اخبار داغ

سید محمد آقامیری در گفتگو با دانا عنوان کرد؛

تهدید فرونشست زمین، زنگ خطری برای تهران/ موضوع باید جدی گرفته شود

تهدید فرونشست زمین، زنگ خطری برای تهران/ موضوع باید جدی گرفته شود
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران به نفوذ فرونشست زمین از جنوب و جنوب غرب به پایتخت اشاره کرد و گفت: این حجم از فرونشست تهران را تهدید می کند.

سید محمد آقامیری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با بیان اینکه لایحه فرونشست‌ زمین تدوین شده است، اظهار داشت: سال گذشته جلسات متعدد شورای شهر تهران و شورای عالی استان‌ها برگزار شد. همچنین برای تدوین لایحه فرونشست زمین جلسات مختلفی با حضور اساتید و کارشناسان برجسته و دانشگاهی در حوزه فرونشست برگزار کردیم که خوشبختانه ماحصل آن لایحه پیشگیری و کنترل فرونشست زمین در سطح ملی  شد.

وی در ادامه با بیان اینکه این لایحه در اجلاس شورای عالی استان‌ها به تصویب رسیده و قرار است به مجلس  ارسال شود تا با قید فوریت در دستور کار قرار گیرد، گفت: در این راستا  نیز  لایحه‌ای  برای شهرداری تهران درحال تدوین است که به زودی به شورا ارائه می‌شود تا بتوانیم هرچه سریع‌تر از این بحران انسان ساز عبور کنیم.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه در این لایحه، تکلیف، شرح وظایف و مسئولیت سازمان‌ها و نهادها مشخص شده است، تصریح کرد: وظایف ۱۶ وزارتخانه مشخص شده تا دستگاه‌های متولی بدانند باید با چه راهکاری پیش روند که از ایجاد فرونشست‌ها جلوگیری شود که این موضوع زیر نظر وزارت کشور است.

آقامیری با بیان اینکه اوضاع فرونشست‌ها در پایتخت مطلوب نیست،‌ گفت: سازمان زمین‌ شناسی کشور و سازمان جغرافیایی از جمله دستگاه‌هایی هستند که وضعیت فرونشست‌ها را بررسی ‌می‌کنند، به طوری که حدود ۲۲۰ دشت در ایران داریم که بحث فرونشست از جنوب و جنوب غربی تهران به سمت پایتخت حرکت می کند که البته آثارش نیز مشخص شده و خسارات خود را نشان می‌دهد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه تصریح کرد: اگر در دنیا سالانه چهار سانتی متر فرونشست ثبت شود، اعلام شرایط بحرانی خواهد شد، اما با این حجم فرونشست در تهران هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و این خطر شهر را تهدید می‌کند که این موضوع باید جدی گرفته شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه