باشند. من بعد از دو هفته این حرف‌ها را می‌شنوم، وگرنه تمام مسئولان باشگاه از تمام برنامه‌های من باخبر هستند و تمام تلاش‌شان را کردند.

عنایتی در پاسخ به این سؤال که در بازی فردا با استقلال بازیکن محروم و مصدوم دارد، خاطرنشان کرد: غایب، محروم و مصدوم داریم. اسماعیل بابایی محروم است و دو سه بازیکن هم مصدوم داریم، ولی همه بازیکنان مصمم هستند که فردا کار بزرگی انجام دهند. حضور من در نفت تجربه‌ای است که به ما اضافه می‌شود. کار بزرگ این نیست که یک تیم قهرمان را دوباره قهرمان کنید. من کار ریسکی را دوست دارم که انجام دهم. شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند انتخاب بعدی من یک تیم باساختار و شرایط خوب باشد، ولی خیلی فکر کردم و تصمیم گرفتم که یک کار بزرگ انجام دهم و بتوانم نفت را با کمک مسئولان و هواداران در لیگ نگه داریم که کمتر از قهرمانی نیست.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در پاسخ به این سؤال که در زمانی که خودش در استقلال یا امارات فوتبال بازی می‌کرد، آپشن‌هایی که الان برای برخی بازیکنان وجود دارد بود، اظهار داشت: آپشن همیشه هست، بله. ما برای اینکه انگیزه یک بازیکن را بالا ببریم، مطمئناً یکسری خواسته از او داریم که در آپشن می‌آید.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا آپشن رضایت مدیرعامل هم وجود داشته است؟»، گفت: من زیاد درباره ریز آپشن‌ها اطلاع ندارم. شاید مدیرعامل می‌خواسته است که بگوید من هم از بازیکن باید راضی باشم. آپشن‌ها همیشه برای بازیکن وجود داشته است، در امارات هم بود. اگر یک بازیکن فلان تعداد گل بزند، مسلماً باشگاه هم نفع می‌برد.

 


 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه