اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

راکت های مقاومت؛ اسرائیلی ها را روانه پناهگاه‌ها کرد/صهیونیست‌ها در انتظار موشک‌های دور برد مقاومت

راکت های مقاومت؛ اسرائیلی ها را روانه پناهگاه‌ها کرد/صهیونیست‌ها در انتظار موشک‌های دور برد مقاومت
تجاوز اسرائیل به جنوب شهر صور لبنان و نوار غزه آتش جنگ را شعله‌ور کرد و حالا مقاومت تهدید می‌کند حملات بی پاسخ نخواهد بود و اسرائیلی‌ها هم در پناهگاه ها هستند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسرائیل پیش از سپیده دم روز جمعه حملاتی را در جنوب لبنان و غزه آغاز کرد. این حملات کمی قبل از نیمه شب در غزه آغاز شد و چند ساعت به طول انجامید و بمباران جنوب لبنان در حدود ساعت ۱:۰۰ به وقت گرینویچ انجام شد.

ارتش اسرائیل در بیانیه ای تایید کرد که سه هدف زیرساختی حماس را در منطقه رشیدیه، جایی که اردوگاه آوارگان فلسطینی [نزدیکی صور] قرار دارند، بمباران کرده است.

این اولین بار است که اسرائیل از آوریل ۲۰۲۲ حمله به خاک لبنان را تایید می کند.

شدت حملات از روز چهارشنبه بالا گرفت

بر اساس این گزارش منطقه از روز چهارشنبه پس از سکون نسبی در مناقشه اسرائیل و فلسطین از آغاز ماه رمضان در ۲۳ مارس، شاهد تشدید ناگهانی خشونت ها بود.

حالا اما دست کم سه انفجار در سحرگاه روز جمعه در منطقه صور در جنوب لبنان به صدا درآمد که همزمان با اعلام اسرائیل مبنی بر حمله نیروهایش به لبنان در پاسخ به پرتاب موشک‌های روز پنجشنبه گروه‌های فلسطینی بود.
به گفته عکاس خبرگزاری فرانسه، یک راکت بر روی پشت بام خانه یک کشاورز در نزدیکی اردوگاه آوارگان رشیدیه، در جنوب صور و نزدیک به منطقه ای که موشک ها از آنجا به سمت اسرائیل پرتاب شد، سقوط کرد.


رژیم صهیونیستی ۵۰ تن بمب روی غزه ریخت


ابو احمد، یکی از ساکنان اردوگاه، به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما صدای انفجار را شنیدیم. حداقل دو گلوله در نزدیکی اردوگاه فرود آمد.
این بمباران پس از آن انجام شد که اسرائیل اعلام کرد بعد از ظهر پنجشنبه بیش از ۳۰ موشک از جنوب لبنان به سمت سرزمین های شمالی آن رژیم شلیک شده است.

در بمبارانی که منجر به صدمات و خسارات مادی شد؛ اسرائیل، گروه های فلسطینی از جمله حزب الله که برجسته ترین گروه سیاسی و نظامی در لبنان است را متهم کرد که در تشدید تنش بین اسرائیل و لبنان که از سال ۲۰۰۶ سابقه نداشته است، بسیار موٍر بوده و پشت این حملات ایستاده اند.
این بمباران‌ها در روز عید فصح یهودیان و یک روز پس از درگیری های خشونت آمیز در مسجد الاقصی در شرق بیت المقدس بین نمازگزاران فلسطینی و نیروهای امنیتی اسرائیل رخ داد و گروه های فلسطینی در پی این حملات قول دادند که دست به انتقال بزنند.

لحظه پرتاب راکت های مقاومت فلسطین در بامداد جمعه به سمت اراضی اشغالی فلسطین از شمال نوار غزه

نتانیاهو جلسه امنیتی تشکیل داد

ارتش اسرائیل تأیید کرد که موشک‌های شلیک شده از جنوب لبنان که هیچ طرفی مسئولیت آن را بر عهده نگرفت، «آتش‌های فلسطینی است که احتمالاً از سوی حماس شلیک شده و احتمالاً جهاد اسلامی بوده است» و احتمال ایستادن حزب‌الله پشت آن‌ها را رد کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در پایان جلسه امنیتی دولت متعهد شد که «پاسخ ما برای (دشمنان) بهای سنگینی در بر خواهد داشت».


نمازگزاران فلسطینی پس از اقامه نماز صبح در مسجد الاقصی، تظاهراتی را در داخل این مسجد در محکومیت حملات علیه آن برگزار کردند.

 

نیروی موقت سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفیل) در بیانیه‌ای در سحرگاه جمعه تایید کرد که دو طرف "جنگ نمی‌خواهند" و آنها را به آرامش دعوت کرد.
این نیروی بین‌المللی که در جنوب این کشور برای جدا کردن اسرائیل و لبنان پس از چندین درگیری مستقر شده است، در بیانیه‌ای توضیح داد که «دو طرف گفته‌اند که خواهان جنگ نیستند» و از «همه طرف‌ها خواست دست از اقدامات خود بردارند».

ارتش اسرائیل به نوبه خود تأیید کرد که "به سازمان حماس اجازه نمی دهد از لبنان عملیات انجام دهد" و "دولت لبنان را مسئول هر حمله تیراندازی (به اسرائیل) از خاک خود می داند.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تجاوز آشکار صهیونیست‌ها به لبنان را به شدت محکوم می‌کنیم و رژیم صهیونیستی و رهبری فاشیستی آن را مسئول کامل پیامدهای این تشدید خطرناک می‌دانیم.

وزارت بهداشت نوار غزه با محکوم کردن بمباران «غیرقابل قبول» به بیمارستان کودکان الدره در شرق شهر غزه، در نتیجه حملات اسرائیل، «خسارات جزئی» را اعلام کرد.

ارتش اسرائیل در پاسخ به سؤالات خبرگزاری فرانسه در این زمینه اظهار نظری نکرد.

وزارت خارجه لبنان: جوامع بین المللی به اسرائیل برای توقف فشار بیاورند

لبنان و اسرائیل رسما در حال جنگ هستند. لبنان در تابستان ۲۰۰۶ شاهد جنگ خونینی بود که با ربودن دو سرباز اسرائیلی توسط اعضای حزب الله آغاز شد. در طول جنگ، ۱۲۰۰ نفر در لبنان کشته شدند که بیشتر آنها غیرنظامی بودند و ۱۶۰ اسرائیلی که بیشتر آنها سرباز بودند.

وزارت خارجه لبنان اعلام کرد که لبنان می خواهد "آرامش و ثبات" را در جنوب حفظ کند و از جامعه بین المللی خواست تا به "اسرائیل برای توقف فشار بیاورند."

حزب‌الله روز پنج‌شنبه حمایت خود را از «همه گام‌هایی» که گروه‌های فلسطینی علیه اسرائیل در پاسخ به خشونت‌های الاقصی برمی‌دارند، اعلام کرد.

بمباران جنوب لبنان و شمال اسرائیل همزمان با سفر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به لبنان بود.
هنیه تاکید کرد که جناح های فلسطینی در مقابل تجاوزات اسرائیل به الاقصی بی‌تفاوت نخواهند ماند.
هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: اگر صهیونیست ها معتقدند که می توانند مسجد الاقصی را هتک حرمت کنند، بدانند که دستیابی به اهداف خود با هدف قرار دادن مقدسات باعث التهاب کل منطقه می شود.
بر اساس ادعای ارتش اسرائیل، رژیم صهیونیستی در طول شب گذشته در نوار غزه چندین حمله انجام داده است که در آن برخی از تونل‌ها، یک مسلسل سنگین و دو سایت تولید سلاح برای حماس مورد هدف قرار گرفته‌اند.
در پاسخ، دسته‌ای از موشک‌ها از نوار غزه پرتاب شد که طبق گزارش‌ها توسط پدافند هوایی اسرائیل رهگیری شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه