اخبار داغ

اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ استفاده از مواد بازیافتی را گسترش دهد

اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ استفاده از مواد بازیافتی را گسترش دهد
ول الکترونیک آمریکایی اپل اعلام کرده است: این شرکت قصد خود را برای ساخت تمام اجزای مغناطیسی در سخت افزار خود از فلز بازیافتی نشان داد.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غول الکترونیک آمریکایی اپل اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۵ از ۱۰۰ درصد کبالت موجود در باتری های قدیمی طراحی شده برای دستگاه های خود و ۱۰۰ درصد از لحیم کاری قلع و ورق طلا که در تمام مدارهای الکترونیکی طراحی شده برای دستگاه های اپل استفاده می شود، دوباره استفاده خواهد کرد. این شرکت قصد خود را برای ساخت تمام اجزای مغناطیسی در سخت افزار خود از فلز بازیافتی نشان داد.

لیزا جکسون، معاون ابتکارات زیست محیطی و اجتماعی اپل، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که این طرح با هدف اپل برای دستیابی به محصولات خنثی کربن تا سال ۲۰۳۰ مطابقت دارد.

جکسون افزود: «ما در تلاش هستیم تا به هر دو هدف با فوریت دست یابیم و نوآوری در صنعت الکترونیک را به عنوان یک کل در این فرآیند هدایت کنیم.

و اپل گفت که در تلاش خود برای حذف پلاستیک از الزامات بسته بندی محصولات این شرکت تا سال ۲۰۲۵ پیشرفت کرده است. اپل گفت که اکنون تنها ۴ درصد از بسته بندی مورد نیاز آن از پلاستیک تامین می شود.

اپل از تعدادی ربات برای کمک به استخراج و بازیافت مواد از دستگاه های قدیمی استفاده می کند. به گفته اپل، از سال ۲۰۱۹، ربات دیزی در حال جداسازی آیفون های قدیمی بوده و به تولید حدود ۲۴۲۵۰ پوند (۱۱۰۰۰ کیلوگرم) باتری کبالت کمک کرده است.

و در سال ۲۰۲۲، این شرکت یک ربات بازیافت به نام Tazz را معرفی کرد تا به بازیابی فلزات کمیاب مانند آهن ربا از محصولات کمک کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه