اخبار داغ

آنچه در مجمع والیبال گذشت/ داورزنی، کلهر و هاشمی چه گفتند؟

آنچه در مجمع والیبال گذشت/ داورزنی، کلهر و هاشمی چه گفتند؟
مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون والیبال برگزار شد و حاضرین در آن درباره این رشته، برنامه‌ها، اهداف و چالش‌ها صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، دکتر محمدرضا داورزنی در مجمع فوق‌العاده فدراسیون والیبال که امروز (پنج‌شنبه 27 بهمن) در هتل هما مشهد مقدس برگزار شد، افزود: خدا را شکر که همزمان با چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به پابوسی امام هشتم آمدیم و نشست مجمع عمومی را در مشهد برگزار می‌کنیم.

وی با یادآوری این‌که بحث اول این مجمع زیارت امام رضا (ع) است و فکر می‌کنم که ایشان همه ما را دعوت کرده است تا در مسیر خود از گذشته موفق‌تر باشیم، گفت: جا دارد سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) پدر امام رضا (ع) را نیز تسلیت بگویم.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به تاریخچه این رشته ورزشی در ایران و جهان، گفت: حدود 127 سال از ابداع والیبال در جهان و 101 سال از شروع این رشته در ایران می‌گذرد. هر چند والیبال سابقه زیادی در ایران دارد، اما حدود سه دهه از ثبات این رشته در کشور می‌گذرد یعنی از سال 1370 به بعد که جا دارد از تلاش‌های زنده‌یاد محمدرضا یزدانی‌خرم رئیس اسبق فدراسیون والیبال نیز تشکر و قدردانی کنم.

وی با تاکید بر این‌که قیاس والیبال ایران قبل از انقلاب و بعد انقلاب درست نیست چون شرایط کاملا متفاوت است، افزود: در سه دهه گذشته برای والیبال ایران تلاش زیادی شده که باید خسته نباشید به خانواده بزرگ والیبال به ویژه اعضای شرکت کننده در مجمع بگویم.

دکتر داورزنی ادامه داد: در حالی دشمنان برای زمین زدن انقلاب از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند، والیبال ایران در سال 1401 افتخارات متعددی به دست آورد و باید تمامی ملی‌پوشان را تحسین کنیم. در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه‌ای از سوی جهان علیه ایران حکفرماست، تمامی برنامه‌های فدراسیون عملیاتی شد که کار اصلا ساده‌ای نیست و جا دارد از همکاری وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تشکر و قدردانی کنم. امیدوارم در سال آینده نیز انتظارات مردم، مسئولین و مقام معظم رهبری از والیبال را پاسخگو باشیم.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به استراتژی فدراسیون برای والیبال زنان، گفت: باید در والیبال زنان تلاش بیشتری داشته باشیم تا به هدف گذاری فدراسیون که قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر آسیا است، دست یابیم. با همکاری وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در سال آینده والیبال زنان ایران برای نخستین بار در بازی‌های آسیایی شرکت خواهد کرد. اعتقاد داریم که برای رشد والیبال زنان نیاز به حضور در میادین مختلف آسیایی است تا ملی‌پوشان با رقبای این قاره مبارزه و کسب تجربه کنند.

داورزنی با یادآوری این‌که در سال 1402 نخستین دوره مسابقات والیبال زیر 16 سال قاره‌ها از جمله آسیا برگزار خواهد شد و تیم‌های ملی ایران در دو گروه مردان و زنان به مصاف رقبای آسیا خواهند رفت، گفت: از هفته نخست فروردین فدراسیون والیبال متوسط 300 نفر در اردوهای آماده سازی خواهد داشت که برنامه ریزی دقیقی می‌طلبد تا نمایندگان ایران در رویدادهای سال 2023 شرکت کنند.

وی افزود: در مجموع سال بسیار سختی برای اردوها و اعزام‌های برون مرزی و میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا خواهیم داشت و هزینه‌های بسیار زیادی هم دارد که میانگین هر نفر در اردو 10 میلیون ریال برای هر روز است.

رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: در یک کلام سال آینده پرترافیک است و قیمت تمام شده فعالیت‌ها نیز چندین برابر شده است و امیدواریم با جذب منافع و مدیریت هزینه‌ها، اعزام ها را مدیریت کنیم. فدراسیون والیبال تا کنون هیچ اعزام خود را به دلیل مسایل مالی لغو نکرده است، اما انتظار رعایت انصاف در توزیع منابع مالی در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داریم. معتقدیم که باید بودجه موجود ورزش به صورت عادلانه بین فدراسیون‌ها تقسیم شود.

داورزنی تصریح کرد: استراتژی فدراسیون از 15 سال پیش، کاهش وابستگی والیبال به بودجه دولتی است و در این زمینه بسیار خوب عمل کردیم و تنها 10 تا 15 درصد وابستگی داریم، اما امیدوارم سال آینده وزارت ورزش در توزیع منابع مالی عملکرد عادلانه باشد.

 

کلهر: والیبال نگاه ایرانی‌ها را به خودشان اصلاح کرد

سینا کلهر که به عنوان نماینده وزارت ورزش و جوانان در مجمع عمومی فدراسیون والیبال شرکت کرد، افزود: تشکر ویژه از دکتر داورزنی دارم که این مجمع را در مشهد مقدس برگزار کرد. در برگزاری این مجمع سه کار فرهنگی مهم انجام شده است، نخست برگزاری در مشهد الرضا است که محبت اهل بیت (ع) مهمترین ویژگی این مجمع است.

وی توجه ویژه رئیس فدراسیون والیبال به خانواده اعضای مجمع فدراسیون را نکته مهم و دوم فرهنگی این نشست دانست و گفت: انشاالله این سنت ادامه یابد و تجلیل از همکاران باسابقه در این نشست یکی دیگر از کارهای فرهنگی مهم است. همه این اتفاقات آورده مهمی برای ورزش و والیبال است.

کلهر با یادآوری این‌که هیچ رقابتی بین ورزش‌ها در ایران وجود ندارد و هر گلی بوی خود را دارد، گفت: نباید بین رشته‌های ورزشی کشور رقابت وجود داشته باشد.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان، والیبال را دارای یک ویژگی خاص دانست و گفت: این رشته ورزشی نگاه ایرانی‌ها را به خودشان اصلاح کرد. سال‌ها متهم بودیم که نمی‌توانیم در رشته‌های تیمی موفق عمل کنیم، اما والیبال این تصور را اصلاح کرد.

وی ادامه داد: فرهنگ و هویت ایرانی مدیون این رشته ورزشی است و والیبال اثرات اجتماعی مثبت زیادی دارد.

کلهر دومین ویژگی والیبال ایران را فرآیند استعدادیابی موفق دانست و گفت: این فرآینده در موفق‌ترین رشته ورزشی ایران بسیار خوب است. عدالت در استعدادیابی بسیار مهم است و والیبال این موضوع را به خوبی رعایت کرده است.

وی درباره آئین‌نامه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان درباره نحوه فعالیت هیات‌‌های استانی گفت: یک اصل مهم داریم و آن این‌که کشور با قانون اداره می‌شود و هیچ فردی مستثنی از قانون نیست. فرآیندها مشخص شده است و باید بر اساس آن مشکلات را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: در دایره قوانین که فعالیت‌ها بر اساس آن انجام می‌شود، دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور هم وجود دارد و باید مسئولین پاسخگوی عملکرد خود باشند.

وی تاکید کرد: این‌که دولت مظهر همه مشکلات است و تنها راه رهایی استفاده از تشکیلات صنفی است، تلقی اشتباه است. باید تعادل بین این‌ها بوجود آید تا مشکلات حل شود.

مجمع عمومی فدراسیون والیبال امروز (پنج‌شنبه 27 بهمن) در سالن آینه هتل هما شهر مشهد مقدس برگزار شد.

هاشمی: والیبال فرصت‌های طلایی دارد

 

دبیرکل کمیته ملی المپیک با یادآوری این‌که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شکل‌های مختلف در بدنه ورزش کشور درگیر هستند، گفت: والیبال یکی از فدراسیون های خوب ایران است و نمایندگان مجلس باید در کمیسیون تلفیق برای این ورزش بودجه مناسب درنظر بگیرند.

وی به بازی‌های آسیایی 2023 و المپیک 2024 اشاره کرد و گفت: هزینه‌های اعزام نسبت به سال قبل سه برابر شده است و اعزام به بازی آسیایی حدود هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

هاشمی با یادآوری اینکه کمیته ملی المپیک در سال 2018 پنجاه میلیون دلار بودجه برای اعزام ها داشت، گفت: امروز بودجه وزارت ورزش 20 درصد کمتر شده است و اعتبار کمیته ملی المپیک نیز کمتر از 10 میلیون دلار است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با تاکید بر این‌که والیبال انتظارات بزرگی را در جامعه بوجود آورده است، گفت: فرصت طلایی است که تیم ملی والیبال ایران در بین 10 کشور برتر این رشته ورزشی جهان قرار دارد.

وی با بیان این‌که عدالت جنسیتی یکی از سیاست‌های اصولی کمیته ملی المپیک ایران است، گفت: تیم ملی والیبال زنان به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند و امیدوارم که این تیم جایگاه مطلوبی کسب کند.

هاشمی تصریح کرد: عدالت در توزیع اعتبارات مالی یکی از اهداف کمیته ملی المپیک است و حتما شاخصه‌های جدید این موضوع در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که آقای داورزنی هم عضو آن است، تصویب خواهد شد. فعلا بر اساس شاخصه های 1401 عمل می‌شود.

وی تصریح کرد: داورزنی شخصیی ورزشی هستند که در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک سابقه مدیریتی دارند، بنابر شناخت کامل به ورزش ایران دارند که متاسفانه برخی ساختارهای ورزش ایران شامل فدراسیون‌ها و استانی مطابق با ساختارهای جهانی نیست و باید تغییر کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه