اخبار داغ

شاهین قاسمی در گفتگو با دانا عنوان کرد؛

کاهش ابتلا به کرونا در کشور با واکسیناسیون/ از موج هشتم گذر کردیم

کاهش ابتلا به کرونا در کشور با واکسیناسیون/ از موج هشتم گذر کردیم
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران به کاهش ابتلا به کرونا در کشور با واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در بهمن ماه شاهد پیک کرونا نبودیم و از موج هشتم گذر کردیم.

شاهین قاسمی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره وضعیت کنونی سویه جدید کرونا در کشور اظهار داشت: طی سه سال گذشته اثبات شده است که نمی توان پیش‌بینی دقیقی از کرونا داشت و باید گفت خوشبختانه وارد پیک کرونا در بهمن ماه نشده ایم و از موج هشتم گذر کردیم.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ در حال حاضر سویه جدید کرونا در آسیای شرقی، ژاپن و آمریکا وجود دارد و تا زمانی که سویه کرونا در دهکده جهانی از بین نرود، نمی‌توان گفت شاهد پایان موج یا سویه کرونا در کشور هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تزریق واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی از مهمترین عواملی بود که وارد پیک کرونا در بهمن ماه نشدیم، گفت: افزایش سطح آگاهی مردم درباره کرونا سبب شد تا شاهد کاهش میزان ابتلا و مرگ و میر در کشور باشیم.

شیوع ویروس جدید در بین دانش آموزان صحت ندارد

قاسمی با بیان اینکه شیوع ویروس جدید در بین دانش آموزان صحت ندارد، گفت: متاسفانه دربین دانش آموزان بیماری های ویروسی ضعیف دیده می شود که با توجه به سرمای هوا دانش آموزان را درگیر کرده است. در فصل زمستان با ترکیب سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کووید رو به رو هستیم که خوشبختانه نگران کننده نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران بااشاره به این مطلب که افراد دارای بیماری زمینه‌ای و افرادی که شش ماه از تزریق آخرین نوبت واکسن آن‌ها گذشته حتما باید برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند، تصریح کرد: نتایج نشان دهنده آن است که سیستم‌های ایمنی تا شش ماه پس از واکسیناسیون باقی می مانند و سطح آن از دو هفته پس از واکسیناسیون تنها کمی کاهش یافته و به میزان قابل توجهی بالاتر از افرادی است که واکسینه نشده اند پس بهتر است شهروندان واکسیناسیون را جدی بگیرند و هر چه سریعتر اقدام کنند.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، افراد در معرض خطر که واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند، بلافاصله نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند. همچنین بیماری‌های زمینه‌ای، مادران باردار، کودکان زیر ۵ سال و سالمندان بالای ۶۵ سال، در اولویت تزریق واکسن مجدد در سال جاری هستند.

سویه جدید کرونا مستقیم وارد ریه می‌شود

قاسمی در ادامه به علائم این بیماری اشاره کرد و گفت: سویه جدید کرونا مستقیم وارد ریه می‌شود و با علائم بدن درد شدید، ضعف و بی حالی خودش را نشان می‌دهد و باید حتی‌الامکان از اپیدمی این بیماری پیشگیری کنیم، در واقع این موضوع به رعایت بهداشت فردی بستگی دارد.

خبرنگار : فرزانه رحیمی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه