اخبار داغ

روش‌های افزایش درآمد ساخت زغال فشرده

روش‌های افزایش درآمد ساخت زغال فشرده
افزایش درآمد در هر شغلی نیازمند استفاده از روش‌ها و ترفندهایی متفاوت است، در واقع افزایش درآمد تولید زغال فشرده، روش‌های خاص خود را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تولید زغال فشرده کسب و کاری است که مزایای زیادی دارد و افراد به خاطر نیاز به سرمایه کم برای شروع کار، به سراغ تولید زغال فشرده و راه‌اندازی خط تولید آن می‌روند.

در این میان، دغدغه بسیاری از تولیدکنندگان از گذشته تاکنون، افزایش درآمد در کار تولیدیشان بوده است و این قاعده از شغل تولید زغال فشرده نیز مستثنی نیست.

 به طور کلی افزایش درآمد در هر شغلی نیازمند استفاده از روش‌ها و ترفندهایی متفاوت است. درآمد تولید زغال نیز با به کارگیری روش‌هایی هوشمندانه افزایش پیدا می‌کند. فقط کافی است که آن‌ها را بشناسید و متناسب با شرایطتتان از هر یک استفاده کنید. به همین جهت در ادامه می‌توانید با انواع روش‌های افزایش درآمد تولید زغال فشرده و درآمد آن آشنا شوید!

حداقل و حداکثر درآمد از تولید زغال چقدر است؟

این نکته را فراموش نکنید که میزان درآمد تولید زغال فشرده به کیفیت زغال تولیدی شما بستگی دارد. هرچه زغال تولیدی شما باکیفیت‌تر باشد و برندتان بیشتر شناخته شود، می‌توانید درآمد بیشتری داشته باشید.

به طور کلی کسب درآمد از تولید زغال فشرده آسان است. چون مصرف زغال چه در داخل و چه در خارج کشور زیاد بوده و همین باعث تقاضای بیشتر در بازار برای خرید زغال فشرده می‌شود. به علاوه همانطور که خبرگزاری انتخاب به آن پرداخته است، افزایش تقاضای زغال در دنیا، میزان درآمدی که می توان از آن به دست آورد را بیشتر نیز می کند.

با توجه به نوسانات قیمت در بازار، نمی‌توان درآمد ثابتی را برای تولید زغال در نظر گرفت. اما به طور کلی درآمد تولید زغال، ممکن است بین 45 تا 100 میلیون تومان باشد. که این میزان درآمد و کیفیت محصولات نیز بستگی به موارد زیر دارد:

دستگاه‌های مورد استفاده در خط تولید زغال فشرده

در گذشته تولید زغال به روش سنتی انجام می‌شد. اما امروزه با پیشرفت صنعت و تکنولوژی، کوره‌ها و روش‌های سنتی تولید زغال، جای خود را به دستگاه‌های پیشرفته صنعتی داده‌اند.

توجه داشته باشید که دستگاه مورد استفاده شما باید زغال‌هایی باکیفیت را تولید کند تا شما بتوانید به درآمدی بالا برسید. امروزه انواع دستگاه زغال فشرده باکیفیت و کارایی بهینه، توسط تولیدکنندگان ماشین آلات صنعتی ایرانی تولید می‌شوند. برای درک بهتر تاثیر دستگاه بر کیفیت و درآمد تولید زغال فشرده، بهتر است با انواع این دستگاه‌ها و عملکردشان آشنا شوید:

  • دستگاه خشک‌کن

این دستگاه، وظیفه خشک کردن خاک اره، قبل از فشرده‌سازی و تبدیل به بریکت را دارد و از لوله های متناوب با جریان هوای گرم تشکیل می‌شود. خاک اره، با گذر از این لوله‌ها خشک شده و آماده، تبدیل به بریکت می‌شود.

  • سیکلون

خاک اره خشک‌شده با گذشتن از لوله‌های خشک کن، در مخزن مخروطی شکل به نام سیکلون جمع می‌شود.

  • اکسترودر

این دستگاه، به عنوان اصلی‌ترین قسمت خط تولید زغال فشرده به شمار می‌رود و شکل اصلی زغال و قالب آن نیز بستگی به اکسترودر دارد. در اکسترودر، مواد اولیه مانند خاک اره، پوست گردو و خاک زغال به هم چسبیده و فشرده می‌شوند و بریکت‌ها را تشکیل می‌دهند.

فراموش نکنید که دستگاه اکسترودر باکیفیت باید در طول 8 ساعت کار، بریکت‌هایی یک‌دست را تحویل دهد و بریکت‌های تولیدی نیز نباید اسفنجی یا ترک‌خورده باشند. به طور کلی اکسترودرها، شامل چهار مدل اکسترودر دو ماردونه، گیربکسی، تسمه‌ای و هیبریدی می‌شوند.

  • کوره زغال

مهم‌ترین بخش تولید زغال، مرحله پخت بریکت‌هاست که توسط کوره زغال انجام می‌شود. در گذشته زغال‌ها در کوره‌های سنتی پخته می‌شدند. اما امروزه کوره‌های صنعتی با کارایی و راندمان تولید بالاتر به بازار آمده‌اند.

توجه داشته باشید که در صورت درست پخته نشدن زغال، کیفیت آن نیز تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و درآمد شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شما می‌توانید با توجه به بودجه و زغال تولیدی خود، انواع کوره‌های جداره‌ای، کوره زغال کومپیند، کوره زغال چندمنظوره و کوره زغال همرفتی را برای پخت بریکت‌های تولیدی خود انتخاب و خریداری کنید.

  • مواد اولیه

استفاده از مواد اولیه‌ای با رطوبت مناسب و تازه، باعث تولید زغالی باکیفیت برای شما می‌شود. در واقع حتی اگر دستگاه‌هایی باکیفیت هم داشته باشید ولی مواد اولیه مرغوبی استفاده نکنید، درآمد خوبی نخواهید داشت چون محصولاتتان کیفیت لازم را ندارند.

روش های افزایش درآمد حاصل از تولید زغال

همان‌طور که گفته شد افزایش درآمد تولید زغال فشرده، روش‌های خاص خود را دارد. شما نیز می‌توانید با به کارگیری روش‌های زیر، سود تولید زغال خود را تا چند برابر افزایش دهید:

  • استفاده از کوره صنعتی

استفاده از کوره‌های صنعتی به جای کوره‌های سنتی، به شما این امکان را می‌دهد تا در زمان کم‌تر، حجم تولیدی خود را بیشتر کنید و محصولات بیشتری را برای فروش، روانه بازار کنید.

  • فروش محصولات در بازار هدف

فروش زغال فشرده در بازار هدف نیز باعث می‌شود که زودتر به فروش نزدیک شوید. شما باید قبل از ورود به این حرفه، ابتدا بازار هدف و رقبای خود را بشناسید و بدانید که مشتریان شما چه کسانی هستند. همین امر، باعث می‌شود که بتوانید مطابق با سلیقه و نیاز آن‌ها محصولات خود را تولید کنید.

  • صادرات محصولات با کیفیت

فراموش نکنید که بعد از مدتی تولید محصول باکیفیت، به فکر صادرات محصولات خود باشید. چون کشورهای همسایه نیز همانند کشور ایران، نیاز به زغال برای مصارف گوناگون دارند. این کشورها که شامل عراق، ترکیه، ارمنستان، تاجیکستان، قطر، امارات و افغانستان می‌شوند، از زغال به عنوان منبعی برای سوخت استفاده می‌کنند.

  • تهیه دستگاه تولید زغال دست دوم از منابع مطمئن

با خرید دستگاه های دست دوم با قیمتی کمتر شما می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کرده و به این ترتیب درآمدتان بیشتر خواهد شد. قیمت به صرفه و منصفانه دستگاه، باعث می‌شود که شما با سرمایه‌ای کم به درآمدی عالی برسید. اما فراموش نکنید که هیچ وقت نباید کیفیت را فدای قیمت ارزان دستگاه کنید. برای همین بهتر است به فروشگاه‌های دستگاه زغال فشرده مطمئن برای خرید مراجعه کنید.

  • تهیه مواد اولیه از منابع معتبر

برای تهیه مواد اولیه، باید به ارائه‌دهندگانی معتبر مراجعه کنید یا مستقیما آن‌ها را از کارگاه‌های صنایع چوب و نجاری خریداری کنید. شما می‌توانید با بستن قرارداد با هریک از این فروشگاه‌ها، مواد اولیه‌ای باکیفیت را با قیمتی به صرفه خریداری کنید و نگران متوقف شدن خط تولید خود نباشید.

چطور یک خط تولید زغال با سوددهی بالا داشته باشیم؟

یکی از راه‌های افزایش سوددهی خط تولید زغال، استفاده از دستگاه زغال فشرده دست دوم است. جالب است بدانید که این دستگاه‌ها قیمت کم‌تری دارند و می‌توانند زغال‌هایی باکیفیت را تولید کنند. این‌گونه شما به جای صرف هزینه بسیار برای خرید دستگاه، سرمایه خود را برای خرید مواد اولیه بیشتر، بسته‌بندی بهتر و برندینگ صرف می‌کنید.

امروزه فروشگاه‌های زیادی انواع دستگاه‌های تولید زغال فشرده را به فروش می‌رسانند. اما کم‌تر فروشگاهی پیدا می‌شود که صادقانه، دستگاهی باقیمت به صرفه و کیفیت مطلوب را به شما عرضه کند. برای همین بهتر است قبل از هرکاری به خوبی درباره فروشنده‌های دستگاه و مواد اولیه زغال فشرده تحقیق کنید تا به جای سود، ضرر نکنید.

خدمات سازه ابتکار ارشد، برای افزایش درآمد شما

شرکت سازه ابتکار ارشد، به عنوان یکی از تولیدکنندگان دستگاه زغال فشرده در ایران شناخته می‌شود. این شرکت، با سابقه‌ای چندین ساله در این زمینه، بهترین خط تولید‌ها را برای شما راه‌اندازی می‌کند. یکی از خدمات مهم این شرکت به شما، فروش دستگاه زغال فشرده دست دوم باکیفیتی مطلوب و قیمتی منصفانه، نسبت به دیگر فروشندگان است.

یکی دیگر از راه‌های افزایش سوددهی در تولید زغال فشرده و کاهش هزینه‌ های تولید زغال فشرده، خرید مواد اولیه و دستگاه‌های تولید زغال فشرده بدون واسطه است. شما می‌توانید بدون واسطه و به صورت مستقیم به شرکت سازه ابتکار ارشد مراجعه کنید و دستگاه مورد نظر خود را از این تولیدکننده معتبر خریداری کنید.

همچنین سازه ابتکار ارشد، آموزش های لازم برای تولید زغال فشرده را ارائه می کند و می توانید مشاوره های لازم در خصوص نحوه راه اندازی، ویژگی های کسب و کار تولید زغال فشرده و نحوه افزایش درآمدتان را از طریق سازه ابتکار ارشد دریافت کنید و پشتیبانی های لازم را برای کسب حداکثر درآمد کسب کنید.

این شرکت، به شما کمک می‌کند تا به خوبی درباره تولید زغال فشرده اطلاعات کسب کنید. همکاری با شرکت سازه ابتکار ارشد، نگرانی بابت تهیه مواد اولیه باکیفیت را نیز از شما دور می‌کند. چون با بستن قرارداد، مواد اولیه مورد نیاز کارگاهتان را با قیمتی منصفانه تامین می‌کند.

فروش محصولات نیز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر تولیدکننده است. اما شرکت سازه ابتکار ارشد، با در نظرگرفتن این دغدغه، محصولات شما را منصفانه خریداری می‌کند و باعث افزایش درآمد شما با سرعت بیشتری می‌شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه