بذرپاش مطرح کرد:
وجود ۸۷۷ نقطه آسیب زا و پرخطر در کشور
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود ۸۷۷ نقطه آسیب زا و پرخطر در کشور گفت: ایمنسازی این نقاط در دستور کار قرار دارد که ۲۰۰ نقطه آن در حال حاضر رفع شده است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در هفدهمین همایش سراسری مدیران و رؤسای پلیس راهور فراجا با اشاره به نقش دستگاهها در کاهش سوانح و تلفات رانندگی گفت: اتفاقات خوبی در حدود ۱۳ سال گذشته در کاهش سوانح جادهها رقم خورده است و راهها توسعه پیدا کرده است و عملیات پلیس با ۲۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارتقا سطح خدمترسانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر رصد بهصورت سامانهای انجام میشود و پیشبینی شرایط جوی نسبت به ۲۰ سال قبل قابل مقایسه نیست.
وی با اشاره به افزایش تعداد سفرها نسبت به گذشته بیان کرد: عادی شدن موضوعات مهم یکی از آسیبهای اصلی است که در آسیبشناسیهای انجام شده به آن رسیدهایم؛ لذا باید از عادی انگاری پرهیز شود.
بذرپاش در ادامه عنوان کرد: تا روزی که تعداد جانباختگان جادهای به صفر نرسد نباید آرام بنشینیم و هدفگذاری ما عدد صفر است.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت تعامل و همافزایی برای نیل به هدف فوقالذکر گفت: در تعامل با یکدیگر و هدفگذاری مشخص، در طول برنامه هفتم باید این عدد را تا ۵۰ درصد کاهش دهیم و این کار سختی نیست.
وی با تاکید بر ضرورت اعمال نظارت بهصورت سامانهای و الکترونیک اظهار کرد: این سامانهها به ما بهدلیل تجمیع اطلاعات قدرت پیشبینی آینده را نیز میدهد و هشت هزار کیلومتر راههای پرخطر از طریق همین نوع نظارت شناسایی شد.
بذرپاش با اشاره به وجود ۸۷۷ نقطه آسیب زا و پرخطر در کشور گفت: ایمنسازی این نقاط در دستور کار قرار دارد که ۲۰۰ نقطه آن در حال حاضر رفع شده است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کار قرارگاهی به معنای کاری جدای از مسیر اداری روزمره است، گفت: اصالت همه ما به خل شدن مشکل مردم و برداشته شدن موانع از مسیر مردم است.
وی با تاکید بر اینکه هر جا که ساختار مانع تحقق مأموریت شد، باید اصلاح و یا حذف شود، اظهار کرد: در مدت برنامه پنج ساله هر جا ساختارها نیاز به اصلاح دارد باید اصلاح شود و اگر پاسخگو نبود آن ساختار باید کنار گذاشته شود.
بذرپاش با تاکید بر ضرورت بهرهگیری از فناوریهای روز برای خدمت بهتر و مؤثرتر به مردم عنوان کرد: فناورانه بودن و مردمپایگی بودن دو محور اصلی حرکت ما در مسیر این برنامه است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت مقوله آموزش گفت: بخشی از کار ما استفاده از مردم در این پروژه بزرگ است و اگر بتوانیم این موضوع را اجتماعی سازی کنیم، قطعاً توفیق خواهیم داشت و این محقق نخواهد شد جز با کمک رسانه ملی.
ارسال دیدگاه