اخبار داغ

افزایش شمار جانباختگان زلزله ترکیه به ۲۹ هزار و ۶۰۵ نفر

افزایش شمار جانباختگان زلزله ترکیه به ۲۹ هزار و ۶۰۵ نفر
رئیس مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) آخرین آمار جان‌باختگان زلزله سحرگاه روز دوشنبه هفته گذشته در ۱۰ استان جنوبی این کشور را ۲۹ هزار و ۶۰۵ نفر اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یونس سزر همچنین با اشاره به تداوم بی وقفه تلاش برای امداد و نجات در هفتمین روز از این زمین لرزه اعلام کرد که تاکنون ۱۴۷ هزار و ۹۳۴ نفر از مصدومان و زلزله زدگان ۱۰ استان قهرمان‌مارش، کیلیس، دیاربکر، آدانا، عثمانیه، غازیانتپ، شانلی‌اورفا، آدیامان، مالاتیا و هاتای در جنوب ترکیه به مناطق دیگر این کشور منتقل شده‌اند.

وی از وقوع ۲ هزار و ۴۱۲ پس لرزه در طول هفت روز اخیر در مناطق زلزله زده ترکیه خبر داد و گفت: هم اکنون ۲۳۳ هزار و ۳۲۰ نفر نیروی امدادی و ۱۲ هزار و ۳۲۲ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات آواربرداری و امدادی در مناطق زلزله زده مشغول به کار هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) اضافه کرد: برای مدیریت بحران زلزله از ۶۷ کشور نیروی امدادی به ترکیه اعزام شده و هم اکنون ۹ هزار و ۳۶۹ نیروی امداد و نجات خارجی در مناطق فاجعه زده ترکیه مشغول انجام خدمات امداد و نجات هستند.

وی افزود: برای عملیات امداد و نجات و مدیریت بحران زلزله در جنوب ترکیه، ۷۰ فروند هواپیما، ۱۶۷ فروند بالگرد، ۲۴ فروند کشتی، ۴۵ پهپاد کوچک و ۹ پهپاد بزرگ به همراه ۳۱۹ آشپزخانه سیار، ۸۶ وسیله نقلیه پذیرایی، ۸۳ واحد حمام در مناطق زلزله زده فعال شده است.

سزر همچنین با اشاره به اعزام ۲ هزار و ۵۵۲ نیروی روانشناس و مددکار اجتماعی با ۳۸۴ دستگاه خودرو به مناطق زلزله زده برای خدمات حمایتی روانی و اجتماعی اظهار کرد: خسارت و تخریب زلزله در ۱۰ استان جنوبی ترکیه و حجم تخریبات آن در مساحت ۵۰ کیلومتری خط زلزله بسیار عمیق و زیاد است.

گفتنی است، زمین لرزه بزرگی در ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد دوشنبه هفته گذشته جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد که تیم‌های نجات و جستجو طی هفت روز گذشته در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

امدادگران امروز در هفتمین روز از این رویداد تلخ و در یکصد و پنجاه و سومین ساعت از وقوع زلزله، یک نفر از افراد زیر آوار را زنده بیرون کشیدند.

در پی این زلزله، اردوغان رئیس جمهوری ترکیه یک هفته عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

بسیاری از کشورهای جهان در پیام‌هایی با دولت و ملت‌های ترکیه و سوریه ابراز همدردی و همبستگی کردند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه