اخبار داغ

یوسف نوری در گفتگو با دانا عنوان کرد؛

احیاء دانشگاه فرهنگیان در دستور کار است/ تبدیل دانشگاه‌های تربیت‌گرا به ماموریت گرا

احیاء دانشگاه فرهنگیان در دستور کار است/ تبدیل دانشگاه‌های تربیت‌گرا به ماموریت گرا
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه احیای دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار دارد، گفت: در تلاشیم تا دانشگاه‌های تربیت‌گرا به دانشگاه‌های ماموریت گرا تبدیل شود.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا از احیاء دانشگاه فرهنگیان در دستور کار خبر داد و گفت: دانشگاه فرهنگیان ماموریت‌گرا نبوده در حال حاضر تلاش داریم روند را اصلاح کنیم، در واقع احیای دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم به صورت جدی در دستور کار نظام آموزشی کشور قرار دارد.

نوری در ادامه با بیان کرد: بحث اینکه دانشگاه‌ فرهنگیان به یک دانشگاه ماموریت‌گرا تبدیل شود، شروع شده است و در سال جاری تحول در محتوا و احیای امور تربیتی در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است.

وی  در ادامه به تکمیل رتبه بندی معلمان در سال جاری اشاره کرد و گفت: قانون رتبه‌ بندی فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در جهت بهبود سطح معیشتی معلمان و هم در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان بسیار مهم است و یکی از اهداف سال جاری تکمیل و اجرا سازی قانون رتبه بندی معلمان است.

گفتنی است؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش روز گذشته از آغاز پرداخت معوقات رتبه‌بندی معلمان خبر داد و گفت: در حال حاضر بعضی از همکاران در بانک‌های عامل پرداخت را شروع کردند. این پرداخت معوقات رتبه‌بندی معلمان و مابه‌تفاوت بین رتبه اول و رتبه استحقاقی همکاران است.

 به گفته نوری؛ تمام معلمان از مزایای رتبه یک بهره‌مند شده‌اند و هم‌اکنون معوقات مربوط به ما به التفاوت بین رتبه یک و رتبه استحقاقی افراد در حال پرداخت است که تا ساعات آینده تمام معلمان معوقات رتبه بندی را دریافت خواهند کرد.
همچنین وزیر آموزش و پرورش اواسط اسفند ماه سال گذشته در مورد دانشگاه فرهنگیان گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری، دانشگاه فرهنگیان وارد مرحله‌ای جدید شده است و با حمایت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی توانسته مسیری روشن را آغاز کند و نیز  ارتباطی خوب با دیگر دانشگاه‌های برتر کشور برقرار شده است که منجر خواهد شد مسیر خوبی طی شود.

وی در خطاب به دانشجویان بیان کرد: ما مطمئنیم که شما موفق‌ترین انسان‌ها خواهید بود، چون جوان هستید. ان‌شالله در راستای معلمی قدم بردارید و نهاد بزرگ تعلیم و تربیت به کمک شما تقویت شود و شما هم با استفاده از نوآوری‌های روز این نظام آموزشی را ارتقا دهید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه