اخبار داغ

مربیان فینالیست چه گفتند؟

عطایی: تحمل فشار را نداشتیم/ تندروان: به بهترین شکل برنده شدیم

عطایی: تحمل فشار را نداشتیم/ تندروان: به بهترین شکل برنده شدیم
مربیان فینالیست لیگ برتر والیبال بعد از فینال صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سی‌‎و‌ششمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر  ایران موسوم به لیگ برتر والیبال که از روز چهارشنبه ششم مهرماه با حضور 14 تیم آغاز شده بود، امشب (سه‌شنبه شب 16 اسفند) با قهرمانی شهداب به پایان رسید. در دیدار نهایی این رقابت‌ها تیم‌های شهداب و لبنیات هراز به مصاف یکدیگر رفتند که شهداب ۳ بر صفر حریف را شکست داد.
پس از پایان مسابقه فینال مربیان دو تیم صحبت کردند.

 

عطایی: جوانان هراز تحمل فشار فینال را نداشتند

بهروز عطایی سرمربی لبنیات هراز پس از مسابقه فینال و شکست برابر شهداب اظهار کرد: مسابقه نهایی ویژگی‌های خاص خود را دارد. فشار بسیار بالای بازی فینال بار روانی زیادی را روی بازیکنان ایجاد کرد. سه تا از بازیکنانم زیر 21 سال هستند و شاید تحمل این فشار را نداشتند و نتوانستند با تمرکز بالا بازی کنند.

وی ادامه داد: خطاهایی که در ست اول و دوم داشتیم، جریان بازی را تغییر داد. در مجموع شهداب قدرتمندتر ظاهر شد و به نوعی زورمان به این تیم نرسید. نسبت به بازی‌های گذشته کیفیت لازم خود را نداشتیم و به چیزی که از خود انتظار داشتیم، عمل نکردیم و مسابقه باکیفیتی از آب درنیامد. به هردو تیم تبریک و خسته نباشید می‌گویم. امیدوارم شهداب در بازی‌های آسیایی موفق باشد.

عطایی در خصوص کیفیت لیگ برتر 1401 گفت: لیگ بسیار باکیفیتی داشتیم و رقابت نزدیک و باکیفیت بالایی رقم خورد. واقعا برنده و بازنده هیچ مسابقه‌ای از قبل قابل پیش‌بینی نبود. برخلاف اینکه لیگ فشرده‌ای داشتیم، اما کیفیت تیم‌ها فوق‌العاده بود. بازیکنان پدیده‌ای در والیبال دیده شدند. پوریا خانزاده بازیکن لبنیات بازیکن بسیار باکیفیتی است که 18 سال دارد و در آینده از او بسیار خواهیم شنید. عرفان نوروزی و مبین نصری فوق‌العاده بودند. البته دیگر بازیکنانی هم بودند اما من این سه بازیکن را متمایزتر از بقیه دیدم.

وی با تاکید بر این که موضوعاتی که در سازمان لیگ مصوب می‌شود باید کامل اجرا شود، عنوان کرد: اگر از ابتدا فینال به صورت تک بازی اعلام شده باید این تصمیم اجرا شود.

عطایی درباره بازی امیر غفور در دیدار فینال و احتمال دعوت از او در تیم ملی والیبال گفت: غفور بازیکن باکیفیتی است. به کیفیت بازی او واقف بودیم و امروز خوب ظاهر شد. امیدوارم همواره در سلامت به سر ببرد. همه بازیکنان باکیفیت والیبال این شانس را دارند که در تیم ملی بازی کنند. مسلما این موضوع بعد از لیگ بررسی خواهد شد. بعد از عید نوروز اردوهای تیم ملی را شروع می‌کنیم و سعی خواهیم کرد از تمام ظرفیت‌های موجود والیبال ایران برای حضور در مسابقات و رویدادهای آتی استفاده کنیم.

وی با بیان این که در کل از داوری راضی بوده و نتیجه بازی ربطی به داوری نداشته است، گفت: خانزاده تحت تاثیر فشار فینال قرار گرفت و این جوان از خود واقعی‌اش فاصله گرفت. این جوانان تلاش کرده، مطیع بودند و فشار تمرینات سخت را تحمل کردند تا به فینال رسیدند. رشد کردند و به فینال رسیدند.

 

تندروان: در لیگ امسال هشت پدیده داشتیم

 محمدرضا تندروان سرمربی شهداب یزد پس از پیروزی در مسابقه فینال و قهرمانی در لیگ برتر والیبال اظهار کرد: تبریک ویژه به مردم خوب یزد که هشت ماه در خدمت آن‌ها بودم و بسیار مردم نجیبی هستند، این قهرمانی حق آن‌ها بود. مجموعه شهداب و بازیکنانم که با تمام تلاش این قهرمانی دلچسب را به دست آوردند. عنوان قهرمانی به قدری بار روی یک تیم دارد که تکرار قهرمانی شاید ارزشش بیشتر از قهرمانی اول باشد چرا که از ابتدای فصل همه از عنوان مدافع قهرمانی استفاده می‌کنند و خداراشکر که توانستیم دوباره قهرمان شویم.

محمدرضا تندروان در پاسخ به این پرسش که چگونه با دو تیم در لیگ برتر موفق به قهرمانی شده، گفت: همواره صادقانه کار می‌کنم و این روش باعث کسب دو عنوان قهرمانی با دو تیم مختلف در لیگ برای من شده است.

سرمربی تیم شهداب درباره پدیده‌های لیگ برتر 1401 توضیح داد: لیگ پرفشاری بود و در پلی‌آف مسابقات نزدیک شد. نیمه نهایی لیگ بی‌نظیری در سال‌های اخیر بود. حدود هشت بازیکن در لیگ حضور داشتند که می‌توانند آینده والیبال ایران باشند.

وی درباره دعوت از امیر غفور در تیم ملی گفت: اگر سرمربی تیم ملی باشم صد در صد غفور را به تیم ملی دعوت می‌کنم اما باید به این سوال بهروز عطایی پاسخ دهد.

سرمربی شهداب یزد در پاسخ به این پرسش که برنامه شان برای قهرمانی باشگاه‌های آسیا چیست، گفت: اخلاق من را شناختید من فقط به بازی امروز فکر می‌کردم ایده‌ای برای جام باشگاه‌های آسیا ندارم اما باقدرت در این مسابقات ظاهر می‌شویم.

وی درباره تقابل با لبنیات در دیدار فینال اضافه کرد: می‌دانستم به راحتی می‌توانیم مهارشان کنیم اما پیش‌بینی می‌کردم بازی احساساتی‌ شود و یک ست بدهیم. ایده‌آل‌ترین آن بازی سه بر صفر بود.

تندروان در پاسخ به این پرسش که بهترین مربی لیگ برتر کیست؟ گفت: بهترین مربیان ایران تمام مربی‌هایی هستند که در طول لیگ کار کردند تا این لیگ را رقم بزنند. تمام مربیان ایران بهترین هستند که این لیگ را به وجود آوردند و تیم شهداب به نمایندگی آنها کاپ قهرمانی را دریافت کرد، اما همه مربیان تلاش کردند که لیگ پویایی داشته باشیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه