اخبار داغ

تحلیل سرمربی هندبالیست های نوجوانان از گروه ایران در رقابتهای جهانی

رحیمی زاده: در جهانی هندبال نوجوانان هیچ بازی آسانی نداریم

رحیمی زاده: در جهانی هندبال نوجوانان هیچ بازی آسانی نداریم
سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان پسر ایران می‌گوید در مسابقات قهرمانی جهان تمامی بازی‌ها دشوار است و تیم ملی هیچ بازی آسانی نخواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ له نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، مجید رحیمی‌زاده سرمربی تیم هندبال نوجوانان ایران در خصوص گروه‌بندی تیم هندبال نوجوانان کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان اظهار کرد: برای ما تفاوتی ندارد در چه گروهی قرار بگیریم، تیمی که برای صعود از گروه خود برنامه‌ریزی کرده در هر گروهی که قرار بگیرد نباید مسئله مهمی باشد.

وی ادامه داد: باید بازی به بازی پیش برویم. ما با تیم‌های سوئد، جزایر فارو و بوروندی هم‌گروه هستیم، سوئد و جزایر فارو دو تیم خوب اروپایی هستند که در رده‌های مختلف بانوان و آقایان حرفی برای گفتن در دنیا دارند. هر تیمی که از اروپا باشد، چند پله از تیم‌های قاره‌های دیگر بالاتر است، زیرا در اروپا به صورت حرفه‌ای به ورزش هندبال پرداخته می‌شود.

سرمربی تیم هندبال نوجوانان ایران افزود: ما با دو نماینده از اروپا بازی داریم، درست است که سوئد تیم چهارم و جزایر فارو تیم دهم اروپا هستند، اما تیم دهم اروپا از نظر سطح کیفی مانند تیم اول ما است. همچنین با تیم بوروندی که نماینده آفریقاست، بازی داریم. حدود 10 سال است که تیم‌های قاره آفریقا متحول شدند و حتی کشورهای عربی، از مربیان و بازیکنان عرب‌زبان آفریقا در تیم‌های خود استفاده می‌کنند. قهرمانی جهان مسابقات دشواری است و از بالاترین سطح هندبال دنیا برخوردار است. قطعا همه بازی‌ها سخت خواهد بود و هیچ بازی آسانی نخواهیم داشت. در تمام بازی‌ها فشار زیاد است و باید با آمادگی و تدارک خوب راهی این مسابقات شویم.

رحیمی‌زاده در رابطه با برگزاری مرحله دوم اردوی تیم بیان کرد: اردوی خوبی داشتیم و برای سنجش میزان آمادگی جسمانی بازیکنان، بیشتر کارهای پرفشار بدنی انجام دادیم. بسیاری از بازیکنان در لیگ برتر و چندتن از آن‌ها در لیگ دسته یک شاغل هستند، به همین دلیل از لحاظ بدنی آماده بودند. 10 تن از بازیکنان اصلی ما در لیگ برتر بازی می‌کنند و به دلیل فشردگی مسابقات باشگاه‌هایی نگرانی از این بابت نداریم که ممکن است از تمرینات دور باشند.

او در پایان خاطر نشان کرد: مانند اردوهای آماده‌سازی پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا، گروه تشکیل دادیم و برنامه‌ها به بازیکنان داده می‌شود و آن‌ها فیلم تمریناتشان را برای ما ارسال می‌کنند. یعنی ما هر روز بچه‌ها را رصد می‌کنیم، در دوره قبلی هم این کار را کردیم و جواب مثبتی گرفتیم. بازیکنان نیز می‌دانند که باید از نظر بدنی و تکنیکی آماده باشند، زیرا مسابقاتی را پیش رو دارند که بالاترین سطح را دارد. ملاک از برگزاری مرحله دوم اردو‌ی تیم ملی، آمادگی جسمانی، هماهنگی کلی، یادآوری از تمرینات قبلی و انجام دو بازی تدرکاتی با تیم سپاهان است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه