اخبار داغ

امیرقطر:

بهره برداری اززلزله سوریه برای رسیدن به اهداف سیاسی خطاست

بهره برداری اززلزله سوریه برای رسیدن به اهداف سیاسی خطاست
امیر قطر در افتتاحیه کنفرانس کشور‌های کمتر توسعه یافته ضمن ابراز شگفتی از تاخیر در ارائه کمک‌ها به زلزله زدگان سوریه گفت که بهره برداری از این کمک‌ها برای رسیدن به اهداف سیاسی خطاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «تمیم بن حمد آل ثانی»امیر قطر در افتتاحیه کنفرانس کشور‌های کمتر توسعه یافته ضمن ابراز شگفتی از تاخیر در ارائه کمک‌ها به زلزله زدگان سوریه گفت که بهره برداری از این کمک‌ها برای رسیدن به اهداف سیاسی خطاست.

به گزارش  میدل ایست نیوز، «تمیم بن حمد آل ثانی» در سخنرانی خود به مناسبت افتتاح پنجمین کنفرانس سازمان ملل در حمایت از کشور‌های کمتر توسعه یافته که امروز یکشنبه به میزبانی دوحه آغاز شد، همگان را به حمایت از تلاش‌های ترکیه در عبور از پیامد‌های فاجعه زلزله اخیر دعوت کرد.

وی در سخنرانی خود از تأخیر در رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه ابراز تعجب کرد و گفت که بهره برداری از این کمک‌ها برای رسیدن به اهداف سیاسی کاری اشتباه است.

امیر قطر ادامه داد: هیچ راهی جز همبستگی جهانی انسان‌ها وجود ندارد که از طریق آن بتوانیم دنیای جدیدی بسازیم که برای امروز و آینده، امن تر، عادلانه‌تر و آزادتر باشد.

امیر قطر گفت که بحران امنیت غذا تنها از طریق کمک‌های بشر دوستانه اضطراری و رسیدگی‌های موقت به این موضوع حل نخواهد شد؛ همچنین این بحران در سایه جنگ و درگیری نیز قابل حل نیست.

وی افزود: این وظیفه اخلاقی کشور‌های پیشرفته و ثروتمند است که در کمک به کشور‌های کمتر توسعه یافته سهیم شوند.

امیر قطر گفت که مسئولیتی مشترک و جهانی برای مقابله با چالش‌های امنیت غذایی و تغییرات آب و هوایی و نیز بحران انرژی وجود دارد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه