اخبار داغ

در 4 سال تعلیق یک بار از جودو تقدیر نکردند

میراسماعیلی: برای دیدار رئیس فدراسیون جهانی جودو با رئیسی نامه‌های محرمانه‌ای به رئیس جمهوری نوشتیم

میراسماعیلی: برای دیدار رئیس فدراسیون جهانی جودو با رئیسی نامه‌های محرمانه‌ای به رئیس جمهوری نوشتیم
رئیس فدراسیون جودو گفت: برای دیدار رئیس فدراسیون جهانی جودو با رئیسی نامه‌های محرمانه‌ای به رئیس جمهوری نوشتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجمع انتخاباتی فدراسیون جودو صبح امروز دوشنبه ۲۲ اسفندماه در آکادمی ملی المپیک در غیاب همه کادیداها به جز رئیس برگزار و در پایان در انتخاباتی تک نفره با کسب ۵۴ رای اعضا آرش میراسماعیلی به مدت 4 سال به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد.

میراسماعیلی در پایان انتخابات اظهار داشت: تعلیق ما ۲۰ شهریور تمام می‌شود و این انتظار از همه ما هست که جامعه جودو دست‌به‌دست هم بدهند. درب فدراسیون به‌روی همه منتقدان باز است و هر کسی خودش را کنار می‌داند، ما به رویش دست یاری دراز می‌کنیم تا به جودو برگردند.

وی با گلایه از شرایط افزود: ۴ سال سخت را پشت‌سر گذاشتیم و ۴ سال سخت دیگر را با توجه به شرایط سخت مالی و چالش‌ها پیش رو داریم. در این ۴ ساله هیچ ارگان یا شخصی از جامعه جودو از ما تقدیر نکرده و نگفتند که ممنون بابت این که مظلوم واقع شدید؛ به‌جز یک نفر که جای تقدیر داشت. مقام معظم رهبری به یاد ما بود و به جامعه جودو ارزش گذاشت. ایشان تشکر و تقدیر کردند و خستگی ۴ ساله را از تن ما در آوردند.

رئیس فدراسیون جودو با اشاره به اتفاقات پیرامون انتخابات بیان کرد: دیروز یکی از سخت‌ترین روزهای زندگی‌ام بوده و شاید تلاش‌هایی که از بیرون مجموعه می‌شد، برایم ارزش داشت. وقتی داریم حرکت می‌کنیم، خیلی‌ها‌ نمی‌پسندند. خواهش می‌کنیم این کارها را کنار بگذارند و در جمع صاحبان واقعی جودو باشند. امید به تداوم این اتحاد و هم‌دلی دارم.

رئیس فدراسیون جودو درباره شرایط فدراسیون گفت: شاید کار کردن با من خیلی سخت باشد. روزهایی با وزارت‌خانه برای جودو جنگیده‌ام و بودجه را امسال از ۴ به ۷ میلیارد رسانده‌ام هر چند این ارقام کفاف نیازهای ما نیست. امسال بازی‌های آسیایی را داریم و در این ۴ ساله کار کرده‌ایم؛ هر کدام از بچه‌ها در این دوران تعلیق مدال گرفته‌اند. محدثه اسلامی با دست شکسته برای جودو ایران مبارزه کرده و ۲ بار تا امروز جراحی کرده؛ این‌ها برای من ارزشمند است. نوجوانان ما در لیگ قاره‌ای با حضور ۲۰ تیم زیر ۱۸ سال ثبت‌نام کرده‌اند که ۵ تیم در گروه‌مان در ۴ مرحله هستند.

در ادامه آرش میراسماعیلی در جمع خبرنگاران درباره انتخابات اظهار داشت: از اعتماد اعضای مجمع جودو متشکرم. وظیفه من سنگین‌تر شده و امیدوارم در این شرایط سخت خدمتگزار خوبی برای جودو باشیم. ۴ سال سختی را داشتیم با وجود تعلیق شرایط خیلی سخت شد. ۲ سال هم در کرونا بودیم اما فکر می‌کنم ۴ سال خوبی پیش‌روست و در دوره قبل سختی‌ها به ما آموخت در مشکلات باز هم کار کنیم. نقاط ضعفی داشتم و کاستی حتما بوده که عذرخواهی می‌کنم و خواهشمندم که همه خانواده جودو این اتحاد را حفظ کنیم. هر کس باید گوشه‌ای از کار جودو را بگیرد. بازی‌های آسیایی شرایطی دارد که جودو باید با قدرت در آن شرکت کند. نیم‌نگاهی به المپیک داریم با توجه به قولی که ماریوس ویزر داده ۲ سهمیه را به ما بدهد. کار دشوار است.

وی در پاسخ به پرسش دانا درباره زمان اختصاص سهمیه به ایران و سفر رئیس IJF به ایران بیان کرد: شاید در مجمع دوست نداشتم بگویم ولی ویزر در جلسه آخر در ازبکستان، آمادگی خودش را برای حضور در ایران اعلام کرده و ما هم با وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک رایزنی کردیم. تلاش صادقانه می‌کنیم و نامه‌های محرمانه‌ای رفته تا وقت دیدار با ماریوس ویزر را از رییسی بگیریم. ایشان هم اعلام آمادگی کرده و بعد از صحبت‌های وی اتفاقات خوبی می‌افتد. در این ۳ یا ۴ ماه با توجه به شرایط رخ داده، هنوز وقت دیدار گرفته نشده. ویزر صادقانه گفت دوست دارم به ایران بیایم و ما‌ منتظر وقت ملاقات با رییس‌جمهور هستیم. به ما گفتند نگران کسب سهمیه جودوی ایران در المپیک پاریس نباش و ۲ وایلدکارت به شما می‌دهیم. بعد از شهریور هم تلاش می‌کنیم تا سهمیه‌های بهتری بگیریم.

وی در پایان گفت: از جامعه جودو خواستم دیگر به روزهای قبل و کارشنکی‌های رخ داده برنگردیم. از همه می‌خواهم دلسوز جودوی کشورشان باشند تا شرایط خوبی را رقم بزنیم. یکی از بی‌حاشیه‌ترین مجامع را داشتیم. شاید برخی‌هه دلخوری داشتند و کارشکنی کردند، من هم اشتباهاتی داشتم ولی امیدوارم همه بیایند و دست به دست هم بدهند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه