اخبار داغ

رونمایی از نماینده ایران در قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا ۲۰۲۳؛

لیگ برتر والیبال زنان| جدال اسب‌سواران با خودروسازان/ آخرین تلاش مدعیان برای جام ۲۲

لیگ برتر والیبال زنان| جدال اسب‌سواران با خودروسازان/ آخرین تلاش مدعیان برای جام ۲۲
تیم‌های پیکان تهران و سریک گنبد روز جمعه ۲۱ بهمن در دیدار فینال لیگ برتر والیبال زنان به مصاف هم خواهند رفت تا قهرمان این دوره از رقابت‌ها معرفی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران از روز جمعه ۲۲ مهرماه با حضور هشت تیم مس رفسنجان، صدیق گفتار وارنا، پیکان تهران، جهان بین‌چهارمحال، ذوب‌آهن اصفهان، طلوع‌مهر یزد، سایپا تهران و سریک گنبد آغاز شد.

در مجموع ۵۶ مسابقه در دور رفت و برگشت این رقابت‌ها برگزار شد و در نهایت تیم‌های پیکان، سریک، سایپا و ذوب‌آهن به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر زنان روزهای پنج‌شنبه ششم بهمن (دور رفت) و سه‌شنبه ۱۱ بهمن (دور برگشت) با چهار دیدار پیگیری و صعود تیم پیکان با دو پیروزی متوالی برابر ذوب‌آهن قطعی شد.

تیم‌های سریک گنبد و سایپا تهران نیز در دیدارهای رفت و برگشت این مرحله یک بر یک مساوی شدند و در دیدار سوم که روز دوشنبه ۱۷ بهمن برگزار شد سریک گنبد سه بر یک سایپا را شکست داد تا حریف تیم پیکان در دیدار فینال باشد.

دیدار نهایی لیگ برتر زنان ساعت ۱۴ روز جمعه ۲۱ بهمن در سالن فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد و تیم‌های پیکان (برگرفته از یک گروه خودروسازی) و سریک گنبد (که از نام یک اسب الهام گرفته شده) باید تمام توان خود را برای کسب پیروزی و دریافت کاپ قهرمانی به کار گیرند.

پیکان تهران که سال ۹۶ برای نخستین بار کاپ قهرمانی لیگ برتر زنان را بالای سر برده و امسال با هدایت فاطمه رشیدی و حضور بازیکنان جوان به فینال مسابقات راه یافته است به دنبال افزودن یک قهرمانی دیگر به کارنامه افتخارات خود است. این تیم با ۱۳ برد و ۳۹ امتیاز به عنوان صدرنشین مرحله مقدماتی راهی نیمه نهایی شد و حال در دیدار فینال برابر تیم دوم جدول قرار گرفته است تا برای کسب مدال طلا بجنگد.

باشگاه پیکان در دو بخش زنان و مردان مدعی دریافت مقام قهرمانی لیگ برتر است و باید دید این باشگاه که از قدمت بسیاری در حوزه والیبال برخوردار است، روی سکوی نخست قرار خواهد گرفت؟

از سوی دیگر باشگاه سریک گنبد که سال گذشته با قهرمانی لیگ دسته یک به سوپر لیگ صعود کرده است، در سال ۱۴۰۱ با جذب برخی بازیکنان شناخته شده والیبال و با هدایت نیلوفر حجتی مسابقات خود را در لیگ برتر آغاز کرد. این تیم در نیم فصل با ارائه عملکردی قابل قبول توانست قهرمان نیم فصل شود اما در ادامه پس از تجربه یک شکست در دور برگشت یک امتیاز از تیم پیکان جا ماند و در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت. این تیم شاید از سابقه پیکانی‌ها برخوردار نباشد اما هواداران بسیاری دارد و در سومین دیدار برابر سایپا ۷۰۰ تماشاگر در شهر گنبد این تیم را تشویق کردند و سریک به حمایت این هواداران در تلاش برای کسب عنوان قهرمانی در نخستین حضورش در لیگ برتر است.

روز جمعه سالن فدراسیون والیبال شاهد رقابت تیم باسابقه پیکان برابر سریک تازه وارد خواهد بود و علاقمندان به والیبال می‌توانند شاهد رالی‌های جذاب میان دو تیم باشند. تیم برنده کاپ طلا را بالای سر خواهد برد و تیم بازنده نقره‌دار خواهد شد.

فاتح این دیدار مهم علاوه بر کسب عنوان قهرمانی باشگاه‌های زنان ایران در سال ۱۴۰۱ به نماینده کشورمان در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا که از ۵ تا ۱۲ اردیبهشت سال آینده به میزبانی ویتنام برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

ملیحه نوری به عنوان داور اول و زینب حقی به عنوان داور دوم، قضاوت دیدار نهایی لیگ برتر زنان را برعهده دارند. لیلی توکلی ناظر فنی است و منیژه صادقی هم ناظر داوری این دیدار حساس است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه