اخبار داغ

نیازمند حداقل یک برد از ۲ بازی آینده هستیم؛

معزی‌فر: هنوز ۷۰ هزار دلار گم‌شده را پیدا نکرده‌ایم؛ اقدامی فرهنگی درباره خلیج‌فارس درنظر داریم

معزی‌فر: هنوز ۷۰ هزار دلار گم‌شده را پیدا نکرده‌ایم؛ اقدامی فرهنگی درباره خلیج‌فارس درنظر داریم
دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: صورت های مالی فدراسیون قبلی در مجمع تأیید شده اما هنوز ۷۰ هزار دلار گم‌شده را پیدا نکرده‌ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در پنجره آخر انتخابی جام جهانی راهی ژاپن خواهد شد تا با ژاپن و چین بر سر صعود به جام جهانی دوئلی دشوار داشته باشد. در آستانه سفر آسمانخراش‌ها به توکیو، محسن معزی‌فر، دبیر فدراسیون بسکتبال درباره آخرین شرایط بسکتبالیست‌ها و برنامه‌های فدراسیون صحبت کرده است.

*آخرین وضعیت تیم ملی بسکتبال در آستانه سفر به ژاپن چطور است؟

معزی فر: در پنجره ششم انتخابی مسابقات بسکتبال، داوری با تشکیل یک کارگروه ازجمله عوامل تشریفات و بین الملل و کمیته فرهنگی، با هماهنگی وزارت ورزش، یکسری اقدامات را از دو ماه پیش طبق جدول برنامه ریزی و اعلام برنامه های سرمربی تیم ملی پیگیری کردند. آنچه را که می توانم به شما گزارش بدهم اینکه ما با توجه به نوسات نرخ ارز و گران بودن بلیت از دو ماه پیش اقدام به رزرو بلیت های این سفر کردیم. دوم درخصوص مسائل حاشیه ای ازجمله جعل نام خلیج فارس و شیطنت هایی که انجام شده بود، با تشکیل کمیته فرهنگی ما یکسری لوگوهایی روی پیراهن و ماسکی که طبق پروتکل از پای پرواز تا حتی روی نیمکت در بازی هم آنجا باید از ماسک استفاده کنیم، نیز با شعار خلیج فارس تهیه شد.

*یعنی روی همه شان خلیج فارس قید شده؟

معزی فر: روی آنها پرشین گلف قید شده که ما یک حرکت فرهنگی آنجا خواهیم داشت. ضمن اینکه چون عواملی درخصوص گرفتن بلیت از توکیو به هنگ کنگ نداشتیم جا دارد از لقمانی سرپرست سفارت ایران در ژاپن و سپهری که واقعاً با فدراسیون همکاری کرده اند، تشکر کنم. بخصوص شورای برون مرزی ما، تقی زاده و دلخوش وزارت امور خارجه واقعاً همکاری خاصی با ما کردند. با توجه به اینکه ما در ژاپن اردو داشتیم و تهیه غذای حلال اولویت ما بود، واقعاً دوستان ما در سفارت و وزارت امور خارجه خیلی به فدراسیون کمک کردند.

*چه زمانی تیم اعزام می شود؟

معزی فر: طبق برنامه ۲۶ بهمن ماه تیم به توکیو اعزام می شود. پرواز ما ترکیش است که از تهران به استانبول، حدود ۳ یا ۴ ساعت توقف داریم در استانبول و بعد از آنجا مستقیم به توکیو اعزام می شوند.

*نمی توانستید از قطر بروید تا زمان کمتری در پرواز باشید؟ چون ترکیه تا توکیو مسیرش طولانی تر است؟

معزی فر: شما اگر چک کنید الان پرواز قطری و پرواز حتی امارتی را چک کنید، اختلاف زمانی شاید بین ۱ تا ۲ ساعت باشد اما چیزی که برای ما اهمیت دارد کیفیت سفر و منابع مالی است که دراختیار فدراسیون بسکتبال است. برای همین قرار شد برای بچه هایی که بلندقامت هستند برای  همه شان ما بیزینس حتی برای آنهایی که واقعا نتوانسته ایم، اگزیت برایشان گرفته ایم که مشکلی نداشته باشند.

*ما در پنجره آخر انتخابی جام جهانی با ژاپن و چین مصاف می کنیم. این بازی‌ها را چطور می بینید؟

معزی فر: به هر حال آنچه را که سرمربی تیم ملی به ما نیاز داشتند از لحاظ اردو و تجهیزات و پشتیبانی، فراهم شده و فدراسیون کار خودش را انجام داده. ما امیدواریم که بچه ها با یک بازی مطلوب در ژاپن و هم در هنگ کنگ این امتیاز حساس را بگیرند. ما نیازمند حداقل به یک برد از این دو بازی هستیم.

*در مورد خلیج فارس یک بیانیه هم فدراسیون منتشر کرد یعنی به فدراسیون جهانی بسکتبال یک اعتراضی کردید، جوابی گرفتیم؟

معزی فر: اقدامات ما موازی با وزارت امور خارجه و وزارت ورزش و جوانان است. بیش از این یعنی به جز نامه نگاری و عکس العمل های قانونی نمی توانیم انجام دهیم، به هر حال آنچه را که وزارت امور خارجه و وزارت ورزش و جوانان برای ما تعیین کنند آنها تعیین کننده اصلی هستند و طبق آن تصمیم گیری خواهیم کرد.

*در مجمع چند وقت پیش بسکتبال اعلام شد زمان رئیس قبلی گفتند ۷۰ هزار دلار گم شده است پیدا شد؟

معزی فر: به هر حال صورت های مالی فدراسیون قبلی در مجمع تأیید شده ولی به هرحال یک ابهاماتی درخصوص مسائل مالی وجود داشته است که نفت آبادان نامه هایی به خود فدراسیون داده و پیگیری حقوقی کرده، ما هم پیگیر این موضوعات هستیم، شفاف سازی شود تا در اسرع وقت که نتیجه ای گرفته شود.

*پس هنوز آن ۷۰ هزار دلار تعیین تکلیف نشده؟

معزی فر: نه پیگیر هستیم. این مبلغ جایزه نفت آبادان بوده که زمان رئیس قبلی کسب شده و معلوم نیست کجاست.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه