اخبار داغ

علیرضا زاکانی در گفتگو با دانا عنوان کرد؛

احداث خطوط جدید مترو در سال جاری/ نوسازی و بازسازی خطوط اتوبوسرانی

 احداث خطوط جدید مترو در سال جاری/ نوسازی و بازسازی خطوط اتوبوسرانی
شهردار تهران از احداث خطوط جدید مترو در سال جاری خبر داد و گفت: حوزه اتوبوسرانی نیز شاهد افزایش اتوبوس از طریق نوسازی و بازسازی خواهد بود.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص برنامه شهرداری برای حمل و نقل عمومی در سال جاری اظهار داشت: خطوط جدید مترو در سال جاری آغاز خواهد شد، به طوری که می‌توان گفت فرآیند احداث چهار خط جدید مترو در تهران آغاز می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه به جز بخشی از خط ۶ سایر خطوط فعلی مترو تهران تکمیل می‌شود، تصریح کرد: پرونده خطوط قدیم مترو بسته خواهد شد‌، در واقع ۱۳ ایستگاه مترو قابلیت افتتاح را دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه اتوبوسرانی نیز شاهد افزایش اتوبوس از طریق نوسازی و بازسازی خواهیم بود، افزود: همچنین گشایش جدی در بحث اصلاح خطوط در این حوزه خواهیم داشت، در واقع در حوزه ون و تاکسیرانی نیز برنامه نوسازی در دستور کار است.

زاکانی بااشاره به این مطلب که در راستای کاهش آلودگی هوا در تلاشیم تا خدمات را به سمت حمل و نقل عمومی سوق دهیم، گفت: ۲۵ درصد تردد از طریق حمل و نقل عمومی و ۷۵ درصد به سمت خودورهای شخصی خواهد شد تا انشالله با افزایش خطوط حمل و نقل عمومی شاهد زمینی پاک باشیم.

مترو تهران به ۳۳۰ ایستگاه می‌رسد

گفتنی است؛ زاکانی شهردار تهران چندی پیش در این باره گفت در مجموع امروز ۲۵۷ کیلومتر مترو با ۱۴۸ ایستگاه در شهر تهران داریم و در آینده نزدیک باید این رقم به ۴۹۱ کیلومتر و ۳۳۰ ایستگاه برسد. در برنامه‌ای ۷ ساله بنا داریم پرونده مترو تهران را ببندیم و شرایط را برای جابه‌جایی ۱۰ میلیون مسافر در روز فراهم کنیم.

بازنگری ۲۱۰ خط اتوبوس در دستور کار شهرداری

همچنین زاکانی درباره خطوط اتوبوسرانی گفت:۲۱۰ خط اتوبوس مورد بازنگری قرار گرفته‌اند، چرا که سهم زیادی از مسافران تنها توسط خطوط محدودی از اتوبوس‌ها جابه‌جا می‌شود و نیازمند بازنگری در خطوط اتوبوس و تقویت ناوگان هستیم که این اقدام در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون کمک‌های دولت سیزدهم به توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت نیز گفت: از سال ۹۵ دولت موظف بود ۶۳۰ واگن با فاینانس ۱۵ درصد را در اختیار شهرداری قرار دهد اما در دولت های قبلی این مساله به سرانجام نرسید و پس از ۶ سال دولت سیزدهم این وعده بر زمین مانده را محقق کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه