اخبار داغ

محمودی خبرداد:

امدادرسانی به بیش از ۱۲۰۰ هزار نفر طی سه روز گذشته

امدادرسانی به بیش  از ۱۲۰۰ هزار نفر طی سه روز گذشته
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۱۲۰۰ نفر در حوادث جوی ۷۲ ساعت گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛صادق محمودی سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، درباره اقدامات امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سوانح جوی ۷۲ ساعت گذشته گفت: در سه روز اخیر مجموعا ۳۱ استان تحت تاثیر بارش برف و باران قرار داشتند که در این میان در ۱۳ استان شامل آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، چهارمحال‌وبختیاری، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خوزستان، سمنان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه وبویراحمد و لرستان عملیات امداد و نجات انجام شد.

وی با بیان اینکه امدادگران در ۳۵ منطقه شامل هشت محور، هفت شهر، ۱۸ روستا و دو منطقه عشایری در ۲۵ شهرستان از این ۱۳ استان ماموریت امدادی انجام دادند، گفت: در مجموع این ماموریت‌ها به ۱۲۴۳ نفر امدادرسانی شده و ۲۲۰ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. ۲۸ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از ۵۹ واحد مسکونی عملیات تخلیه آب انجام شده است، گفت: در این مدت ۱۴۹ دستگاه خودروی سواری نیز از برف رهاسازی شد.

به گفته محمودی در مجموع این ماموریت‌ها ۶۱ تیم شامل ۲۲۵ نفر از امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مشارکت داشتند و اقلامی مانند ۱۳ دستگاه چادر، ۱۱۶ تخته پتو، ۴۷ تخته موکت، ۱۲۵ کیلوگرم نایلون،۴۳  بسته غذایی و ... نیز در میان حادثه دیدگان توزیع شده است.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه