اخبار داغ

حسین زهی در گفتگو با دانا خبر داد؛

ورود نمایندگان مجلس به ساماندهی دائمی بازار اجاره‌بهای مسکن

ورود نمایندگان مجلس به ساماندهی دائمی بازار اجاره‌بهای مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی و عدم اجرای آن خبر از ورود نمایندگان مجلس به ساماندهی دائمی بازار اجاره‌بها را داد.

اسماعیل حسین زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره روند اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی، به خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، اظهار کرد: از ابتدای شروع به کار مجلس یازدهم دغدغه اصلی مجلس بحث ساخت‌وساز مسکن و تصویب قانون جهش تولید مسکن بود و تمام تلاش خود را کرد تا دولت را مکلف به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی کند.

ورود بنگاه‌های اقتصادی به ساخت و دپو مسکن در جهت افزایش سرمایه

وی ادامه داد: ما در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها شاهدیم که برخی از بنگاه‌های اقتصادی خانه‌های لوکسی ساخته و آنها را خالی از سکنه نگه داشته و این خانه‌ها را به‌عنوان یک دارایی ثابت برای خود لحاظ می‌کنند تا با فروش آنها سرمایه‌های خود را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:

۴ دلیل اصلی شکست قانون مالیات بر خانه‌های خالی/ تکرار به نتیجه نرسیدن قوانین خوب؛ در روند اجرایی بد

وی تصریح کرد: مجلس یازدهم براین‌اساس قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی را به تصویب رساند تا سازمان امور مالیاتی، وزارت اقتصاد و وزارت راه به سراغ شناسایی خانه‌های خالی رفته و از خانه‌های خالی به‌صورت پلکانی مالیات اخذ کنند و تا با این کار میزان عرضه ملک به مستأجران بالا رود.

این نماینده مجلس افزود: علی‌رغم اینکه این قانون بسیار در بهبود وضعیت بازار مسکن و برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا در این بازار مؤثر بود؛ ولی آن طور که باید اجرایی نشده و لازم است که تمام دستگاه‌ها با یکدیگر همکاری داشته باشند تا خانه‌های خالی شناسایی و به‌صورت پلکانی مالیات بپردازند.

ورود نمایندگان مجلس به ساماندهی دائمی بازار اجاره‌بهای مسکن

حسن زهی در پایان گفت: مجلس برای ساماندهی بازار اجاره‌بهای مسکن، طرحی را در دستور کار دارد تا قانونی دائمی در این حوزه به تصویب برسد و کمی از مشکلات مردم برای اجاره مسکن کاسته شود.

مولف : امیر طاهری

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه