اخبار داغ

ایران بازی بُرده را باخت؛

توپ بسکتبال ایران در سبد جام‌جهانی؛ صعود آسمان‌خراش‌ها با وجود شکست عجیب مقابل چین

توپ بسکتبال ایران در سبد جام‌جهانی؛ صعود آسمان‌خراش‌ها با وجود شکست عجیب مقابل چین
تیم ملی بسکتبال کشورمان با وجود شکست مقابل چین به جام جهانی ۲۰۲۳ راه یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تیم ملی بسکتبال کشورمان در چارچوب پنجره ششم انتخابی جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ در هنک‌کنگ به مصاف تیم ملی بسکتبال چین رفت که این بازی را در نهایت با نتیجه ۸۶ بر ۷۴ بازی را باخت اما جواز صعود به جام جهانی را به‌دست آورد.

تیم‌های استرالیا و قزاقستان نیز صبح امروز به مصاف هم رفتند که این جدال با پیروزی ۹۸ بر ۵۳ استرالیا همراه بود. با توجه به این که ایران در گروه F یک امتیاز از قزاقستان بیش‌تر داشت، با شکست این تیم، ایران به جام جهانی ۲۰۲۳ صعود کرد.

پیش از این از گروه ایران تیم‌های چین و استرالیا صعود کرده بودند و ژاپن نیز به دلیل میزبانی سهمیه این مسابقات را به دست آورده است. چهارمین تیمی که از این گروه صعود کرد ایران است که با شکست قزاقستان این مهم صورت گرفت.

در این مسابقه بهنام یخچالی، ستاره جوان تیم ملی کشورمان با کسب ۲۸ امتیاز، عنوان امتیازآورترین بازیکن بازی را به‌دست آورد و در سمت مقابل هم کیان وو بیش‌ترین امتیاز را برای تیم چین گرفت. ارسلان کاظمی با ۱۰ ریباند، بیش‌ترین ریباند بازی را داشت و او ۵ بلاک را هم به ثبت رساند تا در کنار یخچالی، از بهترین بازیکنان کشورمان باشد.

نتیجه کوارتر اول ۲۱ بر ۲۰ به نفع ایران، کوارتر دوم ۲۷ بر ۲۵ به نفع ایران، کوارتر سوم ۱۶ بر ۱۰ به سود چین و کوارتر پایانی هم ۲۶ بر ۱۶ به سود چینی‌ها رقم خورد تا تیم ملی، بازی برده را باخته باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه