اخبار داغ

دانا از افتتاح بیمارستان حضرت مهدی (عج) با حضور رئیس‌ جمهور گزارش می دهد؛

هدیه دولت به مردم؛ راه اندازی مجهزترین بیمارستان کشور

هدیه دولت به مردم؛ راه اندازی مجهزترین بیمارستان کشور
کلان بیمارستان هزار تختخوابی حضرت مهدی بزرگترین طرح نظام سلامت پس از دوران انقلاب اسلامی با حضور رئیس جمهور در روز میلاد حضرت مهدی موعود (عج) در تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کلان بیمارستان یک هزار تختخوابی حضرت مهدی (عج) بزرگترین طرح نظام سلامت پس از دوران انقلاب اسلامی است که می توان از آن به عنوان سرآمد بیمارستان‌های ایران، منطقه و ابرپروژه‌ای ملی نام برد.

این بیمارستان در نوع خود یکی از مراکز بهداشتی درمانی و آموزشی منحصر به فرد در خاورمیانه است که خدمات درمانی وسیعی را به بیماران مخصوصا خانواده هایی که از شهرهای مختلف به تهران می آیند، ارائه می دهد.

پروژه منحصر به فرد بیمارستان مهدی کلینیک گامی تأثیرگذار در حوزه بهداشت و سلامت کشور است که با هدف ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به تمامی ایرانیان ساخته شده است.

این بیمارستان هزار تختخوابی حضرت مهدی (عج) با حضور با آیت الله رئیسی رئیس جمهور امروز  چهارشنبه  در روز میلاد حضرت مهدی موعود(عج) در تهران افتتاح شد.

جالب است بدانید کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) به عنوان بزرگترین طرح نظام سلامت در قلب مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) از دیرباز ملجا بیماران از سراسر کشور بوده است.

این کلان بیمارستان طرحی در تراز و استانداردهای جهانی، اوج مشارکت خیرین، دولت و بخش خصوصی است که در بیست و سوم آبان سال ۱۳۹۰ به عنوان یک مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی در محوطه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، آغاز شد.

از ابتدای سال ۱۴۰۱، تقریبا ۹۰ درصد فضای فیزیکی آن تکمیل شده و با تلاش شبانه‌روزی نصب و راه اندازی تجهیزات بیمارستانی و پذیرش بیمار شروع شد و اکنون طبقه اول اورژانس آن با ۱۱۰ تخت بستری و نصب تجهیزات سرمایه‌ای مانند ام آر آی، سی تی اسکن و رادیولوژی پذیرای بیمار است.

این بیمارستان با نزدیک به ۱۰۰۰ تخت شامل ٥٢٢ تخت بستری عادی، ۲۰۴ تخت بستری ویژه ، ۱۱۰ تخت بستری اورژانس و ۴۲ تخت بستری جراحی سرپایی، پروژه بیمارستانی منحصر بفرد تاریخ نظام سلامت  کشور است که روز نیمه شعبان با حضور رئیس‌جمهور افتتاح  می شود.

این بیمارستان با امکانات کم‌نظیر و در تراز جهانی در ۱۸ طبقه و با متراژ ۱۰۸ هزار و ۱۵۷ متر مربع ساخته شده، به همین دلیل سرانه فضای فیزیکی هر تخت آن بالا ست و بیماران در فضایی باز و‌ مناسب تحت درمان قرار می گیرند. همچنین  برخوردار از پد هلی کوپتر، تجهیزات  پیشرفته، روزآمد و فوق مدرن است.

گفتنی است؛ بیشترین تعداد تخت ICU و CCU را در بین بیمارستان های کشور دارد. تنها ۱۱۰ تخت اورژانس دارد که این تعداد تخت برای احداث  یک بیمارستان کافی است.

تعداد ۳۸۰ عضو هیأت علمی دارد که تعدد و تنوع رشته های آنها در بین بیمارستان های کشور و منطقه بی نظیر است. دشوارترین و‌ مهمترین عمل‌های جراحی از قبیل پیوند کبد و جراحی قاعده جمجمه در این بیمارستان به واسطه تجهیزات پیشرفته و پزشکان نخبه و دانشمند قابل انجام است.

تنها ۶ ژنراتور دارد که هر یک از این ژنراتورها برای تامین برق یک مجموعه بیمارستانی بزرگ کافی است. بیمارستان از معماری وهتلینگ فوق پیشرفته برخوردار بوده و خدمات رسانی در آن فناوری پایه و تماماً هوشمند است.

ارائه خدمات تخصصی به بیماران در بیمارستان مهدی کلینیک

مهدی ناطقی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص این ابرپروژه ملی گفت: این کلان بیمارستان در راستای ارائه خدمات در تراز استانداردهای جهانی به ارائه خدمت به بیماران خواهد پرداخت.

ناطقی در ادامه با بیان اینکه ۲۲ تخت ویژه (ICU) و تجهیزات جانبی مانند ونتیلاتور، ساکشن و مانیتورینگ به طور کامل نصب و راه اندازی و آماده پذیرش بیماره بوده و بنا داریم در طی ۶ ماه اول سال۱۴۰۲ همه بخش‌های ویژه تجهیز و راه‌اندازی شود.

به گفته ناطقی، در طبقه۱۲ بخش های جراحی و طبقه۱۳ بخش های داخلی به طور کامل تجهیز شده اند و به مدت۳ ماه پذیرش بیمار را انجام داده و در طی ۶ ماه اول سال۱۴۰۲ تمامی بخش‌های بستری در طبقات ۸ تا ۱۱ تجهیز و راه‌اندازی شده که هر طبقه بستری آن شامل ۲۹ تخت بستری است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این مطلب که در حال حاضر ۱۷۴ تخت بستری و ۲۵ تخت اورژانس نیز در حال فعالیت است، گفت: در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۲، تمامی تخت‌های بستری فعال خواهند شد.

افتتاح بیمارستان حضرت مهدی (عج) ؛ آغازی برای سوق دادن بیماران بین الملل به کشور

ناطقی در ادامه به گردشگری سلامت اشاره کرد وگفت: طی سالیان اخیر یکی از فرصت‌ها و چالش‌های نظام سلامت، مراجعه بیماران کشورهای همسایه به ایران برای دریافت خدمات نوین و پیشرفته پزشکی بوده است که افتتاح این ابر پروژه ملی با تجهیزات روزآمد، پیشرفته و هتلینگ مناسب و در ترازهای جهانیان این امکان را برای دانشگاه علوم پزشکی تهران فراهم می‌کند تا بتواند تحت قوانین مصوب وزارت بهداشت و با تعرفه‌های مناسب و منصفانه اقدام به ارائه خدمات پزشکی به بیماران کشورهای همسایه و منطقه کند.

بنابراین افتتاح بیمارستان حضرت مهدی (عج) می‌تواند آغازی برای سوق دادن بیماران بین الملل به کشور باشد.

راه اندازی اتاق عمل‌های فوق پیشرفته در بیمارستان مهدی کلینیک

سید حسن اینانلو رئیس مجتمع یمارستانی امام خمینی (ره) در خصوص کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) گفت: بیمارستان مهدی کلینیک یکی از بیمارستان‌های مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بوده و مبتنی بر استانداردهای روز بیمارستانی دنیا و باقابلیت انجام عمل جراحی پیشرفته طراحی و احداث‌ شده است.

به گفته اینانلو؛ در این بیمارستان اتاق‌های عمل ترکیبی و هیبریدی برای انجام جراحی عروق و جراحی‌های نیازمند آنژیوگرافی در اتاق عمل راه اندازی شده است. نمونه اتاق عمل‌های فوق تخصصی مهدی کلینیک را در سایر بیمارستان‌های کشور شاید نمی‌توان یافت. تمامی اقدامات درمانی مهدی کلینیک با تعرفه دولتی بوده و قابل‌استفاده برای عموم مردم کشور است.

حضور ۳۸۰ استاد دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان مهدی کلینیک

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افتتاح ابربیمارستان تمام هوشمند حضرت مهدی( عج) به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های بیمارستانی غرب آسیا، گفت: این بیمارستان همزمان با عید نیمه شعبان توسط رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

به گفته وزیر بهداشت" بیمارستان مهدی کلینیک با تجهیزات مدرن، روز آمد و کامل بیمارستانی، بزرگترین پروژه دانشگاهی و درمانی غرب آسیاست که ۳۸۰ استاد دانشگاه علوم پزشکی در آن حضور داشته و به صورت دولتی خدمت رسانی خواهند کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه