اخبار داغ

رایزنی وزیر خارجه قطر و «رابرت مالی» درباره ایران

 رایزنی وزیر خارجه قطر و «رابرت مالی» درباره ایران
وزیر خارجه قطر که به آمریکا سفر کرده است با نماینده ویژه این کشور در امور ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در واشنگتن با «رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات مربوط به توافق هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرد.

بنابر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این دیدار پاره‌ای از موضوعات دارای اهتمام مشترک را بررسی کردند.

وزیر خارجه قطر نیز در حساب توئیتری خود نوشت: «با رابرت مالی درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه گفت‌وگوهای مربوط به توافق هسته‌ای و نیز پاره‌ای از موضوعات دارای اهتمام مشترک گفت‌وگو کردم».

پیشتر «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر نهم بهمن ماه در سفری به تهران با «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود دیدار کرد و در نشست خبری مشترک گفت: « درباره توافق هسته‌ای، قطر همه طرف‌ها را تشویق می‌کند به این توافق بازگردند».

وی درباره جزئیات پیام‌هایی که به ایران منتقل کرده است نیز گفت: «از سوی طرف‌های مختلف پیام‌ها درباره موضوعات مختلف بود. اکنون فرصت مناسبی است که مشکلاتی که در خصوص توافق هسته‌ای هست حل شود و شرایط مناسبی برای بازگشت به توافق حاصل شود. آمریکا هم یکسری پیام‌هایی را به ما داده تا آن را به ایران منتقل کنیم، در خصوص موضوعی که در رابطه با این توافق است و شاید به صورت مستقیم با این موضوع در ارتباط نباشد».

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه