اخبار داغ

به بهانه سالروز درگذشت بلد الملک قهوه تلخ؛ روحش شاد

به بهانه سالروز درگذشت بلد الملک قهوه تلخ؛ روحش شاد
در چنین روزی به سال 1396 عارف لرستانی بازیگری که بیشتر با سریال های کمدی و طنز مهران مدیری شناخته می شد، درگذشت و خبر مرگش همه را شوکه کرد!

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در چنین روزی به سال 1396 عارف لرستانی بازیگری که بیشتر با سریال های کمدی و طنز مهران مدیری شناخته می شد، درگذشت و خبر مرگش همه را شوکه کرد!

عارف در سال 1350 در کرمانشاه به دنیا آمده بود و با کار تئاتر وارد این حرفه می شود و به دلیل آشنایی با مهران مدیری فعالیت حرفه ای خود را با جنگ 77 آغاز می کند و بعدتر با «پلاک 14» و «ببخشید شما» این همکاری خود را با مدیری و طنازان دهه هفتادی تلویزیون ادامه می دهد. مجموعه های طنز «نود شب، مرد دو هزار چهره و در حاشیه» ادامه همکاری عارف با مهران مدیری در تلویزیون بود.

در کنار سریال های کمدی، طنز و نود شبی عارف لرستانی در سریال های دیگری همچون «خسته دلان» و «یک تیکه زمین» نیز به ایفای نقش پرداخته است و حتی در مجموعه «گل و بلبل» عمو پورنگ نیز با حضور در برخی از قسمت ها برای مخاطبان کودک و نوجوان نیز برنامه اجرا کرده است.

اما شاید حضور او در سریال «قهوه تلخ» مهران مدیری در نقش رئیس نضمیه با نام بلدالملک بیش از سایر نقش هیا او در ذهن و جان مخاطبان نقش بسته است. مرحوم لرستانی در این نقش معمولا با تن صدای بالا با مستشار بحث و جدل می کرد و با تیکه کلام های خود این نقش را از آن خود کرده بود.

علاوه بر مجموعه پرطرفدار «قهوه تلخ» لرستانی در سریال های «ویلای من، شوخی کردم و عطسه» جزء بازیگران ثابت گروه مدیری در شبکه نمایش خانگی بوده است.

عارف لرستانی علاوه بر سریال های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی در فیلم های سینمایی «مانی و ندا، معادله، انتخاب، شام عروسی و ته خط» نقش های مختلفی را بازی کرده و با کارگردان ها و گروه بازیگران فراوانی کار کرده است.

خشایار الوند، نویسنده توانای کارهای طنز که اسفندماه 97 از دنیا رفت و از دوستان نزدیک لرستانی بود، درباره مرگ عارف گفته بود:« من تا چند لحظه پیش در منزل عارف لرستانی بودم و طبق شنیده‌های من ظاهرا دیشب ایشان سکسکه‌اش می‌گیرد و چون مدت طولانی سکسکه‌اش بند نمی‌آمده به همراه همسرش به بیمارستان می‌روند و آنجا دو آمپول آرامبخش البته دقیق نمی‌دانم، به او تزریق می شود و به خانه می‌آید و می‌خوابد اما متاسفانه در خواب سکته می‌کند.عارف هیچ سابقه بیماری نداشت، ورزشکار بود و سیگار هم نمی‌کشید.»

عارف لرستانی چندی پیش از مرگش با قرار دادن تصویری از پدربزرگش عبدالحسین لرستانی در اینستاگرام خود نوشت که مایل است در روستای پدری خود، سیمینه در نزدیکی سرآب نیلوفر کرمانشاه و در کنار پدربزرگش دفن شود. او نوشته بود:«عبدالحسین لرستانی، پدربزرگم. مردی که در روستای سیمینه، سمت سرآب نیلوفر کرمانشاه دفن شده. من هیچ‌وقت او را ندیدم، او هم هیچ‌وقت مرا ندید. سال‌ها قبل، خیلی قبل‌تر از اینکه من به دنیا بیایم، مرده‌بود. با اینکه هیچ‌وقت همدیگر را ندیدیم، دلم می‌خواهد وقتی مُردم کنار او در روستای سیمینه دفن شوم، احساس می‌کنم کنارش آرام خواهم بود. خیال مردن ندارم، اما مرگ خبر نمی‌کند.»

پیکر عارف لرستانی صبح روز ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ بنا بر وصیت خودش در روستای سیمینهٔ سرآب نیلوفر، واقع در شهرستان کرمانشاه با حضور هنرمندان، بازیگران و دوستداران وی به خاک سپرده شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه