اخبار داغ

هوش مصنوعی باید به صاحبان سایت‌ها پول پرداخت کند

هوش مصنوعی باید به صاحبان سایت‌ها پول پرداخت کند
هوش مصنوعی اصل داده‌های خود را از وب میگیرد، با توجه به اینکه داده‌های وب در دسترس عموم قرار دارند اما ممکن است که رایگان نباشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هوش مصنوعی اصل داده‌های خود را از وب میگیرد، با توجه به اینکه داده‌های وب در دسترس عموم قرار دارند اما ممکن است که رایگان نباشند، برای مثال وب‌سایت ها در ازای نمایش تبلیغات به شما اجازه میدهند محتواهایشان رو مشاهده کنید، تا اونجایی که بعضی از رسانه‌ها حتی اشتراک نسخه PRO دارند برای کسانی که دوست دارد اون سایت رو بدون تبلیغات مشاهده کنند.
هوش مصنوعی ولی به‌ نظر می رسد از این داده‌ها بدون اجازه استفاده میکند و خیلی‌ها اعتقاد دارند باید هوش مصنوعی به صاحبان سایت‌ ها پول پرداخت کنند.
در صورتی که AI بابت خدماتش از کاربران اشتراک بگیرد، مثل اتفاقی که در نسخه ChatGPT Plus قرار هست بیفتد میتواند بخشی از درآمدش رو تقسیم کند، ولی مشکل اینجاست که ممکنه از سایت‌های اصلی یا معروف بیشتر استفاده کند که نتیجه اون واریز درآمد‌های میلیون دلاری برای رسانه‌های بزرگ و سایت‌های بزرگ هست و اینجا وبلاگ‌ها و سایت‌های کوچیک‌تر به مرور بدون درآمد و در نهایت ممکن است تعطیل شوند
تمام اینا دلایلی است که گوگل هیچوقت برای معرفی AI خودش عجله‌ای نداشته است چون مسائلی این چنینی وجود دارند که اول باید حل شوند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه