اخبار داغ

مردم برترین مرد سال کشتی ایران را انتخاب می کنند؛

برترین‌های سال کشتی معرفی شدند/ غیبت عجیب یزدانی و گرایی در میان کاندیداهای سال

برترین‌های سال کشتی معرفی شدند/ غیبت عجیب یزدانی و گرایی در میان کاندیداهای سال
کاندیداهای کسب عنوان برترین کشتی گیر سال مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فدراسیون کشتی قصد دارد در نظرسنجی مردمی برترین کشتی گیر سال 1401 را انتخاب کند. این نظرسنجی از طریق سایت و صفحه اینستاگرام فدراسیون کشتی برگزار می شود و علاقمندان به ورزش اول کشور، می‌توانند به کشتی گیر مورد نظر خود رأی دهند.

در این نظر سنجی نام 8 کشتی گیر آمده که به بهترین کشتی گیر سال که با رأی مردم انتخاب خواهد شد، از سوی فدراسیون کشتی مبلغ قابل توجهی بعنوان جایزه اهدا می‌شود.

8 کشتی گیر برای لیست برترین های سال از سوی فدراسیون کشتی انتخاب شده اند تا مردم با آرای خود یکی از این 8 کشتی گیر را به عنوان مرد سال کشتی انتخاب کنند. نکته جالب اینکه در میان 8 نفر معرفی شده کاندیداها، نام حسن یزدانی ستاره کشتی آزاد و محمدرضا گرایی ستاره کشتی فرنگی وجود ندارد. این در حالیست که هر دو ستاره کشتی آزاد و فرنگی در سالی که گذشت در رقابتهای جهانی مدال نقره کسسب کردند.

حسن یزدانی در رقابتهای کشتی قهرمانی جهان در بلگراد در فینال در یک کشتی انتقادآمیز به دیوید تیلور امریکایی باخت و با کسب مدال نقره مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد در سال ۱۴۰۱ رکورد ۶۰ ساله جهان پهلوان تختی را شکست و به پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران (تعداد مدال) تبدیل شد.

محمدرضا گرایی نیز در رقابتهای کشتی قهرمانی جان در بلگراد در فینال به کشتی گیر صربستانی باخت و مدال نقره گرفت تا پس از یک طلای المپیک و یک طلای جهانی، به نقره جهانی بسنده کند.

این نظر سنجی به مدت 5 روز انجام می شود.(۱۵ لغایت ۱۹ اسفندماه)

اسامی کشتی گیران این نظر سنجی به شرح زیر است:

1-کامران قاسم پور (نماینده تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان)

2- امین میرزازاده (نماینده تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان)

3- رحمان عموزاد (نماینده تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان)

4- ایمان محمدی (نماینده تیم ملی کشتی فرنگی جوانان و امید)

5- امیر علی آذر پیرا (نماینده تیم ملی کشتی آزاد امید)

6- امیررضا معصومی (نماینده تیم ملی کشتی آزد جوانان)

7- علی احمدی وفا (نماینده تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان)

8- ابراهیم الهی (نماینده تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان)

 

به شرکت کنندگان در این نظرسنجی به قید قرعه 10 کیت و دوبنده اورجینال تیم ملی اهداء خواهد شد که قرعه کشی از طریق لایو اینستاگرام فدراسیون کشتی به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

خبرنگار: سعید آقایی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه