اخبار داغ

یادداشت رضا رجبی درباره شرایط استقلال

بزرگتر فکر کن

بزرگتر فکر کن
رضا رجبی مربی و آنالیزور اسبق استقلال در یادداشتی به بررسی شرایط استقلال در آستانه بازی فینال جام حذفی پرداخته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استقلال از نظر فنی برابر نساجی در نیمه نهایی جام حذفی خیلی خوب بود. مدتی است حس بیش از یک گل زدن در استقلال ایجاد شده و این خیلی خوب است. خط جلو استقلال خوب همدیگر را پیدا می‌کنند. درس آموزشی این بازی اضافه شدن حردانی و سلمانی بود. این نشان داد استقلال باتمام وجودش دوست داشت حمله کند. محمد محبی کلید موفقیت استقلال است و تأثیر فراوانی روی موفقیت این تیم دارد. او فوتبالیست سرعتی است و تقریباً یک میانسال باتجربه است. خیلی وقت‌ها مربی است که باید محبی را به روز کند. اینکه مربی به او شرح وظایف دهد، خیلی مهم است. محبی در سال‌های قبل روی اراده شخصی خودش بازی می‌کرد و اکنون هر زمان که به او وظیفه می‌دهند، بهتر و سر بالا بازی می‌کند. او بسیار تاکتیک‌پذیر است.

اگرچه استقلال خیلی خوب بود و فینالیست شد اما در مقابل برای نساجی خیلی ناراحتم. نمی‌دانم چه کسانی خط می‌دهند و این تیم را به این حال و روز انداختند. امروز نساجی سازمان دفاعی‌اش معلوم نبود و کاملاً دست بسته بود. من از این مربی جدید نساجی هیچ چیزی ندیدم و هم راحت گل می‌خورد و هم بازی خوبی انجام نمی‌دهد. آنها در همه بازی‌های این فصل به این شکل بودند.

اگرچه استقلال به فینال رسیده اما عملکرد ساپینتو در این فصل سینوسی بود. متأسفانه ساپینتو در بازی‌های بزرگ هرگز مانند بازی‌های کوچک نبود و به این شکل نتوانست بازی کند. مقابل سپاهان و پرسپولیس و در بازی‌های سخت، ساپینتو تمرکزش را از دست می‌دهد و محتاط می‌شود. آنها در دو بازی رفت و برگشت به سپاهان باختند و در بازی‌های بزرگ شکست خوردند. آبی‌پوشان باید در بازی‌های سخت تمرکز بیشتری داشته باشند. در فینال جام حذفی برابر پرسپولیس، ساپینتو باید بزرگتر فکر کند.

دربی صد سال دیگر هم ادامه داشته باشد، بحث روحی و روانی و عملکرد کادر مدیریتی بیرون از زمین خیلی مهم خواهد بود. باید روحیه تیم را بالا برد و کادرفنی به بازیکنان بگوید شما لیاقت پیروزی دارید. قدیمی‌ترها باید بروند و به تیم روحیه بدهند. احساس می‌کنم استقلالی‌ها در دربی‌ها تنهاتر هستند. در فوتبال ما احساس جلوتر از بحث فنی است. پرسپولیس باتوجه به قهرمانی که به دست آورد روحیه بهتری دارد اما این تمام ماجرا نیست.

رضا رجبی – مربی و آنالیزور اسبق استقلال

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه