اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

اولتیماتوم جواب نداد/ لیست ساختمان‌های ناایمن باز هم اعلام نشد

اولتیماتوم جواب نداد/ لیست ساختمان‌های ناایمن باز هم اعلام نشد
لیست ساختمان‌های ناایمن باز هم منتشر نشد و اعلام آن به سال جاری موکول شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زاکانی شهردار تهران چندی پیش اعلام کرد که لیست ساختمان‌های ناایمن را در اختیار مرجع قضایی قرار داده است و  به زودی تقدیم شورا نیز خواهیم کرد.

شهردار تهران مدعی شد، وزیر کشور رسما اعلام کرد که اعلام این لیست‌ها التهابی را به کشور اضافه خواهد کرد، در واقع پایش ۱۶هزار ساختمان را با مولفه‌های گوناگون در دستور کار قرار دارد که بیش از ۱۰۰۰ ساختمان تا این لحظه بازرسی شده  است.

ساختمان‌های ناایمن تبدیل به بمب ساعتی شده است

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: درحال حاضر ۱۱۹ ساختمان ناایمن در سطح شهر تهران وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ساختمان‌های ناایمن تبدیل به بمب ساعتی شده است، گفت: شهرداری تهران باید لیست ساختمان‌های ناایمن پایتخت را منتشر کند، چرا که جزو خواسته‌های مردم است.

به گفته عباسی، شهردار اعلام کرده که لیست ساختمان های ناایمن را اعلام خواهد کرد اما تا کنون این اقدام صورت نگرفته است.

بررسی‌ها نشان دهنده آن است ساختمان‌های ناایمن شامل تجاری، آموزشی، صنعتی، بهداشتی و ... می‌شود و در تمامی مناطق تهران، پراکنده هستند، اما بیشتر ساختمان های ناایمن تهران در منطقه ۱۲ تهران قرار دارند.

سید محمد آقا میری عضو کمیسیون عمران شورای شهر نیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در این باره گفت: ساختمان‌های نا ایمن و بلند مرتبه در سطح شهر، خانه‌هایی با مقاومت کم، بافت‌های فرسوده نشان دهنده آن است که تهران با وجود این ساختمان‌ها نه تنها در برابر زلزله مقاوم نیست بلکه با کوچکترین حادثه خطرساز است. متاسفانه بیشتر ساختمان های نا ایمن اداری هستند که باید به آنها توجه ویژه شود، چرا که طی سالیان گذشته هیچ اقدام برای ایمن سازی این ساختمان‌ها صورت نگرفته است.

حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران چندی پیش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شهرداری تهران چه زمانی لیست ساختمان‌های ناایمن را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه می‌کند، گفت: ما در حال تهیه لیست هستیم و شهرداری اوایل سال آتی لیست نهایی را به شورای شهر می‌دهد.

به گفته معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران؛ ما به عنوان شهرداری وظیفه افشارگری در این زمینه را نداریم. با این حال لیست را به شوار ارائه می‌کنیم.

 به گزارش دانا؛ شورای شهر تهران پیگیر انتشار این لیست بوده تا شهرداری قبل از سال جدید لیست را به شورا ارائه  دهد، اما به گفته معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران لیست ابتدای سال آینده اعلام خواهد شد. حال باید دید آیا شهرداری در زمان اعلام شده لیست را ارائه می‌دهد؟!

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه