اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

پلتفرمی رایگان با تبلیغات فراوان/ آمستردام و پدرگواردیولا دیده می شوند؟!

پلتفرمی رایگان با تبلیغات فراوان/ آمستردام و پدرگواردیولا دیده می شوند؟!
دو سریال آمستردام و پدرگواردیولا از پلتفرم تماشاخونه راهی شبکه نمایش خانگی شده اند؛ VOD که بر اساس جذب و پخش آگهی های تبلیغاتی بنا شده و هیچ حق اشتراکی از مخاطبان خود نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چهارشنبه هفته گذشته بود که قسمت اول سریال «آمستردام» از پلتفرم «تماشاخونه» در بستر شبکه نمایش خانگی منتشر شد؛ سریالی به کارگردانی مسعود قراگوزلو و تهیه کنندگی مرتضی شایسته با موضوع باندهای مواد مخدر، جنایی و در بستر درام که بازیگرانی همچون مهدی سلطانی، مهدی پاکدل، هنگامه قاضیانی، شهرام حقیقت‌ دوست، مینا ساداتی، مجتبی پیرزاده، روشنگ گرامی، نسیم ادبی، ارمیا قاسمی، رؤیا جاویدنیا در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

نکته ای که پلتفرم «تماشاخونه» را از سایر وی او دی ها متمایز کرده، داستان «حذف حق اشتراک» است؛ اساسا پلتفرم تماشاخونه مدل درآمدزایی خود را بر اساس «بدون دریافت حق اشتراک» طراحی کرده و به همین دلیل نخستین سرویس وی او دی ایرانی است که در جریان پخش آثار، برای مخاطبان خود آگهی بازرگانی میان برنامه، زیرنویس و تبلیغ گوشه تصویر پخش می کند.

پلتفرمی رایگان با تبلیغات فراوان

در سایر پلتفرم ها صرفا قبل از پخش سریال و یا فیلم سینمایی، آگهی های بازرگانی کوتاهی پخش می شود و دیگر در زمان پخش سریال، مخاطبان با هیچ پیام تبلیغاتی روبرو نمی شوند. اما اساسا چون مدل پلتفرم «تماشاخونه» بر اساس جذب و پخش آگهی بنا شده، علاوه بر تبلیغات زیرنویس، دو سه باری در زمان پخش سریال، آگهی بازرگانی پخش می شود که احتمالا برخی از تماشاگران را خسته و دلزده کرده و باعث شود که قید تماشای سریال را بزنند؛ اما قطعا برخی دیگر از مخاطبان برای اینکه نمی خواهند اشتراکی برای دیدن آن سریال پرداخت کنند، احتمالا صبر و تحمل خود را بالا برده و به تماشای آن سریال با دیدن آگهی رضایت دهند. البته این دسته از پلتفرم ها در جهان سابقه زیادی دارند و «هولو» مشهورترین نام این عرصه است که تا سال ۲۰۱۶ رایگان و مبتنی بر تبلیغات بود.

حالا پلتفرم «تماشاخونه» در رقابت با وی او دی هایی همچون فیلیمو، نماوا و فیلم نت علاوه بر سریال «آمستردام» قصد دارد تا سریال «پدرگواردیولا» را نیز به زودی منتشر کند تا در مسیر رقابت جدی تری با سایر پلتفرم ها قرار گیرد.

سریال «پدر گواردیولا» به کارگردانی سعید نعمت‌الله و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی آماده پخش شده است؛ نعمت اله که تجربه ساخت سریال های موفقی همچون برادر جان، عقیق، زیر پای مادر، پشت بام تهران، میکائیل و مدینه را برای تلویزیون در کارنامه خود دارد در اولین سریال نمایش خانگی خود داستانی اجتماعی را به تصویر خواهد کشید. «اعتیاد» یکی از موضوعات محوری این سریال است.

آرش عدل پرور خواننده مشهور موسیقی پاپ کشورمان در دومین تجربه بازیگری خود مقابل دوربین سعید نعمت اله رفته است. همچنین سالار عقیلی خوانندگی تیتراژ این سریال را بر عهده دارد؛ حمید فرخ‌نژاد، ستاره اسکندری، علیرضا خمسه، سیامک صفری، امیرمهدی ژوله، علی اوجی، مریم بوبانی، مرجان گلچین، نسیم ادبی، سارا خوئینی‌ها، نرگس محمدی، محمدرضا علیمردانی، امیررضا دلاوری، با حضور هنگامه قاضیانی، پریوش نظریه، مهدی سلطانی و با هنرمندی مهران مدیری و با معرفی النا حیدری، مهدی رضا سلطانی، عباس صیاد و با حضور افتخاری ایرج خواجه امیری گروه بازیگران اصلی «پدر گواردیولا» را تشکیل می‌دهند.

این سریال مدت ها پیش آماده پخش بوده اما به دلایل حضور بازیگرانی که در ماه های اخیر و به دلیل ناآرامی های سیاسی و اجتماعی، اظهارنظرهای متفاوت و بعضا بی حجابی را انتخاب کرده اند، با مشکلاتی برای پخش مواجه شده که احتمالا با رایزنی هایی که انجام شده به زودی آماده پخش خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه