۳ استراتژی کلیدی بازاریابی محتوا برای دریافت ترافیک وبسایت از ماه اول

نحوه تدوین استراتژی تولید محتوا اولین قدم برای شروع است و قدم دوم نیز ارزیابی استراتژی است که به شما کمک میکند تا از مسیری که به آن پا میگذارید، اطمینان حاصل کنید.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛شما به تازگی یک سایت کاملاً جدید راهاندازی کردید، با صرف زمان و هزینه زیاد، مطالب متعددی هم در وبسایت منتشر میکنید.
۲ روز بعد: بدون ترافیک
۳۰ روز گذشته است؛ هنوز ترافیکی وجود ندارد.
این اتفاق مایوس کنندهترین چیزی است، که میتواند شما را از ادامه مسیر منصرف کند. زمان آن رسیده که استراتژی درست و اصولی برای رسیدن به رتبه بالاتر در گوگل و SERP تدوین کنید. قبل از اینکه به استراتژی بپردازیم، کمی در مورد اینکه چرا مردم میگویند که رتبهبندی یک سایت جدید در گوگل طول میکشد یا اینکه چرا کسب رتبه در یک سایت جدید بسیار سخت است، صحبت کنیم.
قبل از اینکه عمیقتر به این موضوع بپردازیم، باید دلیل وجود این مشکل را درک کنید.
کوتاهترین و درستترین پاسخ این است؛ برای رتبهبندی به محتوا نیاز دارید.
خرید لینک، محتوای سفارشی در سایر وبسایتها و استخدام متخصصان سئو کمترین مشکل شماست.
در عوض، شما باید بر روی موارد زیر تمرکز کنید:
- شناسایی نیازهای مخاطبان
- تخصص منحصر به فرد و ارزش رقابتیتان
- اضافه کردن ایدههای جدید به وبسایت
اگر این سه کلید را شناسایی و پیادهسازی نکنید، ایجاد لینک هم اهمیتی ندارد. پس سریعتر برای تولید محتوای باکیفیت اقدام کنید تا به رتبه بهتری در SERP برسید.
3 کلید موفقیت در بازاریابی محتوا
محتوای موفق فارغ از جایگاه سازمان شما به این سه کلید بستگی دارد. اگر در هر یک از این سه اصل با نقص یا کمبودی مواجه هستید، حتماً برای رفع آن اقدام کنید.
استراتژی اول: به خوانندگان آنچه میخواهند بدهید
روی مخاطبان تمرکز کنید تا موتورهای جستجو روی شما تمرکز کنند. کار پیچیدهای در پیش ندارید فقط باید به دنبال نیازها و خواستههای مخاطبان باشید و به آنها پاسخ بدهید.
اگر مشتریان بالقوه شما میخواهند محصولی را بررسی کنند؛ بررسی دقیقی از محصول به آنها ارائه کنید.
اگر سوالی دارند، در سریعترین زمان ممکن پاسخ کاملی برای سوالشان آماده کنید.
استراتژی دوم: اجرای E-E-A-T
E-E-A-T مخفف "تخصص (Expertise)، تجربه (Experience)، اقتدار (Authoritativeness) و اعتماد (Trustworthiness)" است. این خلاصهای نهایی برای یک مقاله کامل است. یک تجربه مطلوب برای مخاطبان از طریق تولید محتوا مبتنی بر تحقیق و بررسی دادهها، Insight و اطلاعات پشتیبانی ایجاد کنید؛ این خواسته بیچونوچرای گوگل از شماست.
خود را به جای مخاطبان، درست زمانی که به کمک نیاز دارند قرار دهید:
آیا از کسی که اعتبار بالایی دارد اطلاعات نمیگیرید؟
آیا ترجیح نمیدهید مطالب شخصی را بخوانید که با تجربه و تخصص برای شما صحبت کرده است؟
آیا از کسی که فقط اطلاعات موجود در اینترنت را جمعآوری کرده و تخصصی ندارد، دوری نمیکنید؟
این همان چیزی است که گوگل از سایت جدید شما میخواهد؛ E-E-A-T مسیر تولید محتوای مطلوب گوگل است.
استراتژی ۳: چیز جدیدی خلق کنید
چه چیزی محتوای شما را از هر محتوای دیگر متمایز میکند؟
برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، فقط باید چیزی بهتر از ۱۰ نتیجه برتر منتشر کنید.
یک راه برای رسیدن به این هدف وجود دارد: اجرای اصلهای یک و دو.
چند راهکار برای ارزشمندتر کردن محتوای سایت:
- ویدیوهای مرتبط
- تصاویر گرافیکی و اینفوگرافیک منحصر به فرد
- پادکست
- مصاحبهها
- مطالعات موردی
هنگامی که درک درستی از این سه اصل پیدا کردید، ادامه مسیر برای شما هموار خواهد شد.
استراتژی محتوای "۱۰۰.۰۰۰ بازدید کننده در شش ماه"
درست مانند سه استراتژی قبل، این استراتژی حول محور سادگی میچرخد. ۵ قدم تا تولید محتوای ارزشمند و گرفتن ترافیک بیشتر برای وبسایت راه دارید.
قدم ۱: مطالعات موردی
همه چیز از اینجا شروع میشود. تنها چیزی که باید پیدا کنید کلمات کلیدی با رقابت کم و فرصت بالاست.
این فرآیند ساده را با فرمولها یا راهکارهای تکنولوژی محور، پیچیده نکنید.
نحوه انجام مطالعه موردی:
- محتوای موفق حوزه فعالیت و جستوجو شده مخاطبانتان را مطالعه کنید.
- تمام سوالها و محتواهای مرتبط را عمیقاً بررسی کنید.
- کلمات کلیدی که محتوای با کیفیت پایینی در SERP خود دارند را شناسایی کنید.
- محتوای بهتر از آنچه در SERP وجود دارد ایجاد کنید.
تا زمانی که تقاضای کمی برای محتوایی که منتشر میکنید وجود داشته باشد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوای بهتری نسبت به دیگران تولید کنید؛ نتیجه را خواهید دید.
قدم ۲: محتوای زیادی ایجاد کنید
شاید این سختترین بخش کار شما باشد، اما این تنها راهی است که میتواند باعث رشد ارگانیک و نتیجه گرفتن شما شود.
یک شرکت تولید محصولات ارگانیک در ماه اول فعالیت خود ۴۲۸ مطلب منتشر کرده و ۳۹۸۵ بازدید کننده منحصر به فرد (Unique User) داشته و در این بازه ۳.۴۵ دلار درآمد کسب کرده است. همین شرکت در ماه ششم با همان ساختار ۵۰ مطلب ماهانه و با بیش از ۶۰.۰۰۰ بازدید در یک ماه بیش از ۱۰۰۰ دلار درآمد داشته است.
این رشد بیش از 1500 درصد در ترافیک در شش ماه و ۳۲۹۱۸ درصد رشد درآمد محسوب میشود.
مهمترین چیزی که در اینجا باید درک کنید این است که می توانید وبسایت خود را با زیباترین قالب طراحی کنید و یک لوگوی عالی داشته باشید، اما فقط محتوا برای شما ترافیک و مهمتر از آن، درآمد ایجاد میکند.
قدم ۳: روی یک نوع محتوا متمرکز شوید
جسته و گریخته به محتواهای مختلف و سبکهای مختلف وارد نشوید، بهتر است استراتژی خود را تمرکز روی یک محتوا قرار دهید.
هر نوع محتوا مزایا و معایب خاص خود را دارد.
مزایا و معایب نوشتن راهنماها:
به عنوان مثال، مطالب راهنما را در نظر بگیرید. آنها شگفتانگیز هستند، اما باید تصاویر و ویدیوهای زیادی را در کنار محتوای نوشته شده اضافه کنید تا قابل درک شوند.
مزایا و معایب، محتوای بررسی محصول
بررسی محصول اساساً کلید ۴۰ درصد از درآمد آمازون است. اما بررسیها به زمان و انرژی بسیار بیشتری نیاز دارند؛ صرف بازه زمانی برای بازنویسی نظرات، اصلاح برخی از تصاویر خردهفروشها، یا ارائه جدولی از بهترین گزینهها، نمونهای وظایفی است که این مسیر را کمی طولانیتر میکند.
مزایا و معایب محتوای اطلاعاتی
برای بسیاری از سازمانها، محتوای اطلاعاتی بهترین گزینه است. وقتی مخاطبان شما مشکلی که دارند را جستجو میکنند، شما میتوانید فوراً به آنها پاسخ دهید. برای اینکه مخاطبان زمان برای خواندن پاسخ شما صرف کنند، باید محتوایی تولید کنید که در هیچ وبسایت دیگری وجود نداشته باشد. برای نوشتن محتوای ارزشمند به تجربه واقعی استفاده از محصول نیاز دارید.
قدم ۴: ایجاد لینکهای طبیعی
لینکسازی یکی از بهترین فاکتورهای رتبهبندی گوگل است. اکثر مردم هنگام ساخت لینک شکست میخورند چرا که به دنبال مسیرهای سریع برای دریافت لینک میرود. لینکهای سریع برای موفقیت وبسایت شما مفید نیستند.
آنها با ارسال هرزنامه (Spam) به سایتها و لیستی از ایمیلها ایجاد میشوند تا مخاطب را به اشتراکگذاری محتوای شما وارد کنند و به شما لینک بدهند. این روش شاید برای ۱۵ سال قبل کاربردی بود اما این روزها کارکردی ندارد.
به دست آوردن یک لینک واقعی بسیار مهمتر از ۱۰۰ لینک حاصل از روشهای اسپم از موقعیتهای غیرمرتبط با شماست.
۵ روش موثر برای به دست آوردن بک لینک:
- محتوای منحصر به فردی ایجاد کنید که هیچ سایت دیگری ندارد.
- تصاویر دست اول که خودتان گرفتهاید را اضافه کنید.
- نمودارها و اینفوگرافیکهایی را ایجاد کنید که افراد بتوانند دانلود کرده، به اشتراک بگذارند یا آن را به وبسایت خود اضافه کنند.
- یک سوال، بازی یا ماشینحساب اضافه کنید. این یک راهکار عالی برای به اشتراکگذاری لینک است.
- محتوای ویدیویی؛ ویدیوهایی بسازید که افراد بتوانند در وبسایت خود از آن استفاده کنند.
هزاران راه دیگر نیز وجود دارد که میتواند به شما در تولید محتوای موثر و گرفتن لینک کمک کند، اما این ۵ روش کلیدی تاثیر شگرفی در روند فعالیت شما خواهد داشت.
مهم نیست ۵۰۰ مطلب در ماه اول منتشر کنید، مهم تولید محتوای ارزشمند، اصولی و البته ثبات در روند انتشار است. نحوه تدوین استراتژی تولید محتوا اولین قدم برای شروع است و قدم دوم نیز ارزیابی استراتژی است که به شما کمک میکند تا از مسیری که به آن پا میگذارید، اطمینان حاصل کنید. اگر نیاز به ثبت سفارش آنلاین تولید محتوا دارید، تیم تریبون شما را تا رسیدن به ۱۰ نتیجه اول همراهی خواهد کرد.
ارسال دیدگاه