اخبار داغ

پیرهادی تاکید کرد:

لزوم نوسازی بافت های فرسوده برای مقابله با زلزله تهران

لزوم نوسازی بافت های فرسوده برای مقابله با زلزله تهران
عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم نوسازی بافت فرسوده در تهران برای مقابله با زلزله تاکید کرد و گفت:اگر زلزله ترکیه در تهران به وقوع بپیوندد صدها هزار نفر کشته می‌دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران در یکصد و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: در خصوص زلزله‌ای که در کشور ما رخ داد باید بر این نکته تاکید کنیم که کشور ما زلزله خیز است و تهران نیز از این موضوع مستثنی نیست. در پی وقوع زلزله در ترکیه و سوریه به دولت و مردم سوریه و ترکیه که تعداد زیادی از شهروندان‌شان را در این زلزله ناگوار از دست داده‌اند تسلیت می‌گویم.

وی افزود: وقوع زلزله زنگ هشداری برای همه شهرها از جمله تهران است که ۴۰۰۰ هکتار بافت فرسوده و میزان بیشتری بافت ناپایدار دارد. من بارها هشدار داده‌ام اما برخی برای اهداف سیاسی و سودجویی نوسازی بافت فرسوده را مورد توجه قرار نمی‌دهند. این هجمه‌ها در شورای شهر این دوره تاثیری نگذاشته و شاهد زحمات شهرداری و ریاست شورا بوده‌ایم تا نسبت به صدور جوازهای مختلف و تشویق افراد ساکن در بافت فرسوده به نوسازی اقدام کرده‌اند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: تاکید کرد: اگر زلزله ترکیه در تهران به وقوع بپیوندد صدها هزار نفر کشته می‌دهیم. امروز اگر دولت و وزارت راه و شهرسازی فکری نکنند پایتخت جمهوری اسلامی ایران دچار مشکل می‌شود. بی تردید اگر امروز فکر نشود فردا دیر است.

وی ادامه داد: از تبلیغات رسانه‌ای و هجمه برخی افراد سودجو نباید ترسید بلکه باید تصمیم و تحول اساسی در نوسازی بافت فرسوده اتخاذ کرد. اگر این اتفاق در تهران بیفتد تصمیم گیری بعد از آن دیر خواهد بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه