اخبار داغ

شیرانی خبر داد؛

افزایش ۶ درصدی تردد استانی در ایام نوروز

افزایش ۶ درصدی تردد استانی در ایام نوروز
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از افزایش شش درصدی تردد بین استانی ایام نوروز ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور با تشریح آخرین وضعیت تردد در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی کشور گفت: مقایسه تردد بین استانی ایام نوروز ۱۴۰۲ بیانگر افزایش شش درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور با اشاره به اینکه بیشترین خروج خودرو از استان‌های تهران و البرز صورت می‌گیرد، گفت: بیشترین ورود خودرو نیز به استان‌های مازندران، گیلان و مرکزی است.

وی اظهار کرد: آمار تصادف در روزهای ابتدایی طرح نوروزی نگران کننده بود، ولی با همکاری و همراهی مردم عزیز کشورمان و رسانه‌ها خصوصاً رسانه ملی شاهد روند کاهشی تصادفات هستیم و امیدواریم تا پایان ایام نوروز ادامه یابد.

شیرانی با بیان اینکه بیشترین وقوع تصادفات فوتی در جاده‌های استان‌های خراسان رضوی، فارس، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان و سمنان بوده است، گفت: کمترین وقوع در جاده‌های استان‌های چهارمحال بختیاری، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان بوده است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تصریح کرد: بیشترین علت وقوع حوادث عدم توجه به جلو، انحراف و تجاوز به چپ ناشی از عجله و شتاب در رانندگی برای سبقت غیرمجاز که منجر به شدیدترین و پرتلفات‌ترین حوادث شده است.

وی ادامه داد: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی و اصرار رانندگان به استمرار رانندگی بدون استراحت و توقف و سرعت غیر مجاز هم از عوامل اصلی شکل گیری حوادث دو روز اخیر بوده است.

شیرانی با بیان اینکه بیشترین ساعات وقوع حوادث بین ساعت ۱۲ تا ۲۰ بوده است، گفت: بیشترین ساعت اوج تردد بین ساعات ۱۶ تا ۱۷ و کمترین میزان تردد در ساعت ۴ تا ۵ صبح است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور در ادامه گفت: در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل شهرستانک تا نساء و پل زنگوله تا سیاه بیشه و مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های میانک و سیاه بیشه ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است و در آزادراه تهران – شمال مسیر (جنوب به شمال) محدوده شهرستانک نیز ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بقیه محورها دارای بار ترافیک روان هستند و تمامی مسیرهای اصلی و مواصلاتی کشور باز است، گفت: در برخی از محورهای استان‌های مازندران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان، همدان و کرمانشاه بارش باران گزارش شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه