اخبار داغ

غزه و بن‌بست در مذاکرات آتش‌بس؛ رژیم صهیونیستی سیاست ترور را متوقف می‌کند؟

غزه و بن‌بست در مذاکرات آتش‌بس؛ رژیم صهیونیستی سیاست ترور را متوقف می‌کند؟
یک منبع آگاه فلسطینی شامگاه چهارشنبه فاش کرد که مذاکرات میانجی‌گری اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه به بن بست رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک منبع آگاه فلسطینی گفت: به دلیل اصرار جناح های مقاومت بر الزام اسرائیل به توقف سیاست ترور، در مذاکرات آتش بس دشواری ها و لغزش هایی وجود دارد و تلاش های میانجیگران برای آتش بس (قاهره، دوحه و سازمان ملل متحد) ادامه دارد.

پیشتر نیز یک منبع آگاه فلسطینی گفته بود: تلاش‌های میانجی‌گری برای دستیابی به آتش‌بس بین اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه در حال انجام است.

داود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی گفت که قاهره در درگیری‌های قبلی برای آتش بس میانجیگری کرده است. در حالی که الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل به رادیو عمومی (کان) گفت که اسرائیل در حال بررسی پیشنهادات مصر است.

در همین حال، شرکت رادیو و تلویزیون اسرائیل به نقل از نماینده اسرائیل در سازمان ملل گفت: به گفتگو درباره آتش بس باید پایان داده شود و حمله باید ادامه یابد. در حالی که نماینده فلسطینی تأکید کرد که شورای حکومتی باید یه جنایات اسرائیل و عاملان آن پاسخ دهد.

جنبش مقاومت اسلامی(حماس) پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش، تماس‌هایی از مصر، قطر و سازمان ملل برای گفتگو در مورد تجاوز به نوار غزه دریافت کرده است.

حماس افزود: هنیه بر وحدت مقاومت، مواضع و آمادگی همیشگی خود برای مقابله با هرگونه تداوم اشغالگری تاکید دارد.

منابع خبری گزارش دادند که هنیه و زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با یکدیگر درباره تحولات وضعیت میدانی و تماس‌های میانجی‌گران گفتگو کرده اند.

نشست اعراب برای کنترل نوار غزه

در قاهره، شورای اتحادیه کشورهای عربی روز گذشته خواستار اقدام بین المللی علیه تشدید تنش اسرائیل در سرزمین های فلسطین شد. این موضوع در بیانیه ای از سوی اتحادیه، در پایان نشست اضطراری که در سطح نمایندگان دائمی به ریاست مصر برگزار شد، مطرح گردید.

در این نشست، تجاوزات، محاصره و جنایات گسترده اسرائیل علیه مردم فلسطین از جمله حملات وحشیانه به نوار غزه را محکوم کردند.

اعضای اتحادیه عرب همچنین حمایت خود را از پایداری مردم فلسطین در برابر تجاوزات مستمر و فزاینده اسرائیل علیه آنها و حق مشروع آنها برای دفاع از خود را اعلام کردند و از شورای امنیت سازمان ملل خواسته شد تا مسئولیت های خود را برعهده بگیرد و فشار لازم را بر اسرائیل، برای توقف تجاوزات و محاصره تحمیل شده بر مردم فلسطین اعمال کند.

همچنین در این نشست از آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل خواسته شد تا گزینه‌های عملی و مؤثر برای حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی را به اجرا درآورد. و از دادگاه کیفری بین‌المللی خواستند تا تحقیقات جنایی جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت را که اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع فلسطین مرتکب شده را تکمیل کنند.

در پایان این نشست از جامعه بین‌المللی خواسته شد که اسرائیل را تحت فشار قرار دهند تا به کمیسیون حقیقت‌یاب(که توسط شورای حقوق بشر در 21 مه 2021 تأسیس شد) اجازه دهند تا برای اعمال مأموریت خود در قبال جنایات و نقض‌های اسرائیل وارد فلسطین اشغالی شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه