اخبار داغ

افزایش ۱۰۳ درصدی بودجه حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۲

افزایش ۱۰۳ درصدی بودجه حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۲
عضو شورای شهر تهران درباره بودجه سال آینده شهرداری تهران گفت: درحالی که بودجه سال آینده ۵۱ درصد رشد داشته است اما بودجه حوزه حمل و نقل عمومی ۱۰۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد آخوندی عضو شورای شهر تهران در نشست خبری عصر امروز خود درباره بودجه سال آینده شهرداری تهران گفت: درحالی که بودجه سال آینده ۵۱ درصد رشد داشته است اما بودجه حوزه حمل و نقل عمومی ۱۰۳ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در تبصره ۲۰ علاوه بر میزان بودجه برای حمل و نقل و ترافیک ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر دیده شده است تا آن هم برای حمل و نقل عمومی صرف شود.

آخوندی گفت: ۴۵ درصد بودجه هزینه‌ای و ۵۵ درصد غیر هزینه‌ای است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران درباره بودجه بافت فرسوده و ایمنی گفت: در حوزه بافت فرسوده و در تبصره ۱۶ و در ۵ بند مواردی تصویب شده است که در ردیف سوم آن ۲ هزار میلیارد تومان برای تسهیل در تأمین مسکن برای بافت فرسوده و در ردیف ۵ نیز ۲ هزار میلیارد تومان در بستر اوراق مشارکت برای نوسازی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در حوزه ایمنی نیز بودجه سال آینده با ۲۴ درصد افزایش مواجه بوده و مبلغ آن به ۴ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی بودجه معاونت فنی و عمرانی گفت: ۳ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان بودجه برای معاونت تدوین شده است و هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد بزرگراه‌ها تدوین شده است.

آخوندی با اشاره به تأمین ون و مینی بوس گفت: خرید اتوبوس و مینی بوس شهری از محل منابع عمومی به مبلغ ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، خرید اتوبوس سه کابین یه مبلغ هزار میلیارد تومان، خرید ون به مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، بهسازی و تجهیز ناوگان به مبلغ هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان، تأمین تجهیزات اتوبوس هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان و تأمین موتور سیکلت برقی نیز به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: شهرداری موظف است در شهریور ماه درباره افزایش ۱۰ هزار میلیارد تومانی بودجه حمل و نقل عمومی توضیحات خود را ارائه دهد.

آخوندی با اعلام اینکه ۶۳۱ میلیارد تومان بودجه برای آتش نشانی و ۲۷۹ میلیارد تومان برای تجهیزات مدیریت بحران پیش بینی شده است، گفت: در تبصره بیستم نیز ۱۰۰ میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل در خرید هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، بهسازی اتوبوس‌ها هزار و ۳۴۵ میلیارد تومان، احداث خطوط مترو چهار هزار و ۴۵۱ میلیارد تومان، بهسازی و تعمیر خطوط ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان و در تبصره بیستم هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز برای نوسازی زیرساخت‌ها هزار میلیارد تومان در تبصره بیستم اضافه کرده‌ایم، تصریح کرد: ۵۸۰ میلیارد تومان در بودجه برای آسیب دیدگان اجتماعی در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: ۸۱۰ میلیارد تومان در بودجه و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز در تبصره ۲۰ برای آسفالت پیش بینی شده است؛ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان در بودجه و هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در تبصره ۲۰ برای بزرگراه‌های تهران تخصیص یافته است.

آخوندی با بیان اینکه ۲ هزار و ۹۰ میلیارد تومان برای توسعه نمایشگاه شهر آفتاب اختصاص یافته است، یادآور شد: هزار و ۱۷۵ پروژه با هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان در پیوست بودجه برای پروژه‌های توسعه محلی در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی به رسمی نیز تعیین تکلیف و تصمیمات مهمی گرفته شد و شهرداری باید در سال آینده انجام دهد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه