اخبار داغ

سهمیه فوتبال ایران در آسیا در بدترین حالت 2+2 است

مهدی: برنامه بعد از عید را اعلام نکردیم اما لیگ نیمه خرداد تمام می شود

مهدی: برنامه بعد از عید را اعلام نکردیم اما لیگ نیمه خرداد تمام می شود
مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: امسال سهیمه فوتبال ایران در آسیا 2+2 خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درمورد تعیین تکلیف سهیمه‌های فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: کشورهای مختلف مدل‌های مختلف دارند و یک دوره شرایط خاصی دارد و در ادوار بعدی به مدل روتین باز خواهد گشت. کار کارشناسی خوبی انجام دادیم و به هیأت رئیسه تقدیم کردیم تا تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب قهرمانان فصل گذشته و قهرمانان فصل آینده با ترکیبی مشخص رتبه یک تا 4 را خواهند داشت. اگر این موضوع به تصویب برسد، مشکلی نخواهیم داشت. یعنی قهرمانان لیگ و جام حذفی در فصل گذشته و آینده این سهمیه‌ها را از یک تا 4 در اختیار خواهند گرفت. به این ترتیب از 4 تا 2 سهمیه خواهیم داشت که در بدترین حالت برای ما امسال 2+2 سهمیه خواهد بود.

وی درباره تاریخ اتمام لیگ بیان کرد:  تلاش می‌کنیم که بتوانیم در نیمه خردادماه سال آینده لیگ برتر را تمام می‌کنیم. تیم‌ها فرصت خوبی برای استراحت و ترمیم دارند تا برای لیگ قهرمانان آسیا در شهریور ماه نمایندگان کشورمان با آمادگی بهتری وارد مسابقات شوند.

رئیس کمیته مسابقات لیگ با اشاره به برنامه لیگ برتر و تاریخ دربی بیان کرد: شهرآورد هفته بیست و هفتم برگزار خواهد شد و برنامه بعد از عید را اعلام نکردیم. باید در زمینه حضور تماشاگران تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: تقویم لیگ متناسب با نتایج فولاد در آسیا برنامه ریزی می شود. هفته بیست و سوم تا ۱۰ فروردین برگزار خواهد شد. این مدل پیشنهادی را در فدراسیون و سازمان لیگ تقدیم هیات رئیس فدراسیون فوتبال کردیم تا تصمیم نهایی بگیرند و قهرمانان فصل گذشته و آینده با ترکیبی از رتبه یک تا چهار سهمیه را داشته باشند. از 4 تا 2 سهمیه و بدبینانه ترین حالت ۲ به اضافه 2 خواهد بود که سهمیه تقسیم خواهد شد.

وی درباره بازی دوستانه سپاهان و زنیت و اعتراض باشگاه پرسپولیس به این بازی گفت: این بازی قبل از قرعه‌کشی لیگ هماهنگ شده بود و هیچوقت به تقابل پرسپولیس و سپاهان و رقابت آنها در جدول فکر نکرده بودیم. از طرفی باشگاه زنیت یک تیم در کلاس اروپاست و می‌تواند برای فوتبال ما آورده داشته باشد. از طرفی ما در برنامه‌ریزی فشار را به سپاهان وارد کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در دیدار مس کرمان و استقلال اتفاق خاصی در زمین نیفتاد، گفت: این دیدار به لحاظ فنی مشکلی نداشت و تنش هایی بین دو نیمکت بود و نباید دامن می‌زدند اما این تنش‌ها قابل مدیریت بود. همزمان با من گزارش ناظر بازی تنظیم و تقدیم مقام‌های قضایی شد و منتظریم آرا اعلام شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه