اخبار داغ

گزارش دانا به بهانه پخش «ناتو»؛

رئالیتی شوهای پرطرفدار شبکه نمایش خانگی؛ از رالی ایرانی تا شب های مافیا

رئالیتی شوهای پرطرفدار شبکه نمایش خانگی؛ از رالی ایرانی تا شب های مافیا
به زودی از شبکه نمایش خانگی رئالیتی شوی «ناتو» با اجرای محمدرضا علیمردانی منتشر خواهد شد. به همین بهانه مروری داشتیم بر همه مسابقه هایی که در قالب رئالیتی شو از شبکه نمایش خانگی پخش شده اند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از پایان مسابقه «پدرخوانده» که فصل اول آن دوشنبه ۱۴ فروردین امسال به پایان رسید، رئالیتی شوی جدیدی با عنوان «ناتو» با اجرای محمدرضا علیمردانی از ساعت ۸ صبح ۴ اردیبهشت به صورت هفتگی توسط پلتفرم فیلم‌نت منتشر خواهد شد.

مهدی صفی‌یاری که پیش از این انیمیشن های پندانه را ساخته، تهیه‌کننده و کارگردان «ناتو» است و محمدرضا علیمردانی نیز اجرای این برنامه را برعهده دارد.

در رئالیتی شوی «ناتو» که در ۲۱ قسمت پخش خواهد شد، چند بازیکن حضور دارند. در طول مسابقه ۱۰ پرسش سخت و گاهی اوقات خنده‌دار از آنها پرسیده می‌شود و بازیکنان باید با هم به پاسخ درست برسند. در صورتی که بازیکنان به هر سوال، جواب درست بدهند مبلغی را به عنوان جایزه دریافت می‌کنند و به ازای هر جواب غلط، همان مبلغ از جایزه آنها کم خواهد شد.از میان این بازیکنان، یک نفر نقش «ناتو» را برعهده دارد. ناتو کسی است که جواب تمام سوالات را از قبل می‌داند. به غیر از بازیکنی که نقش ناتو را ایفا می‌کند هیچ‌کس حتی مجری برنامه، از هویت این بازیکن اطلاعی ندارد.

رئالیتی شوهای پرطرفدار شبکه نمایش خانگی

سعید ابوطالب مستندساز، فیلمساز و تهیه کننده که عالم سیاست را نیز با نمایندگی مردم تهران در مجلس هفتم تجربه کرده، یک دهه پیش یکی از نخستین رئالیتی شوهای شبکه نمایش خانگی را در قالب دی وی دی با نام «رالی ایرانی» تولید و منتشر کرده است.

«رالی ایرانی» با اجرای فرزاد حسنی در سه فصل با حضور چهره های هنری و ورزشی تولید و سری نخست آن در ۶ قسمت سال ۹۱ توزیع و منتشر شد؛ در سری نخست هنرمندانی چون محمدرضا فروتن و سیروان خسروی، الناز شاکردوست و بهنوش بختیاری و نیما فلاح و سحر ولدبیگی در سه لوکیشن مختلف با هم به رقابت پرداختند که گروه فلاح و ولدبیگی برندگان سری اول و سوم این مسابقه شدند.

ابوطالب پیش از «رالی ایرانی» مسابقه و رئالیتی شوی «سرزمین دانایی» را برای تلویزیون و شبکه تهران ساخته بود. نخستین سری این مجموعه در منطقه محافظت‌شده میانکاله و جنگل‌های بهشهر و فینال سری نخست در جزیره کیش و هندورابی ساخته شد.  این مسابقه تلویزیونی در دومین جشنواره جام‌جم برنده دو جایزه بهترین مسابقه حضوری تلویزیونی و بهترین خلاقیت و پژوهش در بخش مسابقات تلویزیونی شد.

شام ایرانی با هنرمندان

یکی دیگر از رئالیتی شوهای پربیننده شبکه نمایش خانگی، مجموعه «شام ایرانی» بود که در ۱۷ فصل به کارگردانی بیژن بیرنگ، محمد شایسته، سروش صحت و سعید ابوطالب ساخته و منتشر شد. این مجموعه با حضور بازیگران، ورزشکاران و چهره های هنری به صورت گروه های چهار نفره برگزار شد.

این مجموعه نمایشی که الهام گرفته از مجموعه تلویزیونی«Come Dine with Me» است، در زمان پخش با مجموعه «بفرمایید شام» شبکه من و تو مقایسه می شد درحالی که تهیه کننده برنامه ادعا داشت که این مدل برنامه ها در بسیاری از کشورها با توجه به فرهنگ هر کشور تولید و پخش می شود و موضوع کپی برداری مطرح نیست.

چهار فصل ابتدایی این برنامه به صورت خلاصه در سال ۱۳۹۳ از شبکه نسیم پخش شد.در هر فصل از این برنامه ۴ نفر از میان بازیگران، خوانندگان، ورزشکاران، استندآپ کمدین‌ها و سایر افراد مشهور شرکت می‌کنند؛ و هر شب یک نفر میزبان می‌شود تا برای مابقی افراد شام آماده کند. پس از پایان هر شب، مهمانان و خود میزبان به آن شب نمره می‌دهند؛ تا در نهایت در شب پایانی هر فصل برنده مشخص شود و به وی جایزه تعلق گیرد.

شب های مافیا

شب‌های مافیا یک رئالیتی شو و مجموعه نمایشی به کارگردانی سعید ابوطالب است که بر اساس بازی مافیا ساخته شده‌است. در هر فصل از این مجموعه، ۱۲ شرکت‌کننده از میان بازیگران سینما و تلویزیون و سایر افراد مشهور به بازی دعوت می‌شوند و آنها به اتفاق برگزارکننده برنامه، بازی را به صورت واقعی و بدون دخالت گروه کارگردانی انجام می‌دهند.

نخستین قسمت این برنامه در تاریخ ۲۷ آبان ۱۳۹۹ در پلتفرم فیلیمو منتشر شد.این رئالیتی ش در چهار فصل تولید و منتشر شد که اجرای فصل های اول، دوم و چهارم برعهده محمدرضا علیمردانی و اجرای فصل سوم را کامبیز دیرباز برعهده داشت. کاوه آفاق، محمدرضا علیمردانی و علیرضا طلیسچی برای این مجموعه آهنگ تیتراژ خوانده اند.

پدرخوانده

بعد از موفقیت مجموعه بازی شب های مافیا، رئالیتی شوی «پدرخوانده» به کارگردانی سعید ابوطالب از روی بازی مافیا ساخته و منتشر شد؛ لوکیشن این رئالیتی‌شو انبار فرضی قاچاق مافیای سیسیل ایتالیا بود و در یک سناریو ۱۱ نفره شامل سه مافیا و یک پدرخوانده قدرتمند، هفت شهروند و یک نقش مستقل پیش می‌رود. بازیکنان برای یادگیری بازی جدید یک ماه زمان صرف تمرین می کنند.

فصل‌های نهایی «پدرخوانده» با دوربین ۳۶۰ درجه ضبط شده است. کامبیز دیرباز، بازیگر سینما و تلویزیون گرداننده این رئالیتی شو است. این مجموعه نمایشی از پلتفرم «فیلم نت» پخش شد.

در چکیده داستان «پدرخوانده» چنین آمده است: «حرفه‌ای‌ها پدرخوانده بازی می‌کنند. پدرخوانده یک بازی طولانی و پر از تعلیق، با سناریویی جذاب و غیرقابل پیش‌بینی از بازی مافیا است. برخلاف شب های مافیا، در پدرخوانده بازیگران آقا و خانم دربرابر یکدیگر به اجرای این مسابقه پرداختند.

ارتش سری

رئالیتی شوی «ارتش سری» به کارگردانی ابوطالب طراحی، تولید و منتشر و همچنان در حال پخش از فیلیمو است.

این مجموعه یک بازی استدلالی – استنتاجی گروهی است که داستان و جهان فرضی آن برگرفته از سریالی پر طرفدار به همین نام است که به وقایع جنگ جهانی دوم مربوط می‌شود؛ نبردی بین پارتیزان‌ها و ارتش آلمان نازی برای نجات خلبان‌ها. در این سناریو ۱۰ نفر از بازیگران در نقش‌های متفاوت پارتیزان، سرهنگ کسلر، گشتاپو، خلبان، راینهارد و… در کافه کاندید در بلژیک ۱۹۴۵ در خلال جنگ‌جهانی دوم جمع می‌شوند تا یک بازی واقعی و رئال را انجام بدهند.

امیر علی نبویان گرداننده این بازی است. شرکت کنندگان قسمت اول این مجموعه را بازیگرانی همچون: غلامرضا نیکخواه، حسین رفیعی، شکیب شجره، رامین راستاد، بهنام تشکر، شقایق دهقان، بهاره قاسمی، امیر مهدی ژوله، الیکا عبدالرزاقی و فرزین محدث تشکیل داده اند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه