اخبار داغ

دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان به‌ همراه ترجمه و صوت

دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان به‌ همراه ترجمه و صوت
دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان به‌ همراه ترجمه و توضیحی دربارۀ آن منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان به‌ همراه توضیحی دربارۀ آن منتشر شده که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ من المُسْتَغْفرینَ واجْعَلْنی فیهِ من عِبادَکَ الصّالحینَ القانِتین واجْعَلْنی فیهِ من اوْلیائِکَ المُقَرّبینَ بِرَأفَتِکَ یا ارْحَمَ الرّاحِمین

خدایا در این روز مرا از آمرزش جویان قرار بده و مرا در این روز قرار بده از بندگان شایسته و فرمانبردارت و مرا قرار بده در این روز از دوستان نزدیکت؛ به مهربانی خودت ای مهربان‌ترین مهربانان.

بیشتر بخوانید:

اوقات شرعی به افق تهران یکشنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۲ اعلام شد

ترتیل جزء پنجم قرآن کریم به همراه صوت، متن و ترجمه

شرح دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان

در این دعا می‌گوییم خدایا من را در این ماه رمضان جزو مستغفرین قرار بده، افرادی که استغفار می‌کنند باید شرایط استغفار را داشته باشند و بعد از نماز مغرب هم ۷۰ بار استغفار زبانی نمایند. استغفار کردن سبب می‌شود که خدا گره از کارهاتان باز کند، اما باید شرایط استغفار را هم مراعات کرد.

رسول خدا (صلی ‌الله علیه و آله) در اهمیت استغفار فرمود أکثِرُوا مِن الاستِغفارِ ؛ فإنّ اللّه‏ عز و جل لم یُعَلِّمْکُمُ الاستِغفارَ إلاّ وهُو یُریدُ أن یَغفِرَ لَکُم؛ یعنی زیاد استغفار کنید؛ زیرا خداوند عز و جل استغفار را به شما یاد نداد، مگر براى این که مى‌‏خواهد شما را بیامرزد.

آیت الله مجتهدی در توضیح این فراز می‌فرمود استغفار شرایط دارد؛ کسی که مال حرام خورده با استغفار درست نمی شود، بلکه باید صاحبان مال را راضی کند تا استغفار او پذیرفته شود؛ (به قول امیرالمؤمنین ع) اگر بدنت از مال حرام فربه و چاق شده است باید با روزه و کم خوردن، آن گوشت‌های حرام را آب کنی؛ اگر فردی قبلاً شب تا به صبح در مجلس طرب و گناه به سر می برده؛ الان که می‌خواهد توبه کند باید شب‌ها عبادت کند و احیاء بگیرد تا جبران گذشته بشود.

پس این که می‌گوییم؛ خدایا من را از مستغفرین قرار بده به این معناست که واقعا از گذشته خویش پشیمان باشم و حقوق مردم را ادا کنم؛ طوری نباشد که اگر گناهی کرده‌ام حالا که به آن گناه فکر می‌کنم از فکر کردن به آن گناه لذت ببرم؟! باید توبه راستین کرد. استغفار زبانی هم تأثیر دارد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه