اخبار داغ

به کارگردانی مشترک ده نمکی و ورزی؛

ساخت سریالی درباره شهید نواب صفوی/ وعده هایی که توخالی از آب درآمد

ساخت سریالی درباره شهید نواب صفوی/ وعده هایی که توخالی از آب درآمد
از یک دهه گذشته تا به امروز بارها صحبت از ساخت فیلم و یا سریالی با موضوع زندگی شهید نواب صفوی رسانه ای شده که هر بار این پروژه ها معمولا به دلایل مالی حتی به مرحله پیش تولید هم نرسیده است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفته گذشته بود که رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در گفتگو با یکی از رسانه ها خبر ساخت سریالی فاخر و یک نسخه سینمایی از زندگی شهید نواب صفوی به کارگردانی مشترک محمدرضا ورزی و مسعود ده نمکی داده بود؛ وی اظهار کرده بود از آنجایی که خانواده این شهید بزرگوار در مشهد زندگی می کنند، این سازمان بنا دارد تا سریالی فاخر با محوریت این شهید تولید کند.

و حالا امروز جمعی از اعضای جمعیت فداییان اسلام در دیدار با مسعود ده‌نمکی از وی برای ساخت فیلم سینمایی زندگی شهید نواب صفوی دعوت کرده اند و ده نمکی که در حال حاضر در حال نگارش کتاب سه جلدی «نواب» بر اساس روزشمار زندگی و مبارزات شهید سید مجتبی نواب صفوی است، گفته که قرار است بعد از به اتمام رساندن نگارش این کتاب، پیش تولید این فیلم و یا سریال را آغاز کند که در واقع مهر تاییدی بر صحبت های رئیس بنیاد شهید خراسان رضوی است.

ده نمکی پیش از نگارش کتاب سه جلدی نواب، کتاب زندگی «طیب حاج‌رضایی» را نوشته بود که با استقبال علاقه مندان مواجه شده بود.

اما کارگردان سه گانه اخراجی ها بر اساس اخباری که رسانه ای شده، در حال حاضر بر روی پروژه سریال ماورایی «رستگاری» تمرکز دارد. سریالی ۳۰ قسمتی به تهیه کنندگی و کارگردانی ده نمکی که حسن وارسته در حال نگارش متن فیلمنامه آن است؛ در کارنامه هنری وارسته نویسندگی سریال های شاخصی همچون پایتخت ۲، ۳، ۴، سریال دودکش، علی البدل، دیوار به دیوار ۱، سریال بچه مهندس ۱ تا ۴ و سینمایی چند می گیری گریه کنی به چشم می خورد.

اخیرا سریال «آزادی مشروط» با محوریت طنز درباره فعالیت گروه‌های جهادی، کادر درمان و پرستاران در ایام کرونا به کارگردانی ده نمکی از شبکه اول سیما پخش شد که با انتقاد جدی مخاطبان همراه بود. سریالی طولانی با بازیگران بسیار که شلوغی بیش از حد کار و بازی ضعیف بازیگران تا ضعف های اساسی در فیلمنامه، این سریال را به یکی از کارهای ضعیف ده نمکی تبدیل کرده بود.

پیش تر و در سال ۸۹ با اتمام تصویربرداری سریال «شوق پرواز» با محوریت زندگی شهید خلبان عباس بابایی، معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید خبر از ساخت فیلم هایی با موضوع زندگی شهیدان نواب صفوی و زین الدین داده بود که در ادامه گوبا در حد همان خبر باقی ماند. بعدتر آرش معیریان در مقام کارگردان در سال ۹۴ به شرط تامین بودجه مورد نیاز از طرف مجمع تشخیص مصلت نظام خبر از ساخت سریالی درباره شهید نواب داده بود که آن پروژه نیز در حد همان حرف و حدیث های ابتدایی شروع نشده، تمام شد و حالا امیدواریم که این بار بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی بر سر وعده ای که داده اند بمانند تا این سریال به چرخه تولید نزدیک شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه