اخبار داغ

خالدمشعل:

عادی سازی روابط با اسرائیل خنجری در پشت ملت فلسطین است

عادی سازی روابط با اسرائیل خنجری در پشت ملت فلسطین است
رئیس جنبش حماس درباره عادی سازی روابط میان برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی گفت: عادی‌سازی روابط خنجری در پشت ملت فلسطین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، خالد مشعل، رئیس جنبش حماس در خارج گفت: دولت جنایتکار بنیامین نتانیاهو سه عنوان را در دستور کار خود دارد که عنوان نخست آن قطعی کردن جنگ علیه قدس، مسجد الاقصی و کرانه باختری است. صلح بدون مقاومت محقق نخواهد شد و بدون قدرتی که بتواند از آن محافظت کند، دوام نخواهد آورد.

وی گفت: فلسطینی‌ها باید در میدان جنگ متحد شوند همانطور که مقاومت در نابلس، جنین، غزه و دیگر مناطق متحد است. تنش و خشونت در اراضی فلسطینی در ماه رمضان به دلیل ادامه تجاوزات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی بیشتر خواهد شد. ملت فلسطین می‌دانند که تنها با مقاومت می‌توانند وطن خود را پس بگیرند.

خالد مشعل درباره عادی سازی روابط میان برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی برای کشورهای عربی که روابط سیاسی با آن دارند جز ویرانی و خرابی چیزی نداشته است. عادی سازی روابط با اسرائیل به تاریخ، زمان حاضر و جایگاه امت عربی و امنیت ملی ملت‌های منطقه آسیب می‌رساند و هدف آن تخریب کشورهای عربی است. عادی‌سازی روابط خنجری در پشت ملت فلسطین است.

وی گفت: نصیحت من به امت عربی این است که اختلافات خود را کنار بگذاریم. ما یک امت واحد هستیم و باید اختلافاتمان را در چارچوب مذاکره و برادری حل کنیم. نزاع اصلی باید با اشغالگران و استعمارگران باشد و امت عربی و اسلامی باید مجددا متحد شود. همکاری و هماهنگی و حل بحران‌ها با روش‌های عاقلانه بدون مداخله دشمنان مهم است.

مشعل گفت: حماس هیچ‌گاه در امور هیچ کشوری مداخله نکرده و نخواهد کرد. ما از حکام منطقه می‌خواهیم با ملت‌هایشان به خوبی برخورد کنند تا آنها پشتیبان و حامی و یاورشان باشند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه