اخبار داغ

پیروزی پیکان و شهداب در دیدار نخست

لیگ برتر والیبال| جنگ ستارگان در نیمه نهایی به سود عطایی و غفور

 لیگ برتر والیبال| جنگ ستارگان در نیمه نهایی به سود عطایی و غفور
در دیدار نخست از مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال تیم‌های شهداب و پیکان مقابل حریفان به پیروزی رسیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر مردان امروز (چهارشنبه دهم اسفند) با دو دیدار به صورت متمرکز در سالن فدراسیون والیبال پیگیری شد.

 

جنگ ستاره‌ها را غفور از اسماعیل نژاد برد

نخستین مسابقه که از ساعت 15 آغاز ‌شد، تیم‌های شهداب یزد و پاس گرگان در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه، سومین دیدار سال 1401 دو تیم بود.

رقابت دو تیم در دیدارهای دور رفت و برگشت مرحله مقدماتی، زمانی که به میزبانی شهداب یزد برگزار شد 3 بر صفر به سود این میزبان پایان یافت و آن هنگام که پاس میزبانی را بر عهده داشت، 3 بر صفر به سود گرگانی‌ها به پایان رسیده بود.

در سومین دیدار دو تیم که نخستین رقابت آن‌ها در مرحله نیمه‌نهایی بود، تیم شهداب 3 بر صفر به پیروزی رسید تا یک گام به دیدار نهایی این مسابقات نزدیک شده باشد.

شهدابی‌ها در ابتدای این مسابقه از ترکیب شهروز همایونفرمنش، مهرداد بابایی، امیر غفور، رامین خانی، مسعود غلامی، مهدی مهدوی و محمدرضا موذن (لیبرو) استفاده کردند.

تیم پاس گرگان این مسابقه را با ترکیب محمدامین حیدری، متین تکاور، امین اسماعیل‌نژاد، علیرضا عبدالحمیدی، متین احمدی و ابراهیم بزمونه شروع کرد و آرمان صالحی لیبرو این تیم بود.

شاگردان محمدرضا تندروان در تیم شهداب در 3 ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 20، 25 بر 22 و 25 بر 21 به پیروزی رسیدند تا مدافع عنوان قهرمانی در آستانه صعود به دیدار نهایی لیگ برتر والیبال قرار گیرد.

تقابل امیر غفور بازیکن شهداب و امین اسماعیل‌نژاد بازیکن پاس گرگان یکی از جذابیت‌های این مسابقه بود که هم تماشاگران حاضر در سالن و هم مخاطبان تلویزیونی و فضای مجازی که با پخش زنده مسابقه، آن را دنبال کردند، لذت بردند.

سرمربی پاس گرگان در این دیدار برای تقابل با شهداب از ترکیب‌های مختلف استفاده کرد و بازیکنان متعددی را به زمین آورد، اما تاکتیک‌های این مربی جواب نداد و شاگردانش در نهایت 3 بر صفر مغلوب شدند.

خلیل یگانه‌مجد و احمد بندری ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند که به مدت 89 دقیقه طول کشید.

وحید پورکاشیان، مرتضی علایی و محمدرضا کاویانی نیز به عنوان داوران اول، دوم و ویدئوچک، قضاوت این دیدار را برعهده داشتند که بیش از 800 تماشاگر نظاره‌گر آن بودند.

تیم شهداب که مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها است، در پایان مرحله گروهی با 19 پیروزی، 7 باخت و 54 امتیاز به عنوان تیم اول جدول رده‌بندی راهی مرحله بعد شد.

شهدابی‌ها در مرحله یک چهارم نهایی در دو مسابقه متوالی ایفاسرام را از پیش رو برداشتند و حریف پاس گرگان در مرحله نیمه‌نهایی شدند.

از سوی دیگر پاس گرگان با 15 برد، 11 باخت و 47 امتیاز به عنوان تیم پنجم به پلی‌آف صعود کرد و در مرحله یک چهارم نهایی در ۳ مسابقه به مصاف هورسان رفت و با 2 برد، صعودش به مرحله نیمه‌نهایی قطعی شد.

 

امین اسماعیل‌نژاد بازیکن تیم پاس گرگان با کسب 18 پوئن، عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار را به دست آورد. در تیم شهداب یزد نیز امیر غفور با کسب 17 امتیاز، بهترین بازیکن بود.

تیم شهداب در مجموع ست‌های این مسابقه 75 امتیاز کسب کرد که شامل 49 امتیاز حمله، 9 دفاع، 3 پوئن سرویس و 17 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم حریف بود.

تیم پاس گرگان نیز در مجموع ست‌های این مسابقه 63 امتیاز کسب کرد که به ترتیب 37 پوئن در حمله، هشت امتیاز در دفاع، یک پوئن سرویس و 17 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم شهداب بود.

 

 

نبرد عطایی و اکبری به سود سرمربی تیم ملی

در دومین مسابقه که از ساعت 18 آغاز ‌شد، تیم‌های لبنیات هراز و پیکان به مصاف یکدیگر رفتند که و نماینده آمل با شکست ۳ بر صفر پیکان پرافتخارترین تیم لیگ برتر والیبال در یک قدمی صعود به دیدار نهایی سی‌وششمین دوره این رقابت‌ها قرار گرفت.

بهروز عطایی سرمربی تیم هراز در ابتدای این مسابقه از ترکیب پوریا حسین‌خانزاده، عرفان نوروزی، علی حاجی‌پور، مجتبی میرزاجانپور، محراب ملکی‌سرخی و علی رمضانی استفاده کرد و ابوالفضل قلی‌پور لیبروی این تیم بود.

در آنسوی میدان نیز محمد فلاح، رافائل فارینا، حمزه زرینی، علی شفیعی، محمدطاهر وادی و پوریا فیاضی بازیکنان شروع کننده تیم پیکان در این دیدار جذاب بودند که محمدرضا حضرت‌پور به عنوان لیبرو آن‌ها را همراهی کرد.

تیم پیکان در این مسابقه در ۳ ست متوالی و با امتیازهای 27 بر 25، 25 بر 22 و 25 بر 20 نتیجه را به لبنیات واگذار کرد تا یک گام از دیدار نهایی دور شود.

تیم لبنیات هراز در ابتدای ست نخست ۴ امتیاز از پیکان پیش افتاد و این برتری را تا امتیاز 17 حفظ کرد اما در امتیاز 23 دو تیم برابر شدند تا رقابت‌ دو تیم بسیار جدی شود. در نهایت نماینده آمل 27 بر 25 فاتح ست نخست شد تا تماشاگران علاقمند این تیم جشن برد در یک ست بگیرند.

در ست دوم نیز تیم لبنیات برتری محسوس خود در این مسابقه را حفظ کرد و با امتیاز 25 بر 22 به پیروزی رسید تا از نظر ست شماری دو بر صفر از نماینده تهران پیش بیفتد. رافائل بازیکن خارجی تیم پیکان در این ست از ناحیه مچ پا مصدوم شد و نتوانست تیم را در ادامه مسابقه همراهی کند.

در ابتدای ست سوم نیز تیم پیکان سه امتیاز متوالی به حریف قدرتمند خود واگذار کرد تا پیمان اکبری وقت استراحت درخواست کند و از افزایش اختلاف پوئن‌ها جلوگیری کند. روند برتری هرازی‌ها تا پایان این ست نیز ادامه یافت و 25 بر 20 به پیروزی رسیدند. پوریا فیاضی از تیم پیکان در این ست تنها کارت زرد مسابقه را دریافت کرد.

بدین ترتیب نماینده آمل در نخستین دیدار دو تیم هراز و پیکان در مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر مردان که مربیان با تجربه‌ای را در خدمت دارند، ۳ بر صفر به پیروزی رسید تا شاگردان بهروز عطایی فاتح جدال نخست مربیان باتجربه لیگ برتر در این مرحله باشند.

خلیل یگانه‌مجد و حمید حق‌بین ناظران فنی و داوری این دیدار بودند که به مدت 99 دقیقه پیگیری شد.

مسعود ذوقی، محمد عشق‌دوست و وحید پورکاشیان نیز به ترتیب به عنوان داور اول، داور دوم و داور ویدئوچک، قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند که بیش از یک هزار نفر تماشاگر داشت. به دلیل استقبال بسیار زیاد علاقمندان والیبال و ظرفیت محدود سالن فدراسیون والیبال، از ست دوم درب سالن بسته شد و دیگر اجازه ورود به تماشاگران داده نشد.

محمود افشاردوست، امیرحسین منظمی، مصطفی کارخانه و مسئولان ورزشی دو باشگاه لبنیات هراز و پیکان از جمله تماشاگران ویژه این مسابقه بودند. همچنین امیرحسین توخته که به دلیل محرومیت امکان همراهی تیم لبنیات را نداشت و سرمربیان تیم‌های شهداب یزد و پاس گرگان از دیگر تماشاگران این مسابقه بودند.

لبنیات و پیکان در دیدارهای دور رفت و برگشت مرحله مقدماتی هر کدام یک پیروزی به دست آوردند. در دور رفت لبنیات که میزبان بود ۳ بر صفر حریف را شکست داد و در دور برگشت پیکان در تهران ۳ بر ۲ حریف را مغلوب خود کرد.

لبنیات هراز با 18 برد، ۸ باخت و 52 امتیاز به عنوان تیم دوم و پیکان با 16 پیروزی، 10 باخت و 51 امتیاز با قرار گرفتن در رتبه سوم جدول رده‌بندی مقدماتی راهی پلی‌آف شدند و در مرحله یک چهارم نهایی با گذشتن از سد تیم‌های فولاد سیرجان و نیان الکترونیک به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند.

دیدار برگشت دو تیم لبنیات هراز و پیکان ساعت 15 روز جمعه 12 اسفند برگزار می‌شود و در صورت نیاز به مسابقه سوم، دو تیم براساس برنامه دور رفت روز یکشنبه 14 اسفند به مصاف یکدیگر می‌روند.

 

پوریا حسین‌خانزاده بازیکن تیم لبنیات هراز با کسب 17 پوئن، عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار را به دست آورد. در تیم پیکان نیز پوریا فیاضی با کسب 10 امتیاز، بهترین بازیکن بود.

تیم هراز در مجموع ست‌های این مسابقه 77 امتیاز کسب کرد که شامل 44 امتیاز حمله، 7 دفاع، 3 پوئن سرویس و 23 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم حریف بود.

تیم پیکان نیز در مجموع ست‌های این مسابقه 67 امتیاز کسب کرد که به ترتیب 41 پوئن در حمله، 5 امتیاز در دفاع، 2 پوئن سرویس و 19 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم لبنیات بود.

مسابقه رده‌بندی لیگ برتر والیبال به صورت تک بازی ساعت 14:30 روز سه‌شنبه 16 اسفند برگزار می‌شود و دیدار فینال نیز ساعت 18 همان روز انجام خواهد شد.

 

برنامه بازی دوم مرحله نیمه‌نهایی به شرح زیر است:

جمعه 12 اسفند 1401

تهران، سالن فدراسیون، ساعت 15

پیکان - لبنیات هراز

ناظر فنی: نادر انصاری، ناظر داوری: علی یاوری، داور اول: امید فولادی‌وندا، داور دوم: اسماعیل رزقی و داور ویدئوچک: محمد عشق‌دوست

 

تهران، سالن فدراسیون، ساعت 18

پاس گرگان - شهداب

ناظر فنی: امیر طلوع‌کیان، ناظر داوری: فرهاد شاهمیری، داور اول: محمدرضا کاویانی، داور دوم: قادر صادقی و داور ویدئوچک: علیرضا قریب

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه